Riješeno

VIPnet i etičnost

  • 28 Lipanj 2018
  • 18 odgovora
  • 1228 pregleda

Razina korisnika 1
  • Forum rekreativac početnik
  • 27 odgovora
Dali VIPnet ostavljanjem mogućnosti pregovaranja paketa usluga ispod stola posluje etično i dali je prihvatljiv izgovor da i drugi operateri tako posluju? Kako se osjećate kada saznate da Vi plaćate višu cijenu za istu uslugu jedino i samo zato jer se niste uopće ili dovoljno uporno cjenkali ili niste bili do kraja upoznati sa svim mogućim opcijama?

Sa stranice VIPneta (vrijednosti):
"Otvoreni smo i iskreni u svemu što kažemo i radimo, a vjerodostojni u našim ponašanjima i postupcima."
icon

Najbolji odgovor od Sunasce 28 Lipanj 2018, 14:32

Je li "etično" kad uđeš u trgovinu recimo namještaja, vidiš garnituru, zoveš prodavača, kaže ta cijena, dat ćemo još 5% popusta. Pristaješ i ok. Dođeš kod prijatelja kad ono on naletio na šeficu kad je kupovao i dobio 15%. Nisi imao sreće. Nisi prevaren, nisi platio ništa što nije pisalo, nisi dobio račun na lažnu cijenu.

Isto je npr. kad se vrte katalozi pa je danas jedna cijena, u prošlom je ta cijena bila akcijska, u idućem je akcijska viša od pune cijene prošli tjedan.

U trgovini nema etike, ima samo dnevne ponude i onog što prihvatiš.



Svi, baš svi funkcioniraju na isti način. Stavljaš uvijek pretjeranu i punu cijenu s maksimalnim maržama. Zatim ovisno kako ti dođe i kako ocijeniš nudiš popuste i pogodnosti. Ako posao ne ide nudiš više, ako prolazi nudiš manje i to je sva filozofija.
Pogledaj original

Odgovora 18

Razina korisnika 7
Bedž +3
Je li "etično" kad uđeš u trgovinu recimo namještaja, vidiš garnituru, zoveš prodavača, kaže ta cijena, dat ćemo još 5% popusta. Pristaješ i ok. Dođeš kod prijatelja kad ono on naletio na šeficu kad je kupovao i dobio 15%. Nisi imao sreće. Nisi prevaren, nisi platio ništa što nije pisalo, nisi dobio račun na lažnu cijenu.
Isto je npr. kad se vrte katalozi pa je danas jedna cijena, u prošlom je ta cijena bila akcijska, u idućem je akcijska viša od pune cijene prošli tjedan.
U trgovini nema etike, ima samo dnevne ponude i onog što prihvatiš.

Svi, baš svi funkcioniraju na isti način. Stavljaš uvijek pretjeranu i punu cijenu s maksimalnim maržama. Zatim ovisno kako ti dođe i kako ocijeniš nudiš popuste i pogodnosti. Ako posao ne ide nudiš više, ako prolazi nudiš manje i to je sva filozofija.
Razina korisnika 6
Bedž
Nije etično, ali tako je u svim sektorima pa i u telekomunikacijama i općenito u životu danas. Sve se svodi na dobru spiku i umijeće pregovaranja. Npr. Ja odem u poreznu i ne dobijem ono što tražim te se vratim neobavljenog posla, a moj kolega ode i sve mu rješe 😉
Razina korisnika 1
Plaćam punu cijenu od kada se VIPnet pojavio u RH i od tog novca VIPnet plaća svoje zaposlenike, sredstva za rad i ostaruje dobit (ako je vjerovati izvješćima). Sa druge strane postoje korisnici koji ucjenjuju odlaskom te time ostvaruju značajne uštede i na kraju plaćaju istu uslugu manje. Moje je pitanje, tko je vrijedniji VIPnetu ovakvi kao ja ili oni koji istu uslugu plaćaju manje i to ucjenom odlaska. Ako pretpostavimo da svaki ugovor podrazumijeva dvije strane koje u njega ravnopravno stupaju, spoznaja da se ugovor sklapa neiskreno meni apsolutno nije u redu (čini se ni VIPnetu ako je suditi po vrijednostima koje deklariraju). Ma naravno da zvučim čudno (i sebi bez brige), no potpuno sam uvjeren i zato mogu navesti nebrojeno primjera da tako ne posluju svi (telekomunikacijske tvrtke kod nas očito da ) i da je ovo samo posljedica toga što smo neuređeni u koječemu. Ili da citiram jos jednog čudaka: "Trajan uspjeh i konkurentnost može se postići jedino na pošten i častan način, zato je u poslovanju bitno postojanje etičkih kodeksa ili cehovskih pravila." Kao što nije u redu da ja plaćam preveliku cijenu za proizvod, jednako nije u redu niti da trgovac prodajom gubi, pravedna je sredina, a ja se bojim da sam nažalost u skupini budala koje ne obezvrijeđuju tuđi rad i vjeruju u časno poslovanje.

Sunašce nisam naivan, shvaćam da se cijene mijenjaju posvuda oko nas, nekada i dnevno i da ovise o koječemu, no onda je za svih jednako. To da se trebam cjenkati uvijek i posvuda jednostavno nije normalno, niti točno. VIPnet je korporacija, a posluje po principu ribarnice. Ma nemoj mi reći da je to tebi u redu i da na to pristaješ? Meni je tragično..
Razina korisnika 1
Nije etično, ali tako je u svim sektorima pa i u telekomunikacijama i općenito u životu danas. Sve se svodi na dobru spiku i umijeće pregovaranja. Npr. Ja odem u poreznu i ne dobijem ono što tražim te se vratim neobavljenog posla, a moj kolega ode i sve mu rješe ;)

Sorry, ali ne slažem se da je tako svuda. Nije na pumpnoj stanici (niti jednoj), nije u trgovinama hranom, nije u kazalištu, nije na kiosku, nije na nebrojeno mjesta. Evo kupio sam tenisice danas i nisam se imao priliku cjenkati. Da sam ih kupio 5 ili 10, pokušao bi dobiti popust na količinu. Ili bi pričekao sniženje ukoliko mi cijena ne odgovara. Nije mi palo na pamet prijetiti da tu ne namjeravam nikad više kupovati ili da ću od sada kupovati drugi brand. Smetalo bi mi da je netko drugi nakon mene ušao i kupio iste u pola cijene na istome mjestu. Tada nebi više nikada tamo ušao. Tako niti sa VIPnet-om nebi nikada više poslovao kada bi imao izbor. Za sada smo još skupa dok se ne pojavi netko tko se ne bavi kokošarenjem. Možda to bude i VIPnet, 🙂
Razina korisnika 1
Za VIPnet ekipicu..

Ne slažem se da je pitanje postavljeno u ovome postu "riješeno" ni po čemu. Rješenje je da promjenite korporacijske vrijednosti ( otvorenost, iskrenost i vjerodostojnost) ili prestanete sa praksom trgovine ispod pulta. Jer jedno isključuje drugo...
Razina korisnika 7
Bedž +3
O etičnosti drugih operatera i ponudama ispod pulta bi se itekako dalo pričati ali isto se neće naći napisano kod njih jer nemaju forum i slobodnu pisanja kao što VIP ima. 😃 Stotine primjera neetičnosti, ubiranja i ponuda ispod pulta. Evo, primjera radi trenutno aktualno. HT se bori za fiksne usluge mog kolege. Max2 paket svuda zvanično i na netu za 239 kuna nude za 189 kuna i to se na netu ne može nigdje naći, naravno. Možda Pero, Ivo ili netko drugi ima bolju ponudu jer uz to još ima i neke druge usluge istog operatera ali generalno, ponuda ispod stola. Susjeda mi zvala informativno da pita koliko bi iznosili penali za skidanje s Bnet-a. Idući dan dolazi tehničar HT-a (pazi sad ovo) za instalaciju MaxTV-a kojeg ona uopće nije naručila. Pita ona da tko ga je poslao, da je ona na Bnet-u a majstor hladno kaže, niste, isključen vam je Bnet od jutros. Dakle, netko je dobio info da ona zove i napravio nalog, narudžbu za instalaciju bez ikakvog odobrenja. Da ne pričam kakva je ponuda. Za fiksni telefon piše "mini HALO" paket pa onda na to flat. Internet osnovni pa onda opet neka flat stavka. OK, stariji su ljudi pa nemaju pojma što je brzina interneta, pa je takve lako obrlatiti, kao na pultu nekog štanda trgovačkog centra. Nije li to isto tako "neetično"? ;)

Dakle, o etičnosti je stvarno teško pričati jer se svi operateri služe sličnim trikovima kako bi sebi priuštili dobit i čim veći broj "uspješno" na ovaj ili onaj način sklopljenih ugovora i zato ne treba generalizirati. Treba samo biti pametan i proučiti sve ponude a posebice one ispod stola jer na kraju krajeva, svi mi gledamo kako bi prošli u životu što jeftinije. 😉
Razina korisnika 7
Bedž +3
Ehhh moj A.V. primjer s tenisicama ti je dobar za necjenkanje, ali očito si rijetko u shoppigu pa ti se nije dogodilo da ti blagajna naplati po punoj cijeni, umjesto onoj u katalogu s popustom, ili da ti ne spomenu da ako ti provuku njihovu karticu imaš određen popust ili da daju popust na plaćanje ili samo ako imaš neku bankovnu karticu... Slično je i ako si kupio te tenisice, a prodavač nije dovoljno čovjek da ti kaže da idu popodne ili sutra u akciju (nije rijetkost uopće u trgovinama odjeće i obuće da je ujutro jedna, popodne druga cijena).
Još jedna "zabluda", ti koji plaćaš punu cijenu stalno, ako je stvarno plaćaš pošto su uvijek neki "javni" popusti i stvarno se baš rijetko naplaćuju pune cijene, ne ostvaruješ njima puno veću dobit nego netko tko plaća 30 ili 50% manje prvenstveno jer se računa dobit kolektiva, a i zato što oni ni s 50% manje nisu na gubitku. Telekomunikacijske i televizijske usluge su toliko napuhane, a i tako kreirane da operateri teško gube samo na cijenama. Većina ljudi na pretplati troši možda 30% paketa, potroši dostupan mobilni internet, potroši nešto malo od mnogobrojnih minuta, a SMSova ako i potroši, vjerojatno minimalno, oni su tu ionako jer ih ne koštaju skoro ništa.

Možeš se ti osjećati zakinuto, ali osjećati se oštećeno ili prevareno samo zato jer ti se ne da pratiti tržište i želiš da ti oni serviraju sve je jednostavno nepotrebno i nezdravo za tvoju psihu jer tako možeš gledat na baš sve i jednostavno odbit sudjelovat u kupoprodajnim odnosima današnjice.

Iako se tako naizgled ne čini, sve što netko od njih dobije u ponudi (ne samo VIPa, nego svih mobilnih i fiksnih operatera), nitko od prodavača nije izmislio iz glave. Sve ponude, opcije, promocije, kombinacije popusta moraju im biti u sustavu, što znači i da su u onom njihovom cjeniku od xyz stranica. Dakle svima su dostupni i javno objavljeni, pitanje je samo tko ih ima volju pratiti, shvatiti, učiti što se može, a što ne kombinirati i što prolazi, a što ne u računalu.
Kad netko plaća isto manje od nekog drugog meni to samo znači da se nekom ne da tražiti i ok mu je ono što mu je ponuđeno, a netko drugi se "naradio", istražio svoja prava i mogućnosti i koristi ih.

Pa evo sad smo trenutno u povratima poreza. Koliko ekipe ne dobije (puni) povrat jer ne znaju ili im se ne da iskoristit neku olakšicu, predavati prijavu, skupljati dokumente ili istražiti na što imaju pravo. A ako sam ne tražiš nitko te neće zvati i nuditi ti TVOJ novac, a kamo li da ti netko nudi nešto što ionako kupuješ po nekoj cijeni.

Popusti su tu za one koji se cjenkaju, traže, čekaju, stvar im nije neophodna, ali pod određenim uvjetima ipak će nešto potrošiti na nju. Popust nikad nije bio kreiran za one koji nešto stvarno trebaju, majica po punoj cijeni od 200€, novu early bird uređaj za 1000€, tarifa za 400kn... Ako pristaješ na punu cijenu nečeg to je samo tvoj izbor i pravo i nitko drugi ti za to nije kriv.
Razina korisnika 1
Hej Sunašce, sviđaju mi se tvoji odgovori jer u njima nema trunke zloće, već samo želja da sugovornik bolje shvati što pokušavaš reći.
Sada natrag na temu, 🙂...
Dok god su uvjeti transparentni ja sa time nemam nikakav problem i sa tobom se 100% slažem. Mogu se uvjeti mijenjati kontinuirano kao cijena na burzi, sve 5. Slažem se sa tobom da je potom stvar volje, želje, vremena ili čega li već prije donošenja odluke dali se isplati ili ne skupljati dokumentaciju ( primjer porezne), proučavati sitna slova (primjer banaka) i slično.
Ono oko čega se nikako ne mogu složiti je da ti uvjeti nisu transparentni i da ih ja trebam dobiti isključivo ucjenom. Ili slučaj koji Gogsi1975 navodi di operater samovoljno prekida ugovor i sklapa novi. Po meni to je predmet za sudski postupak a ne prilog u statistiku operatera da i dalje nastave sa neetičnim poslovanjem.
Naravno da se i ja cjenkam, u nekim dijelovima svijeta to je stvar tradicije, no u navedenome je čisti bezobrazluk i ponašanje sa pozicije sile što prezirem. Da pozitivno je što VIPnet ovakve rasprave uopće dozvoljava, no negativno što se i oni tako ponašaju i u postupcima ne zastupaju vrijednosti u koje vjeruju.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Na žalost nekad se ni operateri ne mogu baš obraniti od nekih stvari. Još kad je stari forum bio puno puta se pisalo o pretplatama sklopljenim po raznim štandovima, od strane agenata za prodaju isl... Većina tih ugovora je raskinuta/poništena. Još prije par godina su mi susjedu od tada 85 godina prevarili i htjeli prebaciti s Bneta na HT. Ona imala neki kvar, zvala joj ja SZK, rekli poslat servisera. Sutra došao lik koji joj se nije predstavio da je HT, samo joj nabrojao da će je prebaciti na bolji paket itd. tražio da potpiše. Nakon par dana dolazi ugovor, a njoj jednoj ništa jasno, u panici kako sad HT. Mjesec dana sam se dopisivala i zivkala između Bneta i HTa da ona nikad nije tražila gašenje ni prijelaz, samo servisera da provjeri modem. Naravno da je sve vraćeno u prvotno stanje jer su njima itekako poznate takve prijevare i manipulacije. I zapravo uopće ne mislim da je tu kriv ni VIP ni HT ni Iskon ni bilo koji operater. Mislim kako svi oni svoje uvjete i kodekse pišu jako pažljivo i vrh vjeruje u njih. Problem je stanje na tržištu i želja za zaradom zbog koje puno toga rade kooperanati.
Problem su ovi mali "mravi", radnici, agenti, studenti, koji opet nisu univerzalno krivi jer su loše plaćeni i rade na provizije i bonuse i svakakva čuda pa su gramzivi za svaku pretplatu, svaki ugovor, svaki broj, ali s druge strane preplavljeni informacijama, lijeni učit, nekad tvrdoglavi toliko da se ne daju i kad im ti govoriš njihov posao i što trebaju napraviti. Uglavnom to je jedan nezahvalni začarani krug u kojem te jedino znanje spašava.
Ali tako je danas svuda, povevši od onog soka na polici s kojeg vrišti 100% prirodno i 100% voće, a okreneš ga ono svega u njemu osim voća...
Razina korisnika 1
A.V.,

Osim stranica Vipnet vrijednosti, postoji i "Kodeks ponasanja" na razini A1 Telecom Austria Grupe (A1 TAG) koja je vlasnik Vipneta.

Ne znam da li se to odnosi i na Vas slucaj ali dobro je znati tu informaciju.

Sunasce ili bilo tko iz VIPnet tima, mozete li gospodinu A.V. staviti link na taj "Kodeks ponasanja "(koji je prema A1 TAG-u javni dokument i javno je dostupan na njihovim web stranicamai). Ima prijevod na vise jezika-njemacki, engleski, hrvatski, slovenski, makedonski, srpski...

A.V. ako link ne bude stavljen, javite/odgovorite da li ste zainteresirani (Vi ili netko drugi) pa cu ga ja staviti.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Vjerojatno misliš na ovo https://www.a1.group/en/group/guiding-principles
Ispod imaju i PDF linkovi...
Već je prije i nekoj temi bilo priče o ovome, nisam sigurna je na staroj verziji foruma ili na novoj... Ne da mi se pretraživati.
I dalje se u konkretnom slučaju ponude i tržišne utrke ne mijenja ništa posebno.
Razina korisnika 1
Sunasce,

blizu si ali to nije to.

Sa prilozenog linka idi na "Compliance" pa onda na "Compliance guidelines" i tko trazi naci ce sa desne strane PDF datoteku Kodeks ponasanja (Code of conduct).

Ako ima interesa, link cu staviti popodne.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Kako rekoh znam da je već bio link i rasprava na tu temu, ne znam jel tu negdje ili je otišla u povijest skupa sa starim forumskim materijalom...
Ako ti se da stavi ponovo ili probaj iskopat staru temu...
Čini mi se da je bila neka zamjerka na razliku ili na to što nema hrvatskog prijevoda... Ne sjećam se
Razina korisnika 1
Sunasce,

Vipnetov "Kodeks ponasanja" u PDF formatu na hrvatskom jeziku moze se skinuti na linku:

https://cdn1.a1.group/final/de/media/pdf/CoC_Croatia.pdf


Krsenje istog od strane Vipnetovca moze se prijaviti na "zvizdackom" portalu A1 Telecom Austria Grupe koja je vlasnik Vipneta:

https://www.bkms-system.net/bkwebanon/report/clientInfo?cin=20teleau21

Na portalu, odabirom hrvatskog jezika u uvodu pise da prijavu mogu napisati samo djelatnici i ne spominju se korisnici. Kao gradanin drugog reda prestanete se osjecati kad na portalu odaberete engleski ili njemacki jezik i opet procitate isti uvodnik gdje je tada izostavljen dio da prijavu mogu napraviti samo djelatnici.

Sto se starih tema tice, minimalno dvije stare teme gdje su se nalazili gornji linkovi obrisane su sa Vipnet foruma. Vidjet cemo da li ce i ovaj odgovor biti obrisan.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Iskreno meni nikad nije trebao pa nisam previše obraćala pažnju... Ali dobro je svašta znat. Onda je bilo to o prijevodu, ostalo mi je nešto u sjećanju.

Stari forum je nažalost promjenom platforme otišao u povijest skupa s cijelom bazom. Mislim da stara garda nikad neće prežalit bazu znanja i brojne korisne teme, recenzije, tutorijale... Samo mali dio se stigao prenijet. Tako da su i te teme i rasprave nestale u bespućima interneta.

Ja sam tu od samog početka postojanja foruma i stvarno nikad ništa osim "ružnih riječi" ( :necool cenzura: jao kako fali :D) ništa nije bilo izbrisano zbog toga što VIPu kao takvom nije padalo, ni kritike ni uvjeti ni usporedbe tuđih tarifa itd. Ok su po tom pitanju što je i shvatljivo jer danas ionako do svake informacije dođeš u par klikova ovako ili onako. Cenzuriranje samo dovodi do dodatne upornosti, revolta i negodovanja.
Razina korisnika 1
Sunasce,

Kodeks ponasanja ne bi ni meni trebao da me Vipnet ne uvjerava da su opetovano laganje (na web stranicama, u tel. razgovorima, pismenim ocitovanjima), vrijedanje, ignoriranje zahtjeva za objasnjenjima, krsenje zakona, prijetnja i druga ponasanja u skladu sa zakonom, etikom i dobrim poslovnim praksama. Vezano za navedene tvrdnje poduzet cu jos neke korake i vjerojatno sve staviti u dokument pa javno objaviti.

Teme su obrisane sa vipnet foruma. Nisu nestale uslijed promjene platforme jer su druge teme otvorene prije i poslije tih dviju problematicnih tema bile vidljive.
Teme nisu sadrzavale uvredljive rjeci vec samo konstatacije o nacinu rada Vipneta. Sve temeljeno na konkretnim cinjenicama i dokazima. Takoder bar u jednoj temi je bila molba Vipnetu da se dokaze suprotno ako moze.
Razina korisnika 7
Bedž +3
Gle, nije rijetko da lažu nešto ili pogriješe pa neće priznati, ili ponude, a ne zapišu pa zaborave ili obećaju jedno, a dođe ugovor drugačiji itd... Ali i dalje to nema neke veze s tim dokumentom niti pozivanje na njega može nešto posebno riješit.
I meni i većini onih koji su se javljali je u rješavanju nesporazuma i greški uglavnom pomagalo standardno odrađivanje prigovora na 3 stupnja i upit HAKOMu za asistenciju.
Nikakvo pozivanje na ničiju etičnost mi nije nikad trebalo da bi došla do zadovoljavajućeg rezultata niti mislim da bih time postigla išta u svoju korist.
Ali ako se tebi da vikat uporno car je gol, slobodno.
Razina korisnika 1
Sunasce,
nije problem da se pogriješi, ako radiš normalno je da tu i tam pogriješiš. Problem je kaj u prvo i drugostupanjskom postupku greške ne želiš priznati, ignoriraš zahtjeve korisnika za objašnjenjem a u odgovorima se nalaze neistine, prijetnje i vrijeđanje. Takvo je moje iskustvo. Drago mi je da je tvoje drugačije. Također, prema odgovoru HAKOMA, davanje lažnih ponuda korisnicima se tolerira i sva odgovornost je na korisniku da provjerava da li je telefonska ponuda identična stvarnom pisanom ugovoru. Operateri, općenito mogu lagati korisnicima koliko žele, u RH to je sve po zakonu i uz amen HAKOM-a. Čvrsti dokazi, npr. snimljeni tel. razgovori nisu važni.
Ako je Vama normalno ne reagirati na neprimjerena ponašanja, Vaše pravo. Mene to ipak smeta pa stoga i poduzimam neke korake pa makar bili i don Quixot-ovski.

Odgovori