Homebox - brzina interneta

  • 11 September 2017
  • 128 odgovora
  • 32660 pregleda


Prikaži prvu objavu

Odgovora 128

Pozdrav, danas odem na internet i vidim jako sporo radi, odem u speedtest i najprije nije ni hito učitat stranicu, pa sam pustio nekih sat vremena i sad opet odem na internet i vidim opet jako sporo, odem u speedtest i piše 0.10 mbps download i nekih 18 ms pinga, reko kaj je to, do neki dan preko 50 downloada i sad takvo rušenje brzine?

Isto i na mobitelu, koristim S4 mini, nekad radi super, kod rutera preko 40, odem u sobu udaljenu par koraka 1.5 npr., nekad i manje. Živim u Zagorju i do sada sam uvijek imao problema s netom(prvo HT, pa su iz H1 zvali i rekli internet super ovo ono a još gore od HT-a) i onda smo se prebacili na VIP, i zadovoljan sam internetom, ali ovako rušenje brzine nema smisla.

Imate li i Vi takvih problema?
Možete malo objasnit di da točno pogledam?
Otkrio. Kaže 100GB po maksimalnoj brzini, sve nakon toga po donjem limitu HAKOMa od 1MBit/s. Za dodatnih 100GB prometa 30Kn? Šta Homebox nije Flatrate?

Flat rate
From Wikipedia, the free encyclopedia

A flat fee, also referred to as a flat rate or a linear rate, refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage.[1] Less commonly, the term may refer to a rate that does not vary with usage or time of use.

Flate rate po Vipu:
(http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/-/journal_content/56_INSTANCE_231aRqoyWWOu/10307706/23510200)

34. Mjere zaštite mrežnog integriteta Vipnet d.o.o. nalažu da korisnik Homebox/Officebox M tarifa preuzima i/ili učitava osobito velike količine podataka kroz vremensko razdoblje unutar jednog mjeseca, a što može usporiti brzinu širokopojasne veze za druge korisnike na tom području, Vipnet može prema tom korisniku primijeniti mjeru isključenja pristupa internetu do kraja kalendarskog mjeseca. Ta se mjera može primijeniti na korisnike u slučaju da korisnik unutar jednog mjeseca prenese količinu podataka veću od 150 GB.

Homebox Duo:
(http://www.vipnet.hr/homebox-internet-i-telefon)

*Nakon potrošenih 100GB podatkovnog prometa, brzina se spušta na 1 Mbit/s. U slučaju potrebe za većim Internet brzinama od 1Mbit/s, preporučamo neku od dodatnih opcija koje će vam omogućiti maksimalno dostupnu brzinu. U periodu između 00 i 08 sati primjenjuje se neograničeni podatkovni promet bez ograničenja brzine.

**Maksimalna brzina interneta ovisi o razini 4G signala, trenutnoj opterećenosti mreže i modelu uređaja.
'single fixed fee for a service, regardless of usage'

Pojam "Flat Rate" je sinonom za uslugu ISPa koja je ograničena (jedino i isključivo) brzinom mreže koja mora biti konstantna, maksimalno stabilna i definirana karakteristikama infrastrukture.

Spuštanje brzine prometa podatkovne mreže zbog vršnog opterećenja uvjetovanog tehničkim karakteristika infrastrukture te nepredviđenih smetnji nije predmet ove rasprave.

NEOGRANIČEN (Internet promet) UZ periodično OGRANIČENJE brzine (nakon potrošenih 100GB prometa) NIJE NEOGRANIČEN, dapače, namjerno je OGRANIČEN količinom prenesenih podataka od strane ISPa.

Svaka manipulacija korisnika u smislu ograničenja brzine zbog bilo kojih razloga negira karakteristiku mreže "Flat Rate" ili "Neograničen promet" te se pojam kao takav nesmije koristiti na ugovorima i promotivnim materijalima ISPa koji namjerava ograničiti bilo koju karakteristiku podatkovne mreže po bilo kojim uvjetima van tehničkih ograničenja.

Vipnet d.o.o. na korisničkom ugovoru, po mojoj vlastitoj procjeni, sam definira značenje pojma "Neograničen promet" te ga namjerno koristi da bi:

a) naveo klijente na krivi zaključak da se radi o samostalno definiranoj usluzi pristupa Internet mreži konstantnog karaktera prethodno zadane brzine te neograničene količine podataka koju korisnik može prenijeti na podmrežu po jedničnoj i nepromjenjivoj baznoj cjeni.
b) priskrbio neopravdanu financijsku korist na osnovi krivog informiranja kupaca.

Pojam "NEOGRANIČEN PROMET" Vipnet d.o.o. koristi na Ugovoru o pretplatničkom odnosu primoran jurisdikcijom HAKOM regulative o minimalnoj brzini isporučenog podatkovnog prometa od 1MBit/s što ni u kojem slučaju nije zasluga Vipnet d.o.o. poslovne politike (koja neopravdano prisvaja te nigdje ne navodi HAKOM zakonsku regulativu na promotivnim sadržajima i ugovrima) već HAKOM regulativa jedina grantira NEOGRANIČENOST prenesenih podataka po minimalnoj brzini od 1MBit/s.

To nije navedeno na ugovoru.
Vipnet d.o.o. u Ugovoru o osnivanju pretplatničkog odnosa na polju "PROMET UKLJUČEN U MJESEČNU NAKNADU" neopravdano i u svrhu krivog informiranja kupaca koristi pojam "NEOGRANIČEN*" umjesto kojeg bi trebao stajati naziv "100GB*" što odgovara stvarnom stanju usluge.

Neograničenost minimalne brzine prometa je uvjetovana HAKOM regulativom što nigdje nije navedeno a po kojoj je zabranjeno namjerno obustavljanje data prometa ISP korisnicima.
Zakon o zaštiti potrošača (čl.7 st.8):

Pri oglašavanju u kojem se navodi maloprodajna cijena proizvoda ili usluga mora biti navedena i cijena za jedinicu mjere, sukladno odredbama ovoga članka.
Evo malo matematike ali prije toga objašnjenje pojma "Flat Rate" (izvor Wikipedija: "https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_rate")

Flat Rate se sastoji od dvije riječi, prva "Flat" znači na hrvatskom "ravna" ili "konstantna" a "rate" na hrvatskom znači "stopa" (npr. isporuke), zajedno te dvije riječi se koriste u slučajevima kad trgovac isporučuje uslugu (ili artikl) po konstantnoj stopi isporuke i to po unaprijed dogovorenoj ili određenoj cijeni za zadani period.
„Flat Rate“ u žargonu ISP-a (Internet Service Provider - Pružatelja Internet Usluga) znači isporuka podataka po konstantnoj stopi isporuke odnosno po konstantnoj brzini, najčešće izraženoj u Mbit/s (1Mbit/s = 0.125 MB/s), za zadani period (najčešće mjesec dana).
- Na postavljeno pitanje Vip operateru u smislu da li je ponuđena usluga „Flat Rate“ odnosno „Neograničena (maksimalnom brzinom prijenosa)“ operater odgovara potvrdno suprotno praksi.

A sad ide matematika:
Mjesec ima 30(ak) dana u koji stane cca. 2.6 milijuna sekunda.
Vipnet na Homebox Duo uređaju koristeći 3G/4G mrežu može, u mjesec dana, isporučiti sljedeće količine podataka (24/7):
Download 75Mbit/s - 24,3TB
Upload 25Mbit/s – 8,1TB

Ova računica negira pojam na Ugovoru „NEOGRANIČEN“ suprotno tehničkim mogućnostima infrastrukture.
Da kojim slučajem Vipnet isporuči podatkovni promet, pri gore navedenoj brzini, cijena koju bi korisnik trebao platiti za mjesečni iznos (uključujući osnovicu od 100GB) bi bila cca 10.000,00 kn.

Da se sad malo dotaknemo komfora modernog života ili što ti megabiti ili megabajti po sekundi zapravo znače:

Primjenom HAKOM osiguravajuće mjere o minimalnoj brzini interneta od 1Mbit/s (0,125MB/s) Vipnet je primoran isporučiti 324GB mjesečno, ne računajući vrijeme za preuzimanje „osnovnog paketa“ od 100GB.

Podsjetimo se da nominalna brzina od 1Mbit/s nikad nije u potpunosti ravnomjerno ostvariva na području cijele države. Brzina od 1Mbit/s je ekvivalentna 125KB/s što znači da medij za pohranu tipa CD od 650MB napunite za 86 minuta, medija za pohranu tipa DVD od 4.7GB napunite za 626 minuta odnosno cca. 10,4 sata, medij za pohranu tipa HDD od 1TB napunite za 2.222 sata odnosno cca.92 dana pri konstantnoj i maksimalnoj brzini koja nikad nije 100% ostvariva.

Razina komfora „običnog“ Internet korisnika se može odrediti brzinom video prijenosa na rezoluciji monitora koju prakticira najveći broj korisnika sa servisa tipa YouTube (https://support.google.com/youtube/answer/2853702?hl=en).

Prijenos kodiranog video signala pri brzini od 1Mbit/s (1000kbit/s) odgovara rezoluciji 640x360 (360p, video bitrate range: 400 - 1,000 Kbps) pri standardnih 30 sličica u sekundi. Standardna rezolucija današnjih PC monitora je nominalna HD rezolucija (1080p, rezolucija 1920x1080, bitrate: 3,000 - 6,000 Kbps) što znači da minimalna brzina prijenosa koju garantira HAKOM iznosi 1/9 punog HD ekrana.

Cijena usluge Vipneta u odnosu na referentnog pružatelja usluge:
Vipnet nudi uslugu, pri nepostojećoj „Flat Rate“ opciji, kombiniranog (upload/download) podatkovnog prometa u mjesečnom razdoblju po cijeni od 0,45Kn/GB.
Referentni pružatelj za istu uslugu nudi cijenu od 0,12Kn/GB pri konstantnoj stopi prijenosa podataka.

Koliko 100GB prometa znači prosječnom YouTube gledatelju (HD rezolucija, 1080p, 1920x1080, 3-6Mbps):

Odgovor jest 2 dana ili 48 sati gledanja YouTube videa. Svaka sljedeća dva dana platite dodatnih 30Kn odnosno dan 15Kn što vas dovodi do računice od 450Kn mjesečno. Oduzmite dva dana koja vam poklanja Vipnet po cijeni od 160Kn i dobijete jedinstvenu mjesečnu cijenu od 580 Kn mjesečno za konstantno gledanje YouTube videa na standardnom monitoru.
1. Umjesto da se raspravljate o tome tko je kriv a tko ne preložio bih Vipnetu da ukloni naziv "NEOGRANIČEN" sa predloška svih ugovora jer nije u mogućnosti ispuniti taj uvjet te krivo informira korisnike.
2. Također predlažem da Vipnet d.o.o. obavijesti svoje telefonske operatere da prestanu koristiti naziv "Flat Rate" i "Neograničen promet" u slučajevima prodaje usluga koje se naplaćuju po količini podataka odnosno da koriste naziv "Variable Rate", "promjenjiva stopa brzine prijenosa" ili drugi odgovarajući i jednoznačni naziv.
3. Zahvaljujući Zakonu o zaštiti potrošača, vlastiti ugovor sa Vipnetom sam poništio unutar zakonskog roka.
4. Imam osjećaj da će HAKOM u dogledno vrijeme podići minimalnu brzinu sa 125KB/s na 1MB/s.
5. Ugodan dan!
Draga Vip_Iva,
Plaćam Flat Rate internet 280kn/mj, konstantna brzina, maksimalan prijenos podataka (ne neograničen), ugodno se svi spojimo i surfamo, navečer upalimo YouTube, gledamo i zaspemo na kauču, ujutro (oko 4h) ugasimo PC i odemo u krevet.. pa u novi radni dan. Nema brige o tome dali se YT reducirao na 1/9tinu ekrana ili je popixelizirao, dali se stranica učitava 4 minute, hoće li nastati nervoza ili frustracija zbog zastoja u prijenosu ili slično. Sad da se ja za 120kn brinem i nerviram pola mjeseca oko toga hoću li ja potrošit 100GB ili 48 sati gledanja YTba na HD rezoluciji (a monitor je 4K) pa svako malo nadoplaćivati 30Kn? Oprosti, ali moja cjena je malo veća od 4Kn/dan za cjelomjesečno nerviranje. Neide to tako.

Vip, umjesto da pokušava trikovima izvući novac od korisnika smatrajući ih neobrazovanom divljom hordom idiota i plasirajući neistine u ugovorima jer matematiku nemožeš zaj.., bi trebao staviti karte na stol i reći istinu ljudima u oči i to ovako:
Ljudi, imamo kvalitetan bežični intenet, ne postoji neograničena količina podataka koje možete skinuti sa neta ali postoji Flat Rate što znači da Vam nudimo konstantnu brzinu prijenosa, i nemora bit 500Mbit/s, neka je to 15Mbit/s download i 5Mbit/s upload i to za 200kn/mj, bez dodatnih troškova, bez iznenađenja. Ako vam je ta brzina pre mala imate opciju veće brzine po nekoj stopi koju odredite po OPEX/CAPEX računici.

Nemojte zaboraviti da imamo najskuplji i najlošiji internet u cijelom modernom zapadnom svijetu a znanje je najvažniji resurs 21. stoljeća a pravodobna informacija ljudsko pravo.

Vlasnik Vipa je Austijska tvrtka (tko zna tko su pravi dioničari i vlasnici), kablovi i infrastruktura iz prošlog stoljeća je naša kao i Carnet a bogami i HAKOM? Ich kann Deutch auch sprechen, kein problem. Ali brate, nemoj me pravit budalom, žargonski rečeno. To ne prolazi u svijetu informacija. Play fair or go home! Onaj koji Vam kroji ponude bi trebao dobit opomenu pred otkaz jer da je kojim slučajem ovo Amerika (https://www.youtube.com/watch?v=cUliUWMrMZA) bilo bih tužbi koje bi itekako Vip opalile po džepu (https://www.youtube.com/watch?v=lPHljIgXcg0&t=329s).

LP.
Pozdrav, nedavno mi je došao gospodin iz Vipa i ponudio Homebox opciju preko koje bih imao do 112 Mbit/s brzinu interneta uz uvjet da kada se potroši 100 Gb, brzina prelazi na 1 Mbit/s. Prvo i prvo, trenutna brzina koju imam preko T-coma mi je max 10 Mbit/s što je za mene i ukućane premalo. Zanima me koliko često puca veza ako mi može itko tko koristi Homebox reći i da li je brzina tolika( imam toleranciju da je minimalna brzina oko 40 Mbit/s, jer je i to znatno više nego što sad imam). Drugo, postoji i taj problem ograničenja 100 Gb, trenutno u T-comu zajednička potrošnja svih ukućana je od prilike po mjesecu 221 Gb. Da li se opcija 100 Gb može platiti duplo, odnosno da se umjesto cijene od 30 kn plati 60 kn pa se dobije 200 Gb? I zadnje pitanje, da li je moguće uzeti SAMO internet bez telefona jer ga više zaista rijetko tko koristi. Unaprijed zahvaljujem na odgovorima.
Pozdrav, u prilogu vam šaljem moju trenutačnu brzinu interneta koja je približno ovog iznosa zadnjih dana. Provjerio sam promet te nisam prekoračio limit od 100 Gb. Molim vas da mi netko stručan objasni zašto su brzine ovako neusporedivo manje od maksimalnih 70 Mbit/s? Brzina je prvih dana bila na prosjeku od 20 Mbit/s , kako dani idu to je sporija... Lokacija, Splitsko područje. Iznos uploada se kreće u istim vrijednostima.
Pozdrav.... Kod kuće imam homebox koji je do sad dobro radio, ali prije nekoliko minuta internet mi je jako usporio. Sve lampice mi svjetle plavo, osim one 3g/4g koja svjetli zeleno. Što trebam učiniti kako bi vratila brzni od prije?
znaci jos uvijek nisam potrosio svih 100gb iz paketa a brzine su mi 0.51mbps i ping je 468ms testirano vise puta i uvjek je isto imam srece ak bude 2mbps maksimalno.
Razina korisnika 1
Ima li tko zadnjih par dana problema s brzinom downloada na Homeboxu (Slavonija i Baranja)? Prošli tjedan sam imao oko 20 Mbps, zadnjih par dana je jedva 8. Ping i upload su u redu (20ms, 18 Mbps). Ponekad se prebacuje na 3G po noći. Router kaže da je LTE signal do kraja.
Razina korisnika 1
Realno meni ni ne treba više od 10-15, ali 3G i 4G signali su ovih dana divljali. Evo danas nije pao sa 4G na 3G, ali brzina varira preko dana od 5 do 20.

S druge strane, oduvijek me je zanimalo imaju li Vipovi tehničari neku posebnu kartu pokrivenosti (za razliku od one javno dostupne na Vipovim stranicama), a dobro bi mi došla i karta Vipovih 4G antena, ako takva uopće postoji. Recimo, meni su u našičkoj poslovnici rekli da imamo Vipovu 4G antenu na silosima na istoku grada, ali na HAKOM-ovoj karti je tamo nema.
Bok,
Brzina na Homebox ovisi o više faktora na mreži,a najviše o jačini i vrsti signala.
Pokušaj u postavkama Homebox provjeriti koja je jačina ( koliko crtica) i vrsta signala (3G ili 4G.)
Druga stvar je, radi li se mjerenmje brzine preko kabela ili wlan.
HAKOM proporučuje da se mjerenje radi preko LAN kabela.

Ukoliko je brzina i dalje niska, javi se u Službu za korisnike kako bi se napravile dodatne provjere.

Ja sam se javio službi za korisnike samo da bi mi Vaš agent poklopio slušalicu. Mala brzina veze je zbog interno postavljenog ograničenja na routeru. Kako da povećamo primanje 4G frekvencije na 2600 Mhz ručnim putem u routeru?
Razina korisnika 1
Siniša, izgleda da im je vrijeme za povećanje kapaciteta. Ne može se očekivat da, za razliku od fiksnih linija na koje su spojeni samo fiksni korisnici, uz milijune mobitela sve radi idealno na bežičnim mrežama. Ali kod mene je čudnija situacija - upload je brz, ali download je sinoć jednostavno krepao.
Razina korisnika 1
EDIT:
Kontaktirao sam HAKOM, kažu da na silosima stvarno postoje Vipove 2G/3G/4G antene (samo nisu još evidentirane na karti), tako da sam od njih udaljen svega 3.5 km zračne linije. I danas su ping i upload u redu, ali download je katastrofa (i ne, NISAM potrošio 100 GB, već svega 10-ak). 4G signal je od -94 do -100 dBm. Također, primijetio sam da problem nije lokaliziran kod mene u Našicama, već ga imaju i oko Zagreba.
Razina korisnika 1
Ne bi znao kolika treba biti minimalna, ali znam da se dosta ljudi iz Slavonije i okolice Zagreba zadnjih dana žalilo na brzinu, tako da je problem 99% na Vipovoj strani. Neka to srede jer nije normalno da na gotovo punom 4G signalu budu takve brzine, a što je najsmješnije da (u mom slučaju) upload brzina valja, a download se vuče bez da sam potrošio 100 GB prometa.
Razina korisnika 2
i sam imam istih problem, danas 15.05. u razgovoru sa djelatnikom tehničke podrške iznio sam svoje probleme koji su isti kao i vaši i prvo sam dobio odgovor da će mi opet zamijeniti ruter a onda da zamjenim gsm karticu u nekom od njihovih prodajnih mjesta, postavio sam i pitanje vezano za 2600 Mhz , a odgovor je bio da oni to ne znaju odnosno nisu u mogućnosti odnosno nemaju "know how" za prije navedeno, također sam se probao posavjetovati koji je najbolji ruter u ponudi, odgovor je bio da ih djelatnik ne koristi pa da ne zna ..... jedino riješenje koje su mi ponudili bilo je da raskinem ugovor!?!?!?!?!?!?!?!?!
Razina korisnika 1
Evo, upravo morao resetirati ruter (vjerojatno po 20. put otkako ga imam). Pa majku mu, zar je toliki big deal konačno riješiti te Vipove DNS servere, a ne da svake noći postoji mogućnost da na PUNOM 4G signalu nema neta? Ajde, razumio bi da je signal problem, ali NIJE i telefon radi savršeno, tako da stvarno ne znam?! Prebacim na Googleove DNS servere i radi 10 minuta, i opet ista stvar. Ako se ovo nastavi, bit će mi žao što sam otišao sa svoje STABILNE 2 Mbps parice.
Razina korisnika 1
Nema smisla da je do SIM kartice, to ću ti odma reć...
Razina korisnika 1
Brzina će ti uvijek u određena vremena divljat, evo meni je sad ispod 10... Ovisi o opterećenosti, vikendu, nevremenu, itd.
Pozdrav... Imam homebox i ugovor još godinu dana ali zadnjih par mjeseci je katastrofa, stalno puca veza stalno je 3g signal, pa me zanima koja je minimalna brzina, znaci spojio bi ruter na hakometar i sada koja je minimalna brzina da bi imao pravo na raskid ugovora... Hvala..
Savjet kako onda raskinuti ugovor a da se ne plaćaju penjali, bio sam ih pitao za izračun i rekli su 1500 to mi je previše... Do 500 bi pristao samo da se ne zezam vise s time..

Odgovori