Spora optika i visok ping navečer

  • 27 August 2023
  • 152 odgovora
  • 7186 pregleda

Razina korisnika 1
  • Forum rekreativac
  • 16 odgovora

Poštovani,
htio bi znati iz kojeg razloga već više od tjedan dana imam smanjenu brzinu i iznimno visok ping navečer?
https://www.speedtest.net/result/15173675117

Tokom dana je sve uredno, ping na a1 server 1ms, brzina 1000/500 kao i ugovoreno ali nevečer sve ode kvragu.

Hvala


Odgovora 152

Razina korisnika 1
Bedž

Ajde pošto ovdje lurkeam cijelo vrijeme pa da ja dam pravi tehnički opis problema kojeg možda većina nezna zašto se događa te pravi razlog.

​​​Pa krenimo.
A1 je prošle godine se hvalio kako su najbrža i najstabilnija fiksna mreža u HR.Bilo je tu i reklama o Speedtestu,itd…..
​​Kako je HT počeo naveliko širiti svoju FTTH mrežu a A1 je vidio još jednu priliku da pokupi PR slavu tako što su ukinuli 1000/500 paket te se sad može uzeti 300/150 i 2,5Gbit.

​​​​​Ovo je samo čista PR igra da se običnom korisniku zamrači oči i pokupi slava po medijima.
https://www.poslovni.hr/hrvatska/a1-ima-najbolju-fiksnu-mrezu-u-hrvatskoj-pokazuju-mjerenja-opensignala-4432131

Nadalje A1 neulaže u vlastite OLTove te kao i Telemach imaju samo 10GB OLTove(10 GIGA MREŽA) što znači da na području naprimjera Splita jedan OLT od 10GB pokriva tisuće korisnika a problem sa bandwithom nastaje u večernjim satima kada svi korisnici dođu doma s posla i djeca iz škole pa zasjednu na Netflixe,Twitch streamove,itd…. pa tih mizernih 10GB bandwitha je premalo u to doba dana.

No A1 je odlučan da do njih nije problem te nastavlja sa reklamama i PR trash talkom.

Rješenje

​​​​​​Otići na HAKOM webstranicu i odraditi mjerenja preko HAKOMetra i poslati prigovore da im HAKOM odalami jednu ljepu novčanu kaznu jer su je i zaslužili.

Razina korisnika 2

Imam update. Danas su mi trebali doći tehničari provjeriti eventualni problem kod mene, ali su me prije toga zvali da nema potrebe da dolaze (što sam utvrdio sa tehničkom podrškom na telefonu i ranije), budući da je problem raširen, nije vezan uz pojedinog korisnika, A1 ga je svjestan, ima dosta prijava.

Problem je na centrali Črnomerec, i najavio je radove na toj centrali u noći sa subote na nedjelju kako bi se problem konačno otklonio.

To je u principu sve što sam i htio postići, priznanje A1 da je problem kod njih na centrali i neki okvirni plan kada bi ga mogli riješiti.

Također zahvaljujem još jednom @nickno na beskorisnim komentarima, trošenju vremena i spammanju ove teme.

Ivana, problem je prijavljen, tehničari su bili i ustanovili da je s mrežom sve ok. Naravno da je sve ok, jer se problem pojavljuje u satima između 20:30 i 23:00, a mjerenja su provedena u jutarnjim ili poslijepodnevnim satima.

 

Malo je reči da je iritantan odgovor “samo prijavite problem”, kada se radi o temi koja je aktivna već 3 mjeseca i ima gotovo 100 odgovora, a problem je i dalje svakodnevan.

 

Najmanje što bi iz A1 mogli napraviti je potvrditi da problem postoji i da se traži uzrok problema.

Svaki dan sve gore i gore!

Evo upravo (25.2.2024. u 19:57 h) rezultati HAKOMetar aplikacije:

Download: 273,55 MBit/s

Upload: 124,33 MBit/s

Ping: 72,74 ms!

(od brzine 1000/500 MBit/s)!!!

 

Stvarno sramota od A1 i njihovog optičkog priključka! 

 

I to mjerenje prijavi HAKOM-u, moraju garantirati min. 75% ugovorene brzine a ti si službeno izmjerio i niže, možda se tako i trgnu pa usput riješe i ping

Razina korisnika 6
Bedž +6

A možda tebe i sve sa 1000/500 i žele prisiliti da prijeđete na taj Megagig 2Gbps net, jer nema više te vaše tarife u ponudi 🤔

Razina korisnika 2
Ovako to izgleda u zadnja 2 dana od kad mjerim ping svakih 10 minuta

 

Jucer 2 frenda i ja isti problem (oni u sopotu i zapruđu, ja na žitnjaku). Nismo cijeli dan mogli igrat ništa.

Ogorman ping brzina ni blizu koja bi trebala bit. Ovo se već dogodilo par puta zadnja 2-3 mjeseca. U cemu je problem?

Ja nisam na ugovoru ako se ovo dogodi jos par puta prelazim nekom drugom operateru

Ivana, kao što ti je valjda 10 korisnika već napisalo, uključujući mene, problem je prijavljen tehničkoj podršci!

 

Slanje copy-paste odgovora je neopisivo frustrirajuće, s obzirom da problem postoji već mjesecima.

 

 

Razina korisnika 1

@A1_Boris, možeš li mi konkretno reći koliko je to “još malo strpljenja”, budući da to “još malo strpljenja” slušam skoro dva mjeseca!?! I nikada ništa! Zar se nitko od tehničara ne može udostojiti povratno me izvijestiti što su poduzeli da se riješi poteškoća, nego samo uvijek iste fraze “molimo još malo strpljenja” i da mi otvoreno kažu koje su mi solucije!! Ne vjerujem da bi ti, da već dva mjeseca imaš ovakve probleme kakve ja imam, imao toliko strpljenja, pogotovo kad se ne vidi ama baš nikakav napredak u rješenju problema! Mislim da @tirkiz dobro kaže da bi moja mjerenja trebao prijaviti HAKOM-u pa bi se onda možda nešto i pokrenulo s mrtve točke!

Koliko još treba proći prije nego se nešto popravi?!? Upravo u ovim trenucima mi je internet neopisivo spor, ali budući da mi žena ima online sastanak ne smijem resetirati ruter, premda sumnjam da bi išta pomoglo! Dokle više?

@Robert091 Da, inace, netko na forumu mi je ranije savjetovao da ovaj test od HAKOM-a pokrenem par puta kad su problemi i onda sa tim rezultatima mozes nesto postici…

Evo ovako izgledaju moji rezultati u problematicno vrijeme - vecinu dana vikendom i svaku vecer

100ms, 94/90mbit  (ugovorenih 210/105mbit )

S tim rezultatima cu nadam se steci pravo na raskid ugovora bez naknade i ostalo. Sumnjam da ce se ista napraviti oko problema jer im nije u interesu rjesavati probleme za tu 5-10 klijenata u Velikoj Gorici gdje je nedavno instalirana optika pa se ne vrti tu dovoljno para da bi itko ista poduzeo.

Savjetujem ti da ucinis isto :). Samo pokrenes tri dana za redom test(certified test u hakom aplikaciji) u vrijeme kad su problemi(ne vise od 1 unutar 24h) i onda s time dalje.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Mislim da je A1 i sam sebe iznenadil sa istovremenim uvođenjem novih tarifa na svim uslugama- to je kao da se odjednom "stvoril" novi teleoperater 🤣

Razina korisnika 2

Borim se zadnjih dana sa istim problemom, preko dana ping 1ms prema A1, navečer ~100 (uz drastičan pad brzine).

 

Prvi dan, korisnička podrška mi napravi hard reset (iako sam siguran da su svjesni ovog problema), naravno hard reset nije ništa pomogao.

 

Drugi dan, odmah krenem sa time da problem sigurno nije kod mene i opišem što se događa, žena kaže “da, niste jedini koji ste ovo prijavili, no trenutna nam je procedura da vam moramo poslati tehničare”.

I tako će mi tehničari doći za par dana, oko podneva, pogledat će, sve će raditi savršeno i reći “sve je super”.

Ali zato sad vrtim  batch skriptu koja pinga Googleov 8.8.8.8 svakih 10 minuta i to mi sprema u CSV, od toga ću napraviti graf da im objasnim da mi njihov dolazak ništa ne znači i da A1 treba priznati i riješiti problem.

Pritisak na njih, pa pritisak preko CARNeta ako treba dalje.

Razina korisnika 2

Ovo je ping i brzina preko dana, sve ko po špagi:

https://www.speedtest.net/result/15175367151

Ovo je jučer navečer (27.8.):
https://www.speedtest.net/result/15173745614

Ovo je prije 2 dana navečer (26.8.):
https://www.speedtest.net/result/15170362405

Petak (25.8.):
https://www.speedtest.net/result/15166592512

I tako dalje...

Razina korisnika 2

Prvo i osnovno je da nam A1 (ajde moderatori / A1 zaposlenici, isprsite se) priznaju ovim riječima:

“Da, svjesni smo problema, on je raširen, na našoj je strani i nije do korisnika ili njegove mreže”.

Kada taj dio riješimo i budemo iskreni jedni prema drugima, onda bi bilo dobro da nam javite kakav vam je plan i timeline rješavanja problema.

Razina korisnika 2

Ne, niti mogu vidjeti, kablovi idu podzemno od “kutije” vani na cesti koja je nekih 200 metara od nas.

Ali to nije moj problem, ~100 ping i pad brzine na 50% je njihov problem za riješiti, a ne moj.

S time da to traje sve skupa relativno kratko, možda tjedan dana, prije je sve bilo u najboljem redu.

Razina korisnika 2

Ovdje stanuje turbo brzi A1 optički internet, osim navečer iza 20h.

I ja imam iste probleme.Navecer oko 20h pocne bit ping oko 100 pa sve do recimo 1 u noci.Zadnjih 4 dana mi se događa visok ping od recimo 14h popodne do recimo 17h.A imam gigabitni internet.Sve je savršeno radilo 2 godine.Produljio sam ugovor i od onda mi se događaju ovi problemi.

 

Razina korisnika 2

Yup… https://www.speedtest.net/result/15177675085

I dalje mi je dignuta skripta da možemo raspravljati sa tehničarima… svakih 10 minuta se pinga 8.8.8.8, cijeli dan, do malo prije 20h je ping bio ~15ms, a onda ode u nebesa, a brzina se skoro prepolovi.

 

Isti problem ovdje ne mogu normalo igrat multiplayer kad je večer nije normalno ping mi je dobar preko cijelog dana pa se navečer digne preko 130. Ne želim ni zvat support jer će mi samo rec da resetiram ruter daj napravite nešto više ili barem recite šta je problem.

Razina korisnika 2
Ovo čak i ne izgleda kao neko zagušenje koje se polako diže, pa spušta, već nakon što je linija super, odjednom ode ping u nebesa, a isto tako se iza 23:37 (nemam precizniji rezultat jer sam pingao svakih 10 minuta) sa jako loše veze sve normalizira kao da ništa nije bilo.

 

Razina korisnika 2

@nickno molim te da ne de-railaš temu bez razloga.

Ja sam uvjeren da će problem biti riješen bez potrebe za korištenjem HAKOMetra. U ovom trenutku mi pismena pritužba prema A1, a onda nakon toga niti prema HAKOM-u nije na pameti, nije mi bitno niti bilo kakvo umanjivanje iznosa na računu, niti želim iskoristiti ovu priliku za raskidom ugovora.

Sve što trenutno radim je da konkretiziram probleme, u smislu točno kada se događaju, kada su uopće započeli (zbog otkrivanja uzroka, a taj dio smo već riješili sa SZK-om) te kako se manifestiraju.

Dakle, ono što radim je zapravo korisno u dijagnostici, a nisam nazvao SZK i rekao “meni vam tu  internet ne dela”.

Naravno, ako će baš biti potrebe za pisanjem pismenih pritužbi, onda ću se referirati na pravilnik HAKOM-a, koji je regulatorno tijelo u RH, a opći uvjeti A1 (ili drugih telekoma) ionako ne smiju biti u sukobu sa istim.

Što se tiče Bnet/A1, ovo je pa skroz nebitno, Bnet je u vlasništvu A1, Bnet ne rješava nikakve pritužbe ni prigovore, broj 0800 13 13 je prodaja od A1, a “kutiju” je postavljao A1. Ne radi se tu o tome da je HT vlasnik infrastrukture, a A1 plaća “najam”. 

Razina korisnika 2

@nickno ne mislim da ću putem foruma riješiti problem, razgovaram sa SZK-om i imam dogovoren izlazak tehničara (zato što je to trenutna procedura za ovaj konkretan problem, vjerovala ili ne, bez da sam slao išta sa HAKOMetra). No sa tehničkom podrškom smo pinpointali noć sa 15-16.8. kada su problemi započeli, a tada su se izvodili određeni radovi na centrali na Črnomercu u Zagrebu na koju se ja spajam, utoliko i tehnička služba zna da mi izlazak tehničara kod mene neće riješiti problem, jer kod mene i nije problem.


Sam ovaj thread meni osobno služi (iako ga ja nisam otvorio) da vidim za taj konkretan problem da li je isti izolirani slučaj, ili se radi o raširenom ispadu. U principu, što je problem šire prirode, veća je šansa da se brže riješi.

 

Postoji mogućnost da je moj problem već riješen danas ujutro, ali to ću znati tek navečer (nisam preveliki optimist, ali vidjet ćemo).

E sad, ono u čemu se ti i ja razlikujemo je da ja smatram da tvrtka koja ima generalni problem o tome obavijesti korisnike (ili stavi neki status report), a ovdje je problem dovoljno raširen i specifičan da to naprave, dok ti misliš da bi trebali biti netransparentni i sve rješavati u tišini, pojedinačno, isključivo ako im se korisnik javi, i to ako im se javi sa 5 dana mjerenja HAKOMetrom. Dobio sam nedvojbenu informaciju od tehničara da problem postoji, da ima više prijava i da su ga svjesni.

No, sa druge strane, ti si svoje mjesto pod suncem iz nekog sebi znanog razloga našla na forumu A1 telekoma gdje si odlučila provoditi slobodno vrijeme. Pa očekujem da će ti i očekivanja biti prilično usklađena sa politikom A1 telekoma :) 

PS. HAKOMetar i 10 “besplatnih” mjerenja nemaju veze za našu potrebu, to na što se referiraš je mjerenje prometa, a bitno je eventualno onima koji nemaju flat, već neke ograničene tarife. Samo korištenje alata je besplatno, samo ISP neće za prvih 10 mjerenja HAKOMetrom zaračunati taj promet. Ne poznaješ tematiku, blamiraš se.

@Mat3o , @z0x  i @Vanilla , savjetujem vam da se javite direktno našim tehničarima na broj 0800 091 091 kako bi se mogla napraviti provjera i pronaći uzrok smetnji.

Napravio sam to prije 2 tjedna.Nema koristi.

Razina korisnika 1

Nickno pa ti kao da si A1 PR department.

Razina korisnika 2

@A1_Mislav da li je za prijavu problema tehničkoj podršci ili SZK-u kako bi se utvrdio i potencijalno otklonio problem potrebno napraviti višednevno HAKOMetar testiranje, ili se možemo javiti i bez istoga (dok ne radimo pismeni prigovor na kvalitetu usluge prema A1 i/ili HAKOM-u)? U interesu je svima isključivo da se usluga ustabili/popravi, a ne da se pišu prigovori i prijave kao prva instanca u rješavanju problema.

Čisto da utvrdimo da li je Vaša glasnogovornica @nickno ovdje u pravu, te da znamo daljnje korake.

Odgovori