Riješeno

preusmjeravanje poziva

  • 3 February 2021
  • 15 odgovora
  • 402 pregleda

  • Probio led s 1 postom
  • 1 odgovor

Dali se naplaćuje preusmjeravanje poziva sjednog broja mobitela na drugi broj mobitela a oba su u A1 mreži? Lp

icon

Najbolji odgovor od A1_Hrvatska 3 February 2021, 12:33

Pogledaj original

Odgovora 15

Bedž

@Manro pozdrav. Usluga preusmjeravanja poziva je besplatna :)

Pročitao sam par postova na ovu temu ali još uvijek nisam siguran kako stoje stvari sa preusmjeravanjem. Usluga je, dakle, besplatna ali mi nije sasvim jasno kako mi se naplaćuje razgovor i sms. U jednom starijem postu član foruma tvrdi da u tom slučaju primatelj poziva plaća minute razgovora kao da je sa prvog mobitela nazvao drugi i to po osnovnoj (start) cijeni nevezano za tarifu koju koristi. Je li to istina ili sam nešto krivo shvatio?

Hvala.

Razina korisnika 1
Bedž +1

Pozdrav @Sabb,

Preusmjeravanje poziva se naplaćuje broju koji je nazvao i onom koji je ostvario preusmjerenje. Dakle ako mobitel 1 zove mobitel 2 koji poziv preusmjerava na mobitel 3, poziv će se naplatiti mobitelu 1 i 2.

Za korisnike bonova se troše kune s bona ukoliko nemaju aktiviranu tarifu (odnosno imaju Start na bonove), a ukoliko imaju aktivnu tarifu, troše se benefiti iz tarife. Za pretplatnike se također troše jedinice iz tarife, a ako koriste neku stariju tarifu koja ima ograničene minute, sva potrošnja izvan tarife će se naplatiti sukladno važećem cjeniku.

Bitno je napomenuti da se preusmjeravanje poziva ne može koristiti prema međunarodnim brojevima.

 

Lijepi pozdrav.

Hvala na pojašnjenju Kavopija.

Mislim da predstavnici A1 daju obmanjujuću informaciju tvrdnjom da je usluga preusmjeravanja besplatna kada se korištenjem te usluge imaju dodatne troškove.

Razina korisnika 5
Bedž +6

@Sabb , usluga kao usluga je besplatna, a ne postoje besplatni pozivi, iz koje god tarife nekoga nazoveš, troše se minute iz tarife ili kune ako nema tarife. A preusmjerenje je također poziv kojeg umjesto tebe s tvog telefona ili mobitela obavlja USLUGA operatera koja je besplatna.

Isto tako je telefonska sekretarica besplatna, međutim, preslušavanje poruka na njoj (091 7000) nije i naplaćuje se kao i svaki drugi poziv. Zato nije preporučljivo imati uključenu tel.sekretaricu u roamingu 😋

Polaziš iz (pogrešne) pretpostavke da korisnik a priori razumije kako tehnologija preusmjeravanja funkcionira. To nije realna pretpostavka niti je na korisniku da to razumije.

Davatelj usluga treba dati jasnu i nedvosmislenu informaciju kada se radi o “besplatnoj” usluzi koja podrazumijeva bila kakve troškove. Možeš se vaditi na samu aktivaciju usluge pa reći da je besplatna (nonsense koji se naplaćivao u prošlosti) ali izostavljanje dijela o troškovima takve usluge je….blago rečeno...netransparentno poslovanje.

Isto vrijedi i za sekretaricu.

Najmanji problem je navesti da je uključenje usluge besplatno a da se minute razgovora između dva uređaja naplaćuju.

Razina korisnika 5
Bedž +6

Pa sad, znaš, preusmjeravanje postoji još od doba kad su postojali telefoni s brojčanikom, pa vjerojatno i današnji babe i dedeki razumiju kako usluga funkcionira 🤣. ( ima i nekih dedeka koji su svojevremeno hakirali telefonske govornice, a kamoli da ne znaju kaj je preusmjeravanje).

Pa ne trebaš biti super poznavalac (prastare) tehnologije da samom logikom nemreš shvatiti ono osnovno:

- mobitel A  ZOVE mobitel B

-mobitel B  tad preusmjeri poziv i ZOVE  mobitel C,

-u obadvije rečenice vidiš ovo "ZOVE"? Za svaki slučaj, ako netko ne shvati- to je POZIV.

Sama usluga preusmjeravanja poziva je besplatna, a poziv  od mobitela B do mobitela C naplaćuje se kao i svaki drugi poziv vezano za tarifu mobitela B. Gdje ti tu vidiš skrivene troškove? Za svaku tarifu je nedvosmisleno navedena cijena poziva.

 

E sad zamisli da se pozivi između mobitela B i C ne naplaćuju, kaj misliš da bi A1 danas bio tu s nama ili bi već odavno bankrotirao? 🤣🤣🤣

 

 

Kao prvo, povlačiti paralelu prastare analogije sa suvremenom digitalnom nema smisla.

Sa 20+ godina iskustva u administriranju i servisiranju PC-a i ponešto znanja o MS server tehnologiji, znam o čemu govorim.

Kao drugo, što misliš, koliki postotak korisnika je ikad koristio uslugu preusmjeravanja? Sobodno uzmi periodski raspon koji god ti odgovara.

Ne trebaš mi opet objašnjavat kako ona funkcionira. Nikad nisam trebao takvu uslugu pa nisam imao ni potrebe istraživati kako ona u tehnološkom smislu funkcionira. Ne misliš valjda da će prosječni korisnik istraživati tu tehnologiju prije uključivanja “besplatne” usluge?

Naravno da neće a posljedice uključivanja “besplatne” usluge će uočit tek na kraju obračunskog razdoblja.  Pomnoži to sa stotinama koji bi eventualno mogli imati takve potrebe na našem skromnom tržištu i imaš poprilično lijepu lovu jednostavnim izostavljanjem informacije o naplati dolaznih poziva u tom slučaju.  

Razina korisnika 1
Bedž +1

Znači poziv sa mobitela 1 do mobitela 2 je jedan poziv i naplaćuje se mobitelu 1, a preusmjeravanje sa mobitela 2 do mobitela 3 se naplaćuje mobitelu 2 jer je to drugi poziv. Nema nikakve dodatne naplate, samo se regularno naplaćuje poziv.

Ti ako zoveš nekog tko preusmjerava poziv, naplatit će ti se jedan poziv, a onom tko vrši preusmjeravanje naplatit će se drugi poziv što je logično jer je preusmjeravanje zapravo poziv.

Kavopija, pročitaj još jednom moj post.

Razina korisnika 5
Bedž +6

@Sabb , ja sam samo htjela naglasiti da se pojam "Preusmjeravanje POZIVA" nije promijenio svih tih 50 godina- znači isto kao i tada 🤣

To što se neki kače na pojam "besplatno" negirajući da je besplatno samo preusmjeravanje (usluga) ,a pozivi se i dalje naplaćuju kako je i @Kavopija po drugi put jasno i detaljno objasnio, to samo govori o općepoznatoj činjenjici da u eri ŠBBKBB mladići i djevojke od 20-30 godina nemaju pojma o hrvatskom jeziku, pa onda i ne mogu logično zaključiti ono kaj je nama starijima logično i sve im se živo treba crtati. Jer vjeruj mi, bez obzira kaj možda malo ljudi koristi preusmjeravanje, babama i dedekima (barem većini)je JASNO da je usluga besplatna, ali pozivi nisu...jer pravilno, logički, tumače napisano. 😛😁😂

Tak da, IMO, tvoj prigovor upućen A1 može biti jedino u tome kaj ne prate HT i doslovno ne crtaju svaku riječ već pretpostavljaju da ljudi znaju da su PREUSMJERAVANJE i POZIVI dvije usluge, od kojih je PRVA besplatna, tj.pretpostavljaju da ljudi ZNAJU hrvatski jezik 🤣, a evo ti onda faq od HT-a, pa zamoli A1 da ga prepišu u svoje Uvjete 

https://faq.hrvatskitelekom.hr/pages/category.xhtml?question=503

 

Bio sam više nego jasan. Davatelj usluge treba jasno i nedvosmisleno objaviti informaciju o usluzi i eventualnim troškovima. Besplatna usluga znači samo jedno. Sve ostalo spada u naplatu davatelja usluge. Molim da ne podcjenujete moju inteligenciju smješnim upadicama.

Razina korisnika 5
Bedž +6

Pa i je jasno rečeno. Preusmjeravanje je usluga koja je besplatna. Pozivi su usluga koja se naplaćuje ovisno o tarifi.

Preusmjeravanje+poziva= besplatno+ cijena iz tarife.

Eto, i matematički je full jasno.

Razina korisnika 5
Bedž +6

@Sabb , ne podcjenjuj ti ni inteligenciju operatera 🤣, kao oni ne znaju koliko bi nenaplata poziva pri preusmjeravanju odlično legla svim roumingašima 🤣🤣🤣

Ok. Hvala na odgovorima. Dobio sam informaciju koju sam tražio.

Odgovori