Diskriminacija u A1 : što i koliko je trebalo da se ona ukloni

  • 3 February 2020
  • 13 odgovora
  • 3565 pregleda

Razina korisnika 3
  • Forum rekreativac početnik
  • 20 odgovora

Diskriminacija na zviždačkom portalu A1 prijavljena je  Službi za korisnike u prosincu 2018.

Djelatnici Službe za korisnike odbacili su u suštini prigovor kao neosnovan.

Za drugostupanjski prigovor  A1 je odbio sazvati Povjerenstvo za rješavanje žalbi tj. komisiju navodeći kao opravdanje  u suštini da je ta tematika izvan obuhvata Povjerenstva.

Ministarstvo gospodarstva/Inspektorat složilo se sa takvim tumačenjem u odgovoru na prijavu gdje sam prijavio A1 za neodgovaranje  u zakonskom roku od 30 dana na drugostupanjsku žalbu. Mišljenja su da  navedena tematika nije u nadležnosti Povjerenstva pa od tuda nije proizilazila ni obveza sazivanja Povjerenstva i odgovaranja na drugostupanjsku žalbu.

Pošteno.

Za to vrijeme diskriminacija je i dalje prisutna na portalu.

Sljedeći korak bio je prijava Uredu pučke pravobraniteljice.  

Pučka pravobraniteljica šalje zahtjev za očitovanjem  temeljem prijave članu uprave A1 i prokuristu A1.Nakon neodgovaranja   u zakonskom roku od 15 dana odnosno roku kojeg je navela pravobraniteljica od 30 dana,  poslana je i požurnica. Prvo očitovanje od strane A1 primljeno je nakon više od 90 dana. U odgovoru A1 i dalje smatra da se ne radi o diskriminaciji. Nakon slanja dodatnog zahtjeva za očitovanjem od strane Ureda pučke pravobraniteljice stiže i A1 odgovor (ovaj puta u propisanom roku) u suštini da će se prijavljena diskriminacija ukloniti (tj. terminološki će se uskladiti uvodnik na engleskom/njemačkom jeziku i hrvatskom jeziku). 

Od 31.01.2020. diskriminacijski karakter uvodnika zviždačkog portala je uklonjen.

Čestitke A1 djelatnicima na dugotrajnoj i teškoj borbi u nastojanju zadržavanja prijavljene diskriminacije. Metoda ignoriranja ne funkcionira uvijek.

Zahvala i Uredu pučke pravobraniteljice na korektnom rješavanju prijave što je u konačnici rezultiralo uklanjanjem diskriminacijskog karaktera portala. 

Ukratko, da se ukloni  prijavljena diskriminacija u A1 trebalo je više od godinu dana i uključenje Ureda pučke pravobraniteljice. To samo po sebi govori o razini educiranosti i kompetencijama u A1 a naročito funkcioniranju  "Sustava za upravljanja usklađenošću" koji je implementiran od 2012.g., certificiran i nagrađivan.

U slučaju da se moderatori, A1 forumaši ili čitaoci  pitaju  "što mi je sve to trebalo i čemu mučenje i gubljene vremena" odgovor je: na isti način kao što je teleoperateru bilo nužno potrebnih  18 lipa zateznih kamata na koliko je glasila dobivena uplatnica te je bilo nužno potrebno staviti i napomenu o mogućnosti pokretanja ovrhe uslijed neplaćanja.  Trošak  ovrhe je  oko 700kn. Drugim rječima, u A1 je normalno za dug od 18 lipa stvoriti trošak korisniku od 700 kn ili 388 888% posto veći trošak od originalnog dugovanja. To je po zakonu i poštujem to.  Po zakonu je i ne poticanje/provođenje diskriminacije pa se nadam da će i A1 poštivati ovaj moj doprinos u tom smjeru kada to samostalno nisu mogli/željeli učiniti.

 

Molio bih moderatore da ne brišu ovu temu kao što su mi obrisane dvije teme od prije gdje sam stavio linkove na zviždački portal.

Također,ukoliko osporavate neku od navedenih tvrdnji zatražite me formalno u ime A1 Hrvatska d.o.o.   i pripadnu korespodenciju spreman sam i javno objaviti.

 

 

 

 

 


Odgovora 13

Razina korisnika 6
Bedž +6

Hm? Ti si zaposlenik/partner, bivši ili sadašnji u A1? Meni nije jasno zašto bi korisnike A1, a za njih postoji OVAJ forum trebalo zanimati, da tako kažem, unutarnje nesuglasice, svađe i sl. unutar A1?

Ako je  stvarno teška diskriminacija prisutna u A1 (nadležni prisiljuju zaposlenike da potpisuju protuzakonita rješenja i sl) postoje mediji, pa budi zviždač kao ona Vesna iz INE

Ne vidim što je diskriminirajuće u njihovom kodeksu ponašanja, doduše, nemam pojma kako je izgledao prije 31.01.2020. 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Isto tako mi nije jasno kako SZK može biti nadležna za nešto što si ti prijavio višoj instanci u A1?!

Inspekcija da, država da, ali SZK ti je pravilno odgovorila da nije.

Razina korisnika 3

Nickno, evo odgovora. 

 Korisnik/pretplatnik sam Homebox  usluge A1 Hrvatska.

Zviždački web portal  mogu koristiti i korisnici A1. To je potvrđeno u odgovoru A1 Hrvatska pučkoj pravobraniteljici. 

Mogu li dobiti odgovor od kuda Vama informacija da je zviždački portal interni tj. samo za djelatnike? I u kojem ste odnosu sa A1?

Nickno, ni ja ne vidim ništa diskriminirajuće u "Kodeksu ponašanja" A1 Telecom Austria Grupe. Vidim samo da je prisutno  površno čitanje napisanoga jer ja to nigdje nisam izjavio. "Kodeks ponašanja" izgleda isto prije i poslije 31.01.2020.Ono što sam prijavio je diskriminacijski karakter zviždačkog portala i on  je od 31.01.2020. uklonjen zahvaljujući korektnom radu Pučke pravobraniteljice.

Služba za korisnike (SZK) nadležna je za usluge koje A1 pruža korisnicima. Ako i formalno nije nadležna za taj kanal komunikacije, navodno u njoj rade sposobni  i educirani djelatnici te su trebali prepoznati i proslijediti prijavu dalje u A1 Telecom Austria Grupu na daljnje rješavanje ili barem imenovanoj rukovoditeljici  za usklađenost u A1 Hrvatska (a koja je ujedno i voditeljica interne revizije). 

 

Malo više o SZK i djelatnicima poslovnica. Nažalost realnost je takva da do prije godinu dana djelatnici i voditelji različitih poslovnica nisu ni znali za postojanje "Kodeksa ponašanja" A1 i blijedo su me gledali kad sam ih pitao za isti. Uputili su me na SZK. SZK je tvrdio da se radi o internom dokumentu iako je bio javno dostupan na webu A1 TAG-a. Realnost je takva i da SZK na poslani upit vezan za telefonsku ponudu odgovara da SZK nije odgovorna za sadržaj telefonske ponude i da se obratim prodajnom predstavniku. Međutim kada sam pitanja iz upita formulirao u obliku prigovora SZK je  odjednom  postala odgovorna za sadržaj telefonske ponude. Ali tek nakon slanja inspekcijskog nadzora jer nisu odgovorili u zakonskom  vremenskom roku od 15 dana (poslao sam upit o statusu prigovora nakon 30 dana i nakon "dobit ćete odgovor nakon obrade prijave" a bez definiranog roka poslao sam zahtjev za provedbom inspekcijskog nadzora Min.gospidarstva.) . Realnost je i takva da u SZK-u radi vjerojatno premalo ljudi te su uslijed toga dešavaju i greške koje se normalno ne bi desile. A čini mi se da poslodavca, sve dok može uštedjeti nije briga za dovoljan broj ljudi u SZK-u a time  i iskustvo korisnika koji kontaktiraju SZK (npr. koliko je vrijeme čekanja za telefonski poziv SZK-u?). S te strane poštujem djelatnike SZK-a A1  obzirom koliki obim posla im je stavljen na leđa a broj ljudi je vjerojatno daleko ispod potrebnog. Međutim to ne znači da kao korisnik trebam trpjeti neistine-laži / prijetnje/ aroganciju/ bahatost/ dvostruka mjerila/zlonamjernost i ignoriranja od strane SZK-a, Povjerenstva, voditelja za usklađenost i drugih djelatnika A1.

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Ako vam nije teško objaviti potvrdu pučke pravobraniteljice da A1 zviždački portal mogu koristiti i korisnici, jer po samoj definiciji što znači zviždač to mi je nelogično, jer zviždač znači zaposlenik unutar jedne firme koji upućuje na nepravilnosti u toj firmi. Zakonski je Vlada zaštitila sve zviždače koji istupe u javnosti, sad, koliko su zaštitili Vesnu iz INE, to je druga tema.

Znam da firme znaju zaposliti ljude koji glume kupce, pa ocjenjuju ljubaznost osoblja i tak nekaj slično, no i to spada pod poslovnu tajnu svakog poduzeća, pa vjerojatno nitko ni ne objavljuje javno te podatke, osim ako nisu vrlo povoljni za njih.

Da je to interni portal, upućuje i sam kodeks ponašanja, koji kaže

Ako i to nije dovoljno jasno, na samom tom portalu piše i ovo

Pa ovo

Ovo isto

Ima još

Pa ovo

I ovo

 

A sam portal je nedostupan javnosti, tj.osim te početne stranice ništa drugo nije javno. 

Pa bi me svakako interesiralo kako je pučka pravobraniteljica donijela odluku da zviždačkom portalu A1 mogu pristupiti i korisnici 🤔

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

A na web stranici a1.group još piše i ovo

"Imajte na umu da se upiti kupaca o proizvodima ili uslugama grupe A1 Telekom Austria smješteni na ovom portalu neće obrađivati!" (Google prijevod)

Original

https://www.a1.group/en/group/compliance-contact

"Please note that customer inquiries regarding products or services of the A1 Telekom Austria Group placed in this portal will not be processed!"

 

O, i ja sam u odnosu sa A1 isto kao i ti- dugogodišnji korisnik A1 mobilne mreže, a u tom našem dugogodišnjem druženju naratovala sam se s njima i 3 puta potražila pomoć HAKOMA . Uspješno.

Razina korisnika 3

Nickno, hvala na komentaru. Molim Vas iskreni odgovor u kakvoj ste Vi vezi sa A1: korisnik, djelatnik, suradnik, poslovni partner ili Vas A 1 na neki način plaća. Slobodno odaberite jednu ili više stvari. 

Pojam zviždača je širi od zaposlenika/ djelatnika.

Imate pravo, u "Kodeksu ponašanja" piše kako ste naveli. Ali ne piše da korisnici (odnosno klijenti -to je termin koji je A1 koristio u komunikaciji sa Pučkom pravobraniteljicom) ne smiju prijavljivati nepravilnosti.  U vezi toga kontaktirat ću A1 TAG i zamoliti da to isprave kod sljedećeg ažuriranja dokumenta. 

Za sada ne bih javno objavljivao korespodenciju ali što ne znači da kasnije neću. Međutim kako biste Vi ipak dobili traženi odgovor zamolit ću A1 moderatore da odgovore  na sljedeća pitanja:

Da li se korisnici smatraju klijentima A1 Hrvatska d.o.o.?

Da li klijenti A1 Hrvatska d.o.o. imaju pravo prijavljivati uočene nepravilnosti putem A1 zviždačkog web portala?

Dragi A1 moderatori, više informacija za odgovaranje na navedena dva pitanja možete saznati konzultirajući se sa pravnom službom A1. Konkretno tražeći dva očitovanja koja je pravna služba poslala Pučkoj pravobraniteljici.  Nadam se Vašem brzom i iskrenom odgovoru. 

 

Nickno, sada sam u javnom prijavozu i moram ići ali odgovor po toj i drugim točkama sa linkovima na dokumente slijedi.

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Dakle, ja sam samo korisnik mobilne mreže A1, imam prepaid karticu A1 i ništa više. 

Opet, ne znam kaj ste postigli na tom portalu, ja ne vidim ništa diskriminirajuće u tome što je A1 uveo portal za svoje djelatnike, budući da je on (A1)ipak raspršen diljem Europe, pa je valjda i normalno da je portal dostupan javno, tako da mu može pristupiti svaki djelatnik gdje A1 postoji (znači, u državama na čije je jezike preveden taj uvodnik). To što je javno dostupan ne znači da je i odjel za rješavanje reklamacija kupaca, e sad da li i korisnici ili kak vi kažete klijenti mogu prijavljivati djelatnike A1, ako postoji procedura za djelatnike-onda vrijedi i za korisnike. Znači, prvo tražite nadređenog tome tko je bio neljubazan, pa se njemu potužite na bahatost, neljubaznost djelatnika A1.

Da bi uopće primijetili da li je netko bahat,neljubazan,arogantan i sl., vi morate biti u live kontaktu sa njim, jel tak, jer to preko e-maila ne možete osjetiti, e-mailovi su im uvijek ljubazni.Problem u live kontaktu, znači kad zovete SZK, je taj, da kad vi nekog dobijete putem telefona, to počinje ovako: "Dobar dan, ovdje Mario, kako Vam mogu pomoći?"... A1 ne štiti samo svoje korisnike, već štiti i svoje djelatnike od neljubaznih, arogantnih ili svađalački nastrojenih korisnika, a da takvih ima i nemali broj, vjerujem da ima (👋) Tada djelatnik A1 ima pravo prekinuti svaki razgovor. Ne samo da prekidaju razgovor, već vam mogu i zabraniti pozive prema SZK (🤐). Dakle, problem sa live kontaktom je obostrani. Ono što je STVARNO diskriminirajuće je to što vi ne možete znati s kim razgovarate, dok taj iz SZK zna s kim razgovara. I vi apsolutno ne možete ni biti sigurni da li se djelatnik A1 predstavio pravim imenom. A kamoli prezimenom. Ako ne znate s kim razgovarate, ne možete samo tako otići na taj portal i napisati "onaj Mario iz SZK je bio neljubazan prema meni". Ali, možete od SZK uvijek tražiti razgovor sa nadređenim. Daljnje korake (što se ljubaznosti SZK) nisam poduzimala, tak da ne znam da li i korisnici mogu prigovor uputiti putem tog portala. 

Jeste se uspjeli registrirati i dobiti odgovor na prigovor o ponašanju SZK? Dakle, pretpostavljam da na tom portalu niste uputili prigovor o svojem problemu vezanom za usluge, već o ljubaznosti ili zavaravajućem ponašanju "Maria iz SZK", jer odgovor vezan za usluge ili proizvode nećete dobiti kako i piše na stranici a1,group

 

"Please note that customer inquiries regarding products or services of the A1 Telekom Austria Group placed in this portal will not be processed!"

 

 

Razina korisnika 3

https://forum.a1.hr/homebox-37/vipnet-iskustvo-lazna-obecanja-krsenje-zakona-i-drugo-1300

 

Na privatni telefon me zove djelatnica SZK-a i obavještava me o mogućnosti snimanja razgovora. Ja pristanem i obavjestim ju da i ja snimam razgovor. Slijedi naredba da mi zabranjuje snimanje razgovora. Rekoh da ću nastaviti snimati. Poklapanje  slušalice.

 

A to je samo početak.

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Snimanje je i zakonom zabranjeno, tak da ne znam kaj je sporno to što je SZK prekinula razgovor nakon vašeg inzistiranja na snimanju, vi ste pristali da vas snimaju, oni nisu i tu je bio kraj razgovora, nikakav zakon time nije prekršen. Uostalom, kad god nazovete SZK, čujete najavu o snimanju, a samim ostajanjem na liniji vi pristajete na to, ali to opet ne znači da ih i vi možete snimati ili najaviti snimanje, jer će vam opet poklopiti slušalicu. Oni snimku mogu koristiti isključivo za poboljšanje vlastitih usluga i za ništa drugo,a mislim i da to stoji u najavi snimanja. Nema nijedne javne usluge gdje nećete čuti tu najavu i svrhu snimanja. Samim ostajanjem na liniji vi prihvaćate taj uvjet ili prekidate poziv. Kršenje zakona bi bilo kad bi oni tu snimku upotrijebili u druge svrhe, osim one zakonom propisane (npr.prijava policiji za prijetnje i sl.)

Vaš poriv za snimanjem je sasvim drugačiji od A1, i toga je A1 (ne samo on) svijestan. Nisam pravno obrazovana pa ne znam da li se to može smatrati prekršajem zakona, tj.da li A1 može smatrati takav način razgovora pritiskom na njih, pa oni nikada i ne pristaju na obostrano snimanje, a snimku nastalu bez pristanka vi ionako nigdje ne možete upotrijebiti, pa čak ni na sudu. Jer, prekršili ste zakon.

Lažne telefonske ponude...s tim se nisam susrela, tj.nakon prvog poziva sa nekog 091 nešto broja, ja sam ih uljudno prekinula već nakon par sekundi, nakon toga nazvala SZK i stavila zabranu da me zivkaju zbog promotivnih ponuda i od tada mir i tišina. Uostalom, imate i onu opciju "Ne zovi", koju moraju poštivati svi oglasivači, ne samo A1, nazovu li vas i poslije-e, to je već kršenje zakona.

Ono što me zanima detaljno pregledam na web stranici, dobro proučim uvjete, sitno ispisana slova i ako mi neš i nije jasno, tek tada zovem SZK i tražim dodatna pojašnjenja. Tako da mi se nemre desiti da mi itko smulja da mi može podvaliti flat, kad lijepo piše 100 giga po max.brzini, poslije puževom brzinom. Nema tog prodavača koji će me nagovoriti da nešto kupim, ako ja to ne želim ili smatram da nije za mene.

 

Razina korisnika 3

Snimanje je zakonom zabranjeno ako se sudionika ne obavijesti o tome. Djelatnica je mogla mirno reći da ne pristaje na snimanje i završiti poziv koji je ona inicirala i zvala me na moj mobitel. A ne mi živčano zabranjvati snimanje i određivati kako da koristim vlastiti mobitel. 

Što mislite zašto kod poziva SZK-u izrecitiraju obavijest o MOGUĆNOSTI snimanja tel. razgovora a ne da razgovor SIGURNO snimaju ?  Tako je bilo prije, možda se to danas promjenilo i sve se smima.

Čuo sam priče da kad su korisnici od A1 tražili snimke razgovora a čiji sadržaj  ide u njihovu korist, tada tih snimki nije bilo odnosno baš taj/te razgovore nisu snimali. A kad snimka ide u korist A1 ona je dostupna.  

 

Razina korisnika 6
Bedž +6

Sve stoji kaj ste napisali. Ali to još uvijek ne umanjuje činjenicu da će danas najbolje proći osvješten potrošač, onaj tko dobro prouči bilo koju tematiku koja ga zanima, dobro se informira o svojim pravima, kao i obvezama pri sklapanju bilo kakvog ugovora, tako da mogućnosti razočarenja, eventualne prevare ili manipulacije svede na minimum.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Evo ja iz čiste radoznalosti išla provjeriti dostupnost Homeboxa ili kakvog interneta  uopće ima na mojoj adresi. Homebox mi uopće nije dostupan 🤣. Usred grada 😂

Aha, eto ulovila sam i ja A1 u laži, jer su me uvjeravali da je moj kvart dobro pokriven 4G mrežom 😂, štoviše, na mom S9+ signal 4G+ postoji, svega 2 crtice i bateriju njupa ko nezasitni termit.

Razina korisnika 6
Bedž +6

Evo da nadopunim prethodni post iznad jer ga ne mogu editirati.

Dakle, ja sam se u gore primjeru informirala na webu da li je usluga uopće dostupna, ali baš sam se ugodno iznenadila kaj karta dostupnosti nije ona Google Maps, već možeš unijeti grad i adresu i odmah ti izbaci koje su usluge dostupne. Kad to znam, mogu me zvati koliko god žele i uvjeravati me "ali vidite da na mobitelu imate 4G,naravno da možete onda koristiti i Homebox" , kad vidim da nije. Naravno da ne očekujem da me lažu i da bih bila razočarana kad bi mi netko pokušavao podvaliti nedostupnu uslugu i nadam se da baš nijedan A1 nije toliko glup pa da mi ide obećavati nešto, a zna da time krši zakon.

Vi kažete da ste s tehničke strane zadovoljni, tj.da na kvalitetu same usluge nemate prigovor, ako sam dobro shvatila. Znači, u pitanju je nekakvo lažno obečanje od A1, vjerojatno o flatu sa nesmanjivanjem brzine? Pa sad vi meni objasnite, vjerojatno ste stoput vidjeli njihov web i napomenu da 100 giga imate po maksimalnoj brzini, a da se nakon potrošenih 100 giga brzina smanjuje, ali da je ona dovoljno ugodna za surfanje po internetu i e-mailove. Kako ste uspjeli nasjesti na flat sa neograničenom brzinom? Da li je vama agent možda ipak govorio da je flat u pitanju, jer to i jeste flat kada vam nakon potrošenih 100 giga nisu obustavili spajanje na internet, vi i dalje možete surfati, tj.čitati portale, novine, ali ne možete gledati filmove, videe, igrati se ili nekaj zahtjevnije.

Prije dvije godine 100 giga se čak i moglo smatrati pravim flatom, jer prosječnom korisniku interneta je i danas to dovoljno za bezbrižno surfanje, tj.čitanje novina, vijesti, portala, blebetanje na društvenim mrežama uz povremeno igranje nekih nezahtjevnih online igara. Ali za nešto zahtjevnije to danas nije dovoljno. Ako ste zahtjevniji korisnik, vi već odavno znate da samo skidanje nekih popularnih igračkih svjetskih naslova "pojede" i do 50 giga. Ja osobno, impresionirana sam kakvo je internet postalo brzorastuće čudovište, evo primjer Googlea- prije desetak godina njemu je bilo potrebno godinu dana da obradi količinu podataka 3-4TB, danas to obradi u jednom danu, jedan jedini zahtjevniji korisnik u mjesec dana,a ima nas milijarde na internetu.. A taj nagli "big bang" interneta treba podržati i softverski i hardverski. Vi dobro znate i da su današnji mobiteli 10 puta jači od kompjuterskih kanti od prije 10 godina. Ne može meni nijedan agent podvaliti veće brzine od one koju moja bakrena parica iz 1980e može podnijeti. 

 

Odgovori