TRAJNO ISKLJUCENJE

  • 18 January 2017
  • 31 odgovor
  • 4113 pregleda

Pozdrav, imam pitanje, clan obitelji je preko webshopa zloupotrebio moje osobne podatke i uzeo si mobitel na pretplatu, medutim s vremenom mi je dosla opomena za dugovanje te mi je priznato na koji nacin je i kako to napravljeno i sad da ne prijavljujem clana obitelji cu placati pretplatu ali i zanima me da li je moguce zatraziti trajno iskljucenje s iznosom penalizacije da se otplati na nekoliko rata?

Odgovora 31

Razina korisnika 7
Bedž +3
Možeš zatražiti raskid uz penale, ali mislim da ne može na rate, penali ti dođu na uplatnici koju platiš odjednom. Možda da se s "odgovornim" dogovoriš da preuzme odgovornost i plaća sveje račune... Ili ako je osoba punoljetna za 100kn možeš prenijet pretplatu na nju pa nek' se sama nosi s posljedicama i opomenama... Neće joj drugi put past na pamet...
Razina korisnika 5
Meni je nevjerojatno da takve stvari prolaze kod operatera. Evidentno je da je netko zloupotrebio karticu ili štogod već.

Zar ne mora operater napraviti potrebite provjere prije negoli nekome odobre ugovornu obvezu?
Kakve su to gluposti?

Ugovor je ništetan, a član obitelji je kriv koliko i operater.

Savjetujem potražiti mišljenje HAKOM-a i odvjetnika.

Pogotovo ako je osoba maloljetna.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Šta reći, ako je ugovor telefonom identifikacija se može čitati s papira odakle hoćeš, a kad se ugovor vraća također iskopirat potpis nije nikakav problem. Može se naravno riješit, al treba sina, kćer, brata, ženu prijavit policiji i optužiti šta će se tek rijetki odvažiti iako bi bila jedina poštena opomena krivcima. A nije mala stvar pogotovo ako se radi o kakvoj većoj tarifi i mobitelu... a uglavnom je. Obično misle da će moć plaćat, pa se zeznu, mama prerano otvori poštanski sandučić i eto belaja... I iznenađenja...
Razina korisnika 4
Naručeno je preko webshopa, dakle, član obitelji je unio SVE njegove podatke, uključujući i OIB i vjerojatno broj kartice/tekućeg. Ne vidim što bi tu operater trebao napraviti?

Što se tiče raskida, možeš ga podnijeti, ali ako je friška pretplata (a čini mi se da je), ćeš da pljuneš fine pare. Računa ti se iznos popusta koje si ostvario ili preostale mjesečne naknade a naplaćuje onaj koji je manji.
Sad, zavisi koja tarifa i koji mobitel kupljen, ali kako god da okreneš, nije dobro.

Obročne otplate više nema. Možeš plaćati u rata kako ti paše i moliti boga da ti ne sjedne ovrha. Nemam pojma, tbh, nakon koliko točno od izdavanja računa se ovršuje nesretnika, aka, tebe.
Razina korisnika 5
Što se tiče toga što bi operater trebao napraviti?

Utvrditi identitet osobe s kojom sklapa ugovor!
Lako je provjerljivo ako je ugovor sklopljen putem telefona. A sklopiti ugovor na temelju toga što je netko pravilno upisao brojeve kartica na webshopu bez provjere identiteta osobe, ne ide to baš tako.

Što se tiče prijema pošiljke....
Ukoliko je pošiljku zaprimio netko drugi u ime onoga na kojega glasi, to opet nije po pravilima jer svojim potpisom pristaje i na U.O.

Samim tim ako je netko drugi zaprimio pošiljku a ne onaj na koga glasi, ugovor je nevažeći jer nije potpisan od osobe na koju glasi.

Uglavnom, HAKOM i odvjetnik.

Niti slučajno ne plaćati penale za nešto što pravno nije utemeljeno.

Ima tu puno stvari.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Kako rekoh taj dio uopće nije sporan. Sporno je što se krivca treba stavit na stup srama, a kad je netko blizak nije lako.
Razina korisnika 5
I opet kažem koliko je kriv taj član obitelji, toliko je i operater.
Svatko neka snosi odgovornost za svoje postupke.

Zar bi trebalo prešutjeti i platiti penale kako bi se prikrila eventualna sramota?

Ja bi ih stavio u novine i javna glasila kada bi operater pokušao zloupotrijebiti situaciju, a član obitelji bi izvukao pouku.

Može se to desiti i meni, najčešće je to teen problem, ja bi platio eventualnu kaznu za člana obitelji ali penale za obmanu i sklapanje ništetnog ugovora ne nikako.

I operater ima odgovornost.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Slažem se ja s tobom, ja bi prva isto tako pošteno osramotila onog tko se usudio, još mu uz to dobro izvukla uši i oprala onog tko je takav posao sklopio... Ali mi nismo "svi" i većina će upravo suprotno postupiti. Pokrit se ušima i plakat.
Razina korisnika 5
I još nešto....

Ako se radi o maloljetniku, a operater se postavi nekorektno, uz odvjetnika možete i vi postaviti tezu da je operater zloupotrijebio maloljetnika, obamnuo itd...

Nije sve crno/bijelo

Pa ako netko želi igrati prljavo, možete i vi, uostalom da li znate da član obitelji možda nije doista obmanut?

Da li član obitelji zna uopće da ne smije davati podatke kartica itd.... da li mu je operater skrenuo pozornost na to?

Jedno je sigurno, operater nije provjerio identitet korisnika.
Razina korisnika 3
Kada već dođe u agenciju za naplatu tj. pred ovrhu možeš se s njima dogovoriti da otplaćuješ na rate ali morate biti svijesni da to više neće biti 3-4-5 tisuca kuna nego cca. 8-9000kn.

Savijetujem vam da kontaktirate VIP te se dogovorite s njima s tim da odma platite sve racune koji nisu placeni do sada i da plaćate recimo po 800-900kn mjesecno s tim da nikako nemojte izostati niti 1 dan.

Zamolite ih i ispričajte im situaciju a ja sam siguran da ce vam izaci u susret. Jer na kraju njima je u cilju da se sto prije naplate, a ako cete vi placati mjesecno odredeni iznos bolje i to nego da guraju prisilnu naplatu tj. ovrhu
Razina korisnika 5
Ma kakva otplata?
Platiti sporne račune da.

Utvrditi okolnosti prilikom sklapanja ugovora, pokušati pronaći kompromis sa operaterom.

Ako operater nema sluha, zatražiti mišljene HAKOM-a i odvjetnika.

Po potrebi prijaviti i ostalim nadležnim institucijama.

Dati u javna glasila...

Ne može operater u vaše ima sklopiti ugovor sa trećom osobom pa bio to član obitelji ili bilo tko drugi.

Ponavljam krivi su obostrano, a ako je maloljetnik u pitanju čak ste i u prednosti....
Razina korisnika 3
@gorlock krivo tumačiš sve. Neznam pretjerano dobro RH zakone ali zna sigurno da ti odovorim na tvoj gornji post

"Platiti sporne račune da."

- Slažem se u potpunosti

"Utvrditi okolnosti prilikom sklapanja ugovora, pokušati pronaći kompromis sa operaterom."

- Koliko se sjećam navedeno je da je pretplatnički ugovor sklopljen uz kupnju uredaja putem interneta te operater nije umogucnosti utvrditi tko stoji iza toga. Da je tako kao sto ti kazes svi bi "prali ruke" kada nabiju racune a uzimali sebi mobitele.

Ako operater nema sluha, zatražiti mišljene HAKOM-a i odvjetnika.

- Operater će sigurno imati sluha ako ih fino zamoli i objasni im spornu situaciju a ako se bude islo preko HAKOM-a tek onda operater neće iz principa pustati nikakve van sudske nagodbe

Ne može operater u vaše ima sklopiti ugovor sa trećom osobom pa bio to član obitelji ili bilo tko drugi.

- Može. Ugovor se može sklopiti ali i raskinuti i odredenom vremenskom roku mislim da je zakonski rok 8 ili 14 radnih dana ali se moraju platiti sve preostale pretplate ako se ne varam do isteka ugovora. Ugovor je sklopljen preko interneta a jedino sto im ide u korist je to sto je osoba morala preuzeti mobitel osobno, ugovor etc. (to im ide na ruku) Ugovor su sklopili doticna osoba i vip a ne osoba koja je tipkala tude podatke preko interneta.

Postoji koliko ja znam kada se salje uredaj posalju ti i ugovor koji moras potpisati vratiti barem je tako prije bilo

Ponavljam krivi su obostrano, a ako je maloljetnik u pitanju čak ste i u prednosti....

- Postoje ustanove i za maloljetnike ali ovdje ce roditelji najvise ispastati i siguran sam da ce na kraju nazalost morati platiti veliku cijenu
Razina korisnika 5
HAKOM tu ne može puno napraviti ako se ne može dokazati kršenje Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga u kojem jasno stoji:

(3) Operator se mora pridržavati uobičajenih postupaka za provjeru identiteta krajnjeg
korisnika usluga poštujući pri tome odredbe posebnih zakona.

Osnovni smisao u ovome treba biti potpis na ugovoru koji MORA odgovarati onom s osobne iskaznice.

Nadalje:

5.1.4. U slučaju sklapanja ugovora na daljinu Vipnet se obvezuje dostaviti korisniku pisanu potvrdu o sklopljenom ugovoru na kućnu adresu ili adresu sjedišta tvrtke, odnosno adresu elektroničke pošte za postojeće pretplatnike. Ugovor sklopljen na daljinu (putem interneta ili telefonskim putem i sl.) smatra se sklopljenim s danom primitka potvrde o sklopljenom ugovoru. Krajnji korisnik ima pravo na raskid ugovora u roku od 14 dana od sklapanja ugovora. Sklapanjem ugovora na daljinu Krajnji korisnik je dao sve potrebne suglasnosti i privole koje su navedene u ovim Općim uvjetima.

Ovo je malo blesavo sročen članak jer ovdje pretplatu nije sklopio krajnji korisnik na koga glasi pretplata, tj. dovoljno je dokazati da nije on sklopio pretplatu i da nije njegov potpis na ugovoru. Treba provjeriti detalje narudžbe i način na koji je dostavljena navedena pisana potvrda o sklopljenom ugovoru.

Potrebno je podnijeti prigovor Vipu, jer HAKOM nalaže:

(9) Krajnjem korisniku koji je podnio prigovor iz stavka 1. ovoga članka, operator će
umanjiti račun u dijelu koji se odnosi na više zaračunati iznos za obavljene usluge ako se
provjerom utvrdi da je u razdoblju, na koje se odnosi prigovor, postojala tehnička ili koja
druga neispravnost, prijevara ili zlouporaba za koju je utvrđeno da je uzrokovala povećano
zaduženje. Ako je iznos za pruženu uslugu plaćen u cijelosti, krajnjem korisniku se vraća
više zaračunati iznos, ili se za taj iznos umanjuje račun za prvo sljedeće razdoblje.


Problem nastaje u tome što će (vjerojatno) Vip tražiti neku potvrdu ili dokaz o prijevari, najčešće - rješenje o počinjenju kaznenog djela.

Ako operater nema sluha, zatražiti mišljene HAKOM-a i odvjetnika.

Po potrebi prijaviti i ostalim nadležnim institucijama.

Dati u javna glasila...

Ne može operater u vaše ima sklopiti ugovor sa trećom osobom pa bio to član obitelji ili bilo tko drugi.

Ponavljam krivi su obostrano, a ako je maloljetnik u pitanju čak ste i u prednosti....

HAKOM tu ne može ništa. Ni ostale nadležne institucije, jedino ako potpis na ugovoru ne odgovara onom na osobnoj iskaznici korištenoj prilikom sklapanja pretplate što je onda čisto kazneno djelo prijevare/zlouporabe osobnog dokumenta, a koliko se kome isplati prijavljivati rodbinu policiji... u to neću ulaziti.

Javna glasila i slično možeš objesiti mačku o rep, ne idu stvari tako. Kod webshop kupovine sve što se kod obrade zahtjeva vidi su osobni podaci, podaci o narudžbi i identifikacijski dokument. Kako bi itko trebao znati tko je sklopio pretplatu?

Treća stvar: ne znam kako je u Vipu, tj. mora li dostavna služba kod isporuke paketa ustanoviti preuzima li paket osoba koja ga je naručila (slika s osobne) ili netko treći, prilikom čega se paket može uručiti samo osobi naručitelju, ali se dostavljačima ne da zaj**** s time jer ionako rade previše za premalu plaću, kao i većina nas u RH
Razina korisnika 7
Bedž +3
Svima nam je drago kad se procedure olakšavaju i ubrzavaju dok se nešto ne zloupotrijebi i krene po zlu... Onda smo svi cinici i htjeli bi svu moguću kontrolu i strogoću...
Razina korisnika 4
Dakle, sporan je dio što prilikom preuzimanja uređaja treba dati presliku osobne i ne može se dostaviti na drugu adresu/osobi sem ona koja je potpisnik ugovora. Ergo, OS je zajebao, i to je ono za što se može uhvatiti.
Što se tične provjere identiteta... ako uneseš sveeee podatke, pogotovo OIB, potvrdio si identitet. Operater ne može utjecati na to što si ti mutav i daješ drugima svoje podatke, ili što imaš dijete koje očito nisi najbolje odgojio, pa se ponijelo kako se ponijelo. Ne želim sad biti (jako) gruba, ali zdrav razum nalaže da nećeš sve svoje fakin podatke ostaviti dostupne svima. Ako to napraviš - kriv si sam.

Da se ovdje radi o zloupotrebi uopće nije sporno, ali je sporno to što se krivca ne želi okriviti. Traže se zaobilazni načini bez da se upre prstom, klepi šamar i sankcionira osobu koje je cijelo sranje i napravila.

Rvacka nam nije još jako ažurna s primjenom krađa identiteta, a ove situacije s "krađom" podataka su stara stvar. Premda ovdje nije riječ o krađi već o zloupotrebi.

Mislim da u ovom slučaju, čak i ako se obrati odvjetnicima i HAKOMu i Kolindi, nema baš mnogo temelja da se krivnja svali na Vip. Najbolja solucija bi bila napisati vrlo detaljnu, vrlo tužnu, iskrenu i "posipam se pepelom" molbu (ne pritužbu) da mu se izađe u susret. Velike su šanse da će na taj način pobuditi empatiju i da će mu netko izaći u susret i odobriti štavećgod.
Ako krene sa stavom "e buraz, vi ste mene kuiš ono prevarili, šta ja znam tko ima moje podatke, dat ću vas na Provjereno, i reći mami i obratit će vam se moj ODVJETNIK"... neće baš daleko dogurati. Nekako slutim da Vip, kao malena firmica, ima nešto jače i potkovanije odvjetnike u službi od onih koje si krajnji korisnik može uzeti.
Razina korisnika 4
@ROBOGO sve si rekao 🙂
Razina korisnika 5
Ne može operater niti bilo tko sklopiti ugovor u vaše ime sa trećom osobom, niti na daljinu niti ikako drugačije osim ako niste dali punomoć toj osobi.
Operater mora potvrditi identitet osobe.

Ustanove za maloljetnike postoje, ali maloljetnik ne mora znati da je nedopušteno dati broj kartice i lako ih je obmanuti.

Neki maloljetnici niti ne znaju da se baš sve vidi što se kupi karticom, uostalom zašto bi morali i znati?

Mnogi maloljetnici niti ne znaju što su to 060 brojevi itd....

Dostavna služba mora paket uručiti osobi na koju glasi, ako je bilo tko drugi preuzeo ugovor je nevažeći.
U slučaju da nema odgovorne osobe, dostavna služba je dužna ostaviti obavijest o pošiljci i korisnik mora sam ići po pošiljku.

A to što se nekome ne da zaj#####, zato i dolazi do ovakvih situacija.

Da su svi obavili svoj posao korektno do kraja do ovoga ne bi niti došlo.

Osobno mislim da osoba (član obitelji) koja je sklopila taj famozni ugovor nije niti svjesna što je napravila.
Razina korisnika 4


Dostavna služba mora paket uručiti osobi na koju glasi, ako je bilo tko drugi preuzeo ugovor je nevažeći.
U slučaju da nema odgovorne osobe, dostavna služba je dužna ostaviti obavijest o pošiljci i korisnik mora sam ići po pošiljku.


Ovaj dio stoji.


Operater sklapa ugovor s osobom čiji se svi podaci unose. A traži se more podataka, od OIBa, imena, prezime, adrese, datuma rođenja, maila, do broja kratice. Nije baš da dvaput klikneš na next i opa, evo pretplate.
Operater nije dužan odajati tuđu djecu što smiju, što ne smiju, i kakve su koje usluge. I da, ako ti dijete koristi tvoju karticu - sam si kriv. Ne razumijem tvoju logiku, stvarno. Ako koristiš uslugu, trebao bi naučiti osnove kako ju koristiti. Ako dopuštaš klincima (a ovdje zapravo ni ne znamo da se radi o klincu, btw) da koriste usluge, educiraj ih kako se koriste.
Razina korisnika 7
Bedž +3
@Gorlock mislim da jako podcjenjuješ maloljetnike i lopove/kradljivce/prevarante/mutikaše i umanjuješ im krivnju. Itekako su oni znali što rade i kako i zašto dok su birali tarifu i uređaj u zapravo prilično kompliciranom webshopu kojeg često i "odrasli" ne znaju koristiti bez asistencije.
Uostalom uhvatili ste se djece ko pijani plota... Prevarant može biti muž/žena/bivši/brat/sestra/rođak... Bilo tko uostalom s pristupom nečijem novčaniku.
Razina korisnika 3
Dotična osoba je itekako svijesna što je napravila inače nebi birala mobitel, ispunjavala obrazac, vjerovatno sakrivala racune, preuzela mobitel etc.
Razina korisnika 5
Ne podcjenjujem.

Tko bi normalan i imalo svjestan bio da bi ukrao podatke od ukućana kako bi kupio mobitel za male novce ili nula kuna od operatera?

Samo onaj tko to ne zna.

Ili netko dovoljno zloban da napravi namjerno svjesno štetu.

No opet to sve treba tako dobro organizirati a ovdje je čitav niz propusta.

Krivi su oboje, ukućanin i operater.

Po meni bi bilo korektno, izvolite platite mobitel operateru koliko košta u slobodnoj prodaji a ugovorna obveza ne postoji jer nema na osnovu čega, osim ako osoba nije obmanuta od strane operatera, u tom slučaju.... već sam rekao što...
Razina korisnika 4
Ako će plaćati cijenu moba u slobodnoj prodaji... neće se baš super provesti :D
Nekako sumnjam da su uzeti jeftini mobiteli :D


Sad me zanima koje su tarife aktivirane i koji uređaji odabrani :?
Razina korisnika 5
I mene zanima.
Baš dobra tema :)

Valjda će se još oglasiti.
Ajme kako bi im se napio krvi i ukućanu i operateru, posebno operateru ako se radi o obmani.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Ne znam baš da ima mjesta za obmanu... To je slučaj kada se radi o telefonskoj prodaji ili kakvim štandovima pa ima mjesta za obmanu... Ali radi se o webshopu, stvarno ne znam tko to može biti obmanut da svjesno u njega dođe, upiše detaljno i točno sve podatke i odradi proceduru... Nažestio si se na tužbu operatera i potpuno zanemario da je situacija vrlo čista i jasna, a prevaren zapravo jedino operater i dobro osoba koju je opelješilo.
Razina korisnika 5
Nakon webshopa slijedi utvrđivanje identiteta korisnika.

Identitet se ne može potvrditi samo utipkavanjem brojeva.

Odgovori