Riješeno

ZTE ZXHN F670L ruter - slabiji signal od HUAWEI EchoLife HG8145v5 rutera - zašto?


Razina korisnika 1

Jučer (petak, 26.4.) mi je tehničar zamijenio postojeći HUAWEI EchoLife HG8145v5 GPON Terminal sa ZTE ZXHN F670L GPON ONT. Također u centrali (čvorištu) su me prespojili na novi port i zamijenili mrežni switch - sve kako bi se konačno riješio tehnički problem na mojoj liniji s divljanjem pinga u kasnijim večernjim satima te smanjenjem brzine downloada/uploada.

Od kad su mi zamijenili terminalnu opremu primijetio sam da mi je brzina interneta preko WiFi-a manja nekih cca 130 Mbit/s u downloadu na istoj poziciji nego prije. Zašto?

Konkretno, preko Huaweia sam znao dobiti brzine  oko 600 Mbit/s u downloadu i 450-460 mBit/s u uploadu uz ping 5 ms (5 Ghz pojas, mjereno cca 2 metra od rutera, bez prepreka prema ruteru), dok kod ZTE te brzine mogu amo sanjati. Evo nekih izmjerenih podataka: 

cca 40 cm od rutera:

Speedtest - ping 6 ms, download 471 MBit/s, upload 311 Mbit/s

HAKOMetar - jačina signala -30dBm, ping 11,46 ms, download 334 MBit/s, upload 123 MBit/s;

cca 2 m od rutera:

Speedtest - ping 9 ms, download 416 MBit/s, upload 363 Mbit/s

HAKOMetar - jačina signala -51dBm, ping 11,24 ms, download 409 MBit/s, upload 94 MBit/s;

spavača soba - jedan zid, cca 5 m od rutera:

Speedtest - ping 8ms, download 173 MBit/s, upload 188 Mbit/s

HAKOMetar - jačina signala -66dBm, ping 8,02 ms, download 205 MBit/s, upload 103 MBit/s.

Znači, u najboljem slučaju skoro 130 MBit/s manje u downloadu! Zašto? Da li bi trebalo još nešto uraditi u centrali jer ovako ispada da sada imam manju brzinu s novijom opremom nego što sam imao sa starijom?

 

 

 

 

icon

Najbolji odgovor od A1_JosipD 27 April 2024, 17:29

Pogledaj original

Odgovora 20

Pozdrav @Robert091, zaista mi nije drago čuti da imaš problema s našom uslugom interneta. ☹️ Na Svakom uređaju si testirao brzinu WiFi-a? Reset rutera nije pomogao? Kako bi mogli detaljnije provjeriti molim te da nam se javiš sa svojim podacima OVDJE.

Razina korisnika 1

Brzinu sam testirao na svakom uređaju koji imam. Ruter je sasvim nov, jučer je tehničar isti instalirao. Reset nije pomogao. Stvar je u tome da je on izgleda nešto slabiji od Huaweia iako je noviji?!? Ne znam zašto je to tako? Trebao bi biti nešto brži, zar ne? Moje podatke već imate od ranijih prepiska oko sporog interneta i velikog pinga navečer pa možete tamo vidjeti podatke. 

Možda bi trebalo nešto još malo podesiti u centrali?

Razina korisnika 1

A možda bi trebalo promijeniti ruter. Ispada da je Huawei bio "jači" od ovog ZTE-a. :(

Razina korisnika 1
Bedž +1

@Robert091 svakako ti provjerimo navedeno. Ako bude trebalo, proslijedit ćemo upit i tehničkom odjelu. Molim te samo javi nam se putem ovog linka koji ti je prije još poslan.

Razina korisnika 1

Link vam ne radi. Možete probati poslati novi?

@Robert091 šaljem ti još jednom link OVDJE.

Razina korisnika 1

@A1_JosipD na žalost, niti taj link koji si mi poslao ne radi :(. Kada kliknem na njega otvori mi se stranica foruma: Budi dio zajednice | A1 Forum

Ne znam što ne valja.

Dok mi ne pošalješ ispravan link, samo da napomenem da sam brzine bežičnog signala mjerio novijim uređajima koji podržavaju  WiFi 6 - Samsung Galaxy S22+ 5G i Apple iPad Air 4. Na oba uređaja dobio sam podjednake izmjerene vrijednosti.

Konkretne podatke za usporedbu brzina Huaweia i ZTE koje sam naveo u prvom postu (podaci za usporedbu u prostoriji u kojoj se nalazi i ruter, direktna optička vidljivost bez prepreka prema ruteru - zid, namještaj i sl.), dobio sam mjerenjem mobitelom Samsung Galaxy S22+ 5G.   

Razina korisnika 6
Bedž +6

Ne možeš reklamirati wi-fi brzine, ne postoji donja granica za bežične mreže. Brzinu koju si ugovorio je ona preko žice.

Kaj bi mi na 5G mreži trebali reći na ove rezultate? 🤣

 

Razina korisnika 1

@nickno, molim te da se suzdržiš od nepotrebnih komentara!

Mene samo zanima zašto mi je sada niža brzina preko WiFi-ja nego što je bila na starom ruteru? Da li je stvar do njega ili treba nešto još možda podesiti u centrali ili je to maksimum s obzirom na opremu koju su mi ugradili.

I zašto ne bih pitao da dobijem odgovor, pogotovo ako su me moderatori zamolili za dodatne podatke kako bi se mogla provjeriti linija i ustanoviti dali je sve dobro podešeno.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Za podešavanje na centrali najbitniji faktor je tvoja pretplata, tako da s te strane je najvjerojatnije sve ok. Ne znam za huawei, za tvoj ZTE piše da je WiFi 5, pa možda je i tu razlika,ako je huawei WiFi 6

Razina korisnika 1

@nickno, pretplata je (ukinuta) tarifa 1000/500 MBit/s koja mi odgovara za sve moje potrebe. Kako sam imao tehničku poteškoću s internetom, nakon isteka ugovorne obveze naravno da ju nisam produživao tako da i dalje imam navedenu tarifu (koje više nema u ponudi A1, šteta).

Što se tiče rutera, i stari Huawei i novi ZTE su WiFi 5 ruteri, tako da mi je tim više čudno da je stari Huawei na istom mjestu u istim uvjetima, mjereno s istim uređajem (konkretno Samsung S22+), davao cca 100-130 Mbit/s u downloadu više nego što to daje novi ZTE (i nešto malo više u uploadu).

To mi je malo čudno i zato sam postavio pitanje u vezi toga ovdje na forumu. Jedino ako je to ograničenje brzine koje su mi tehničari postavili s obzirom na promijenjen port i switch u samom čvorištu (iako ne bih rekao).

Zato me zanima povratna informacija od A1.  

Razina korisnika 6
Bedž +6

Dakle, tebi je čudno kaj s dva različita routera imaš različite rezultate, a kaj bi onda rekao na ovo:

Danas mjereno ujutro i maloprije sa S21 ultrom, router isti, položaj isti, samo moj mob spojen na router, a rezultati sad bolji (download, upload je ostao tu negdje isti). E da, jedino se promijenila ip mreža (AS),jutros je bio AMIS, sad A1. I vjerojatno su svi oko mene izgmizali na sunce,pa nitko ne gleda televiziju niti surfa, ja nisam, imam osjetljivu kožu 😋

 

Razina korisnika 1

Da, malo mi je čudno zato jer su me u petak zvali iz tehničke podrške da su me prebacili na drugi port i zamijenili switch u čvorištu, ali su mjerenjem linije ustanovili da mi je signal sada preslab pa da mi iz tog razloga tehničar mora zamijeniti postojeći ruter. 

Ne znam koliko sam dana od zamjene porta i switcha koristio postojeći Huawei ruter, ali meni se činilo da je sve uredno radilo, a i kada bih provjerio brzinu interneta mobitelom dobivao sam veće brzine kao što sam već i napisao. 

Tako da ne znam zašto je bilo potrebno mijenjati postojeći ruter koji je po meni dobro (bolje) radio nego ovaj novi ZTE (barem što se tiče brzine WiFi mreže).

A možda su ga morali promijeniti zato jer je postojeći bio nekompatibilan s novom opremom koju su ugradili u centrali?

Razina korisnika 1
Bedž

Da, malo mi je čudno zato jer su me u petak zvali iz tehničke podrške da su me prebacili na drugi port i zamijenili switch u čvorištu, ali su mjerenjem linije ustanovili da mi je signal sada preslab pa da mi iz tog razloga tehničar mora zamijeniti postojeći ruter. 

Ne znam koliko sam dana od zamjene porta i switcha koristio postojeći Huawei ruter, ali meni se činilo da je sve uredno radilo, a i kada bih provjerio brzinu interneta mobitelom dobivao sam veće brzine kao što sam već i napisao. 

Tako da ne znam zašto je bilo potrebno mijenjati postojeći ruter koji je po meni dobro (bolje) radio nego ovaj novi ZTE (barem što se tiče brzine WiFi mreže).

A možda su ga morali promijeniti zato jer je postojeći bio nekompatibilan s novom opremom koju su ugradili u centrali?



A1 za optičku centralu koristi ZTE OLTove te radi mogućih problema sa(iako jako jako mala šansa i totalno nebitno) kompatibilnosti drugih HGU ONT Router brendova (u ovom slučaju Huawei) mijenja korisnicima HGU ONT Router na isti brend kao i njihov OLT tako da problem svedu na 0.

Razina korisnika 1

Da, malo mi je čudno zato jer su me u petak zvali iz tehničke podrške da su me prebacili na drugi port i zamijenili switch u čvorištu, ali su mjerenjem linije ustanovili da mi je signal sada preslab pa da mi iz tog razloga tehničar mora zamijeniti postojeći ruter. 

Ne znam koliko sam dana od zamjene porta i switcha koristio postojeći Huawei ruter, ali meni se činilo da je sve uredno radilo, a i kada bih provjerio brzinu interneta mobitelom dobivao sam veće brzine kao što sam već i napisao. 

Tako da ne znam zašto je bilo potrebno mijenjati postojeći ruter koji je po meni dobro (bolje) radio nego ovaj novi ZTE (barem što se tiče brzine WiFi mreže).

A možda su ga morali promijeniti zato jer je postojeći bio nekompatibilan s novom opremom koju su ugradili u centrali?



A1 za optičku centralu koristi ZTE OLTove te radi mogućih problema sa(iako jako jako mala šansa i totalno nebitno) kompatibilnosti drugih HGU ONT Router brendova (u ovom slučaju Huawei) mijenja korisnicima HGU ONT Router na isti brend kao i njihov OLT tako da problem svedu na 0.

@RDash123 Hvala na pojašnjenju. To sam si nekako i ja mislio da je razlog zamjene Huawei ONT-a sa ovim ZTE-ovim.

  

Razina korisnika 1

@A1_JosipD 

Za provjeru podataka preko linka koji si mi poslao - možeš mi poslati ispravan link jer ovaj koji si mi poslao dva puta ne radi (ako je potrebna dodatna provjera mojih podataka s vaša strane).

Hvala ti. 

Bedž +1

@Robert091 provjeri sada LINK 

Razina korisnika 1

@A1_Monika zahvaljujem! LInk radi i poslao sam podatke o vlasniku linije. LP

Bedž +1

@Robert091 i ja sam odgovorila :)

Razina korisnika 1

@A1_Monika upravo sam se čuo s kolegicom iz tehničke podrške i rekla mi je neke detalje i što da pogledam u samoj konfiguraciji rutera.

Zanimljiva slučajnost  kako me je nazvala nekako u vrijeme kada si mi ti poslala ispravan link i kada sam povratno odgovorio na njega;).

Hvala na trudu!

LP 

Odgovori