Riješeno

Brzina interneta

  • 18 December 2023
  • 8 odgovora
  • 709 pregleda

U ugovorenoj vezi na moj A1 aplikaciji mi pise da imam A1 Internet brzinu od 140 do 200 Mbit/s. Koristim internet + telefon, ne zanima me televizija niti XYZ paketi sa njom niti ju pratim.

Uopce nemam pojma koji je to paket, neki Super Internet prema racunu.

Medutim mjerenjima sto Hakometrom, sto Ooklom sam utvrdio da mi je download u prosjeku oko 100 Mbit/s (NA Ookli cak dosta i varira izmedu 70-130Mbit/s), a upload uvijek oko 20Mbit/s.

Ping je obicno izmedu 11-13ms, kabelski internet. Router je UBEE EVW32C.

Korisnik sam A1 neke 3g, prije nije bilo problema, ali zadnje vrijeme sam znao primjecivati slabu konekciju i pad signala osobito u vecernjima satima.

Napominjem i da je PC sa routerom spojen preko WI-FI tplink beznicog wireless adaptera koji podrzava do 300MBS (2.4gHZ) 802.11n/g/b 27/2R; ne znam koliko/i da li to utjece na konekciju i brzinu te koristim i mobitel i tablet bezico preko istoga i s njima nije bilo problema.

Imam li se uopce pravo zaliti na umanjenje neisporucenu brzinu, te koje su sve druge pogodonosti u pogledu brzine i interneta/paketa dostupne na mojoj adresi u Rijeci, osobito me interesira za veci upload jer smatram da je “kriminalan” s obzirom da radi posla uploadam dosta prometa i trafica; i gdje ih mogu vidjeti ?

icon

Najbolji odgovor od A1_IvanaM 19 December 2023, 17:30

Pogledaj original

Odgovora 8

Razina korisnika 6
Bedž +6

Priključi komp direktno na A1 router preko lan kabla i napravi speedtest, to je jedini koliko-toliko mjerodavan način gledanja brzine interneta jer na wireless utječe milijun stvari gdje brzine padaju i to nije do A1.

Ma nema šta utjecat na 1 metar udaljenosti ako podrzava do 300Mbit/s, zato sam i koristio wifi adapter jer mi je na matičnoj riknuo port za koaksijalni, valjda ga je grom spalio prije par mjeseci, a cijelu maticnu za 1 port sigurno necu sad uzimati.

Gledam i preko mobitela jednom je download 70, drugi puta 100 treci 125 ili 135, ne znam koji vrag moze toliko opce varirati izmedu mjerenja, dok je upload uvijek 20.

Probati cu resetirati router par X i vidjeti opet nova mjerenja i stanje.

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Morat ćeš se onda sa A1 i Hakom-om (ako dođe do njih) objašnjavat što utječe a što ne, ja ti kažem da te nitko neće ni pogledat kad mu spomeneš mjerenje na wifi-u pa ne znam kakve uređaje da imao u kući. 

Jest da, 3 mjerenja u 5 dana. Jedno već imam, još 2.

Taj port mi je crkao na matičnoj prije nekoliko mjeseci i probao sam 3 žuta kabela od PC do routera i niti jedan nije davao signal tako da sam suzio problem na neispravan port i matičnu, bome ima i ona ohoho godina(stara am3+ ploča), ili taj router koji btwn. imam već neke 3-4 godine od njih. Zato sam i uzeo adapter pa se preko usba i wifia spajam privremeno.

Ne vidim zašto bi adapter (jest da kineski su od 10-15$ stvarao toliki problem ako je propusnost veća 300mbs od  ugovorene brzine, mogu nabaviti i jači, i udaljen je od routera doslovno 1m i manje više sam imao slična očitanja i preko mobitela i njega prema routeru preko hakometra i ookle.

U slučaju da si u pravu i npr. ja pljunem 70$ za novu matičnu i spojim preko kabela, i ista ili slična očitanja imam, svejedno bi trebao imati veću brzinu prema ugovoru?

Umjesto da se udostoje u 21st. pružiti mi koliko toliko normalnu uslugu i router koji je bolji od ovog UBEE šrota i brzinu koliko ih godinama plaćam i rokam preko 500-700gb prometa mjesečno,oni  bezobrazno podignu cijene svima od 8-og mjeseca naovamo, ja za produženje ugovora prije 6mj. dobijem šrot kineski tablet.

Išao sam i na kartu hakoma da vidim mjerenja drugih korisnika u mojoj blizini i lokaciji i ono što me je prvo začudilo je da ih i nema tako puno u zadnjih godinu dana za A1, osobito za desktop verziju, a onih kojih i imaju svi imaju uglavonom, ne svi ali velika većina download po 200+, 500, 800 neki i GB i to su većinom na wlanu izmjerene. Očito su se masovno pogoršali i izgubili hrpu korisnika pa sada svi uzimaju homeboxeve i love sa repetitora jer im su im optika i kabeli za goli k….postali svagdje van metropole i užeg centra Zg-a, dovoljno, je bilo samo prelistati ex dretve, tu na forumu da zbrojiš 2i2.

 

 

 

Edit; vidim sada da radi sve normalno po ugovorenom. No svejedno ću mjeriti ubuduće jer mi je neobjašnjivo zna imati amplitude od 70 pa do 200, izgleda da ako dan-dva kasniš sa računom i uplatom da  namjerno throtlaju brzine.

Novi EDIT, sinoć sam na hakomu izmjerio skoro identične brzine onima prvog dana i usput ustanovio nekoliko stvari preko ulaza na router:

 

a) izgleda da imam velike interferencije i gubitake i na 2.4ghz i na 5ghz WiFi vezi (provjereno u routeru), mislim da je uzrok tome što taj WiFi adapter-TLWN821N radi samo na 2,4ghz, a imam odnedavno nekoliko Bluetooth uređaja koje spajam na PC; tipa bežične slušalice i miševi koji rade samo na tim frekvencijama, rješenje je da nabavim jači i bolji WiFi adapter koji radi na dual Channel odnosno 5ghz i spajam sve što imam WiFi tako ili uporno tražim neki free chanel tipa 11-nije pomoglo puno kao niti micanje svih mogućih firewalla i kombinacije 802.11n/g/b.

 

b) isto tako pregledom WAN IP adrese ustanovio sam da su me stavili iza CG-NAT-a ???? 100.85.xxx... Why pobogu ?

 

c) WiFi signal na tome 4 godine starom UBEE routeru mi je općenito kriminalan.

Imam TV uređaj spojen u dnevnom boravku (uglavnom za YouTube koristim i surfanje) i udaljenost od routera iz sobe nekih 7-8m  i signal je baš meh, a na mobu da ne pričam kada se iole malo udaljim od 120-150 download pada na 30~40 na 5 m udaljenosti u stanu. WiFi mi je stvarno blagi krš.

 

Zvati ću ih kasnije da me maknu sa CGNATA i pošalju tehničara i daju mi neki noviji router, ako mogu, time bi bio spašen vjerojatno za dulje vrijeme...

 

 

Razina korisnika 7
Bedž +4

Mjerodavno mjerenje je preko Lan kabla. Wifi ima uvijek gubitke, a naročito se vide kada su dostupne gigabitne brzine.

Razina korisnika 4
Bedž +3

Ekipa, provjeru usluge radimo na temelju dostavljenih nam podataka OVDJE kao što su ime i prezime vlasnika usluge, OIB, adresa priključka te kontakt broj, kao i prijavu poteškoće prema Tehničkoj podršci. U suprotnom je potrebno uputiti poziv na besplatan broj 0800 091 091.  

Odgovori