Riješeno

Smije li A1 zaplijeniti kune s deaktiviranog racuna?

  • 27 December 2022
  • 13 odgovora
  • 541 pregled

  • Forum rekreativac početnik
  • 6 odgovora

Naime, upravo mi se to dogodilo. Kao korisniku mobitela na bonove koji 270+ dana nije obnovio racun bonom ukinut mi je broj na kojem je bio veliki novcani iznos nastao nadoplatama racuna i slabim koristenjem mobitela. Radi se o preko 1000 kuna sto za mene nije beznacajno i ne nemjeravam tek tako odustati od njih. 

Pokusao sam se obratiti sluzbi za korisnike no naisao sam na bahatu agenticu koja je samo hladno odverglala svoje bez imalo empatije i razumijevanja za stanje u kojem sam se nasao. 

Cini se da je jednako nezainteresirana i za dobrobit svoje tvrtke jer je hladno primila moje rezoniranje da cu biti prisiljen odjaviti sve svoje racune kod A1 ukoliko ustraju pri zapljeni mog novca.

Zanima me koliko je uopce legalno nekome pokupiti sav novac s racuna jer ja tako nesto nigdje nisam vidio da je izrijekom spomenuto u uvjetima ugovora?

 

 

 

icon

Najbolji odgovor od nickno 27 December 2022, 16:37

Pogledaj original

Odgovora 13

Razina korisnika 6
Bedž +6

Kao vlasnik jednog broja kojeg produžujem iz sentimentalnih razloga, pa nastojim obnoviti račun jednom u 270 dana, znam da A1 i te kako podsjeća "zaboravljive" korisnike, pa i one koji samo održavaju broj aktivnim, pa svako toliko šalju ovakve sms-ove

 

Ne znam zašto nisi zatražio iskup elektronskog novca, pogotovo ako se stvarno radi o 1000kn, mada mi je to vrlo nelogično-uplaćivati bonove velikog iznosa i onda ne koristiti karticu, pa čekati još i da ti propadne broj. S tvoje strane prilično nonšalantno ponašanje. A s druge strane- smrdi na pokušaj zloupotrebe.

Slazem se da je s moje strane ponasanje bilo pomalo nonsalantno, ali ima tu i drugih faktora koji su bitno utjecali na ovo sto mi se desilo. U kucanstvu smo imali dva mobitela na bonove koje smo smatrali viskom. Oba s poprilicno kuna na racunu. Zeljeli smo nekako prebaciti novac na aktivni mobitel, ali nam je receno da moze samo dio sto je i ucinjeno dok smo drugi broj odlucili odrzati na zivotu periodicnim obnavljanjem bonom. S vremenom smo zakljucili da nam taj broj vjerojatno nece vise trebati i odlucili smo se ponovo raspitati o mogucnosti prebacivanja novca na drugi broj. Ovaj put nam nije ponudjen niti djelomicni transfer vec je receno da ne postoji ta mogucnost te smo nastavili odrzavati broj obnavljanjem bonom svakih 270 dana. Tada dolazi do komplikacija. Baterija mobitela prakticki je izdahnula te smo ga rijetko ukljucivali i nismo imali priliku vidjeti nikakva upozorenja, a stanje s koronom je dodatno pogodovalo da zaboravimo na rok obnove racuna. Koliko god krivnja bila nasa, smatram da nije u redu ovako ljudima otimati novac tim prije sto smo mi pokusali izvuci novac, ali nam to nije dopusteno.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Ne znam zašto ste uopće inzistirali na transferu novca na drugi broj, A1 vam je u biti napravil uslugu, jer koliko je meni poznato- novac s bona se priznaje jedino kada se prijeđe na pretplatu.

Postoji iskup elektroničkog novca i tako ste mogli doći do povrata svojih sredstava, platili biste samo uslugu neke autopraone (to vam srede u A1 poslovnici kao meni-napomena:samo su neke poslovnice ovlaštene za iskup,dakle ne možete to zatražiti bilo gdje), košta nekih 5 kuna, a tada vam se cjelokupni novac na kartici tretira kao elektronički i imate pravo na iskup elektronskog novca. I to sve srede u A1 poslovnici-prvo stave zabranu za sve usluge m plaćanja, vi date svoj IBAN tekućeg računa i za tjedan dana sjedne vam povrat na račun.

To ste mogli uraditi sve dok nije isteklo 270 dana neaktivnosti. Nakon isteka, brišu se podaci sa kartice, broj postaje slobodan, a vaš novac je isparil u nigdje.

U vrijeme kad smo mi trazili nacin kako doci do tog novca, a to je bilo prije vise godina - jos dok je bio Vip, mislim da nije bilo iskupa elektronickog novca, barem nam to nitko nije predlozio. Pristali smo na njihovu ponudu za djelomican transfer novca za jedan mobitel na kojemu je bio manji iznos, a ovaj s vecim iznosom smo odlucili odrzavati na zivotu periodicnim obnavljanjem bonom. Nisam se bavio pracenjem zakona i promjena s operaterove strane. Novi plan je bio da nakupljeni novac iskoristi neki clan obitelji za kakvu uslugu kad to bude moguce i kad mu bude potrebna. Ali desio se zaborav... No ne mislim da to moze opravdati brisanje necijeg novca. Kako bi bilo da banka neaktivnom stedisi obrise racun sa svim novcima na njemu? Niti je logicno, niti je moralno.

Razina korisnika 6
Bedž +6

"Sukladno Zakonu o elektroničkom novcu i Zakonu o platnom prometu, a temeljem rješenja Hrvatske narodne banke od dana 24. siječnja 2019. godine, društvo A1 Hrvatska d.o.o. upisano je u registar institucija za elektronički novac kao mala institucija za elektronički novac pod brojem IENM211, i to za pružanje sljedećih usluga:..."

https://www.a1.hr/hr/uvjeti-koristenja/platne-usluge

 

Meni je jedino nelogičan vaš ali ono totalno nonšalantni odnos prema kartici s 1000 kn na računu, a uvjeti korištenja A1 sim prepaid kartica su jasni i nedvosmisleni- nakon 270 dana od zadnje uplate bona, broj se deaktivira za trenutnog korisnika i gubi se sav neiskorišten novac na njoj.

Ne možeš A1 kriviti kaj si zametnul karticu u ladicu umjesto da je provjeriš u mobitelu kojeg koristiš. Na gornjem linku imaš popis A1 poslovnica koje su ovlaštene za iskup elektroničkog novca, probaj se obratiti jednoj od njih, mada čisto sumnjam da ti itko više može pomoći, ali probaj pa vidi

Pa nisam ja bio "nonsalantan" iz hira, jos manje da sam neodgovoran. Vec otprije sam zaboravljiv zbog bolesti stitnjace, a nakon preboljenog COVIDA stvar je dodatno eskalirala. Sto bih trebao? Ponizavati se moleci ih da ucine iznimku za bolesnu osobu? Iznositi svoju privatnost? Poslati im ispricnicu od lijecnika?

Razina korisnika 6
Bedž +6

Oprosti, ali iznalaziti svaki izgovor za neumetanje kartice u drugi mob jeste hir, a i pokazatelj da ne cijeniš novac. Kad netko ne cijeni novac to upućuje na:

1.nije ga sam zaradio

2.veći dio od tog neiskorištenog novca "zarađen" je raznoraznim Vipnetovim promocijama, a na njega ionako nemaš pravo na isplatu, možeš,tj.mogao si doći isključivo do novca kojeg si uplaćivao bonom. A Vipnet je i  te kako bio darežljiv u vremenima za koje tvrdiš da potječe tvoja kartica. O da, žalimo i svi mi kaj nema više akcija : "kupi taj i taj mobitel za 1000 kn, a mi ti sljedećih 24 mjeseca poklanjamo 50 kn na računu uz uvjet da redovno obnavljaš svoju tarifu minimalnim bonom od 50 kn"…

 

Vidim da ti nije problem ovdje iznositi svoju privatnost, a ovo je javnije mjesto od tamo neke poslovnice A1. Ako misliš da time možeš nešto dobiti, a Bože moj, svašta ljudi rade da dođu do svog cilja, samo onda se ne pozivaj na tuđu moralnost 😉

Nemam uopce namjeru spustati se na osobnu razinu i sipati bljuvotine i insinuacije o tebi kao sto si ti o meni.

Samo cu se osvrnuti na konstataciju o darezljivosti Vip-a. Nikada od njih nista nisam dobio. Samo su uzimali. I ono sto im pripada i ono sto im ne pripada. Sve kune, a bilo ih je izmedju 1200 i 1300 su uplacene bonovima od 50kn u razdoblju od 10-ak godina. Nesto je potroseno, a toliko je ostalo.

Jos jednom ponavljam, ma koliko ja bio kriv sto sam zaboravio obnoviti bonom racun to ne daje nikome pravo na moje novce. Privatno vlasnistvo je svetinja, na njemu pociva citav sustav i svaki zakon, pravilo ili postupak koji zadire u njega je protuustavan i duboko nemoralan.

 

 

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Ali ti i samo ti i jesi isključivo kriv kaj si ostal bez uloženih sredstava. Mogao si te novce iskoristiti i za kriptovalute, pa opet ostati bez njih. Mogao si uložiti u rizične fondove pa opet ostati bez njih. Kog bi onda krivio?

Usporedba s bankom ti je smiješna. Normalno da banka nikad neće ugasiti neki račun, jer naplaćuje održavanje tog računa, pa će jednog dana neaktivni račun doći na nulu i onda će biti ugašen.

A1 nije banka, pa prema tome nije dužan održavati tvoj račun ni novce uložene u bonove na njoj. Za to si zadužen ti, kao korisnik koji je pristao na Uvjete korištenja A1 usluga. A ti Uvjeti kažu- ako nema nadoplate 270 dana od zadnjeg obnavljanja bona, broj se deaktivira i sav neiskorišteni iznos na računu propada. To nije nikakva "zapljena" ičijih sredstava, niti bon-uplata predstavlja bilo kakav platežni način pa tim bonom možeš otići i kupiti cipele, već jedino možeš koristi A1 usluge, niti je forum, A1 ili bilo tko drugi kriv za to kaj ti te usluge nisi koristil već si smatral karticu za kaj? Štednu knjižicu, kasicu prasicu? 

A1 uvjeti korištenja prepaid kartica niti su protuzakoniti, niti su nemoralni. Sve SIM kartice su vlasništvo A1, mi bonovima ili pretplatom samo plaćamo usluge koje te kartice nude, ako netko ne ispoštuje uvjete korištenja A1 ima zakonski pravo svoje vlasništvo uzeti nazad i ponuditi nekom drugom. Deaktivacijom kartice broj se vraća vlasniku, u slučaju da je to bio prijenos iz 098 ili 095 mreže-vraća se njima.

Ja sam ti dala prijedlog, ti hoćeš ili nećeš prihvatiti to je opet tvoj izbor. 

Ne mislim dalje sudjelovati u trolerskoj raspravi oko nečeg kaj je Uvjet kojeg A1 ima zakonski pravo tražiti od korisnika svojih usluga.

 

Ne vidim nikakav tvoj suvisli prijedlog vec samo popovanje sto sam trebao i sto sam mogao i to sve zacinjeno uvredama. Meni ne treba ova rasprava. Ja sam tu kratko, da bih pokusao rijesiti problem, ne skupljam postove, ne lovim rankinge i ne zivim na forumu. Ako mi nema tko pomoci idem dalje.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Hahhah, evo ponovit ću prijedlog

ISKUP ELEKTRONIČKOG NOVCA

Poslovnice su na linku negdje na početku, prije tvoje litanije "ali nema veze kaj sam ja kriv, A1 je nemoralni lopov i ukral mi je pare a ja štedio za cipele" 🤣

Normalna osoba se ne bi izrugivala s problemima nekog tko je bolestan i trenutno u financijskim problemima.

 

Kako sam mislio da ce mi se javiti netko kompetentan iz A1, a to se ne dogadja odlucio sam pomoc potraziti na drugom mjestu pa moderatori slobodno mogu zakljucati ovu temu.

Razina korisnika 1
Bedž +3

@Oopsups , nastavno na sve što je do sada bilo rečeno, predlažem ti da nam se javiš putem mail-a na adresu sluzba.za.korisnike@a1.hr kako bismo vidjeli postoji li bilo kakva mogućnost za eventualnim ispravkom. Ništa ti ne mogu obećati, ali vrijedi pokušati.

 

Odgovori