Riješeno

Kako prebaciti optički ONT u bridge mod ili uključiti port forwarding

  • 31 October 2019
  • 46 odgovora
  • 8737 pregleda

Pozdrav,

Prešao sam jučer sa ISKON VSDL-a na A1 optiku i sukladno upitu prije potpisivanja ugovora (a nisam sam provjerio iz drugih izvora) da će se novi router moći prebaciti u bridge mod, nadao sam se da će konfiguracija kućne mreže biti trivijalna:

  • spoji novi router
  • prebaci kabel od fiksne telefonije na novi router
  • prebaci UTP kabel koji vodi do mojeg FritzBox 7390 routera sa ISKON routera na novi A1
  • upiši novi usernam i password u Fritz da trigerira novu konekciju na net
  • i vesela Bosna!

No… šipak! Tehničari mi rekli da se taj Huawei (nisam zapamtio točan model, a trenutno nisam pri njemu) ne može prebaciti u bridge mod rada, a da za omogućavanje port forwarding opcija trebam napraviti… “nešto”.

Što točno trebam napraviti kako bih makar omogućio port forward i probao iskemijati nešto da ne moram baš sve funkcionalnosti sa Fritza prebacivati na Huawei?

Ima li netko neki bolji prijedlog kako da riješim problem što mi sada više nisu dostupni servisi koje sam preko dyndns-a i port forwardinga bio otvorio prema internetu?

I ima li netko ideju zašto mi ne radi Caller Id na fiksnim telefonima?  Tu sam barem očekivao bezbolan prelazak, ali i ta lađa mi je potonula… :(

Bilo koju informaciju što i kako činiti da ne izgubim cijeli tjedan na to bih vrlo jako cijenio.

Hvala unaprijed,
Mišel Mešnjak

icon

Najbolji odgovor od A1_Leona 8 February 2022, 17:03

Pogledaj original

Odgovora 46

Razina korisnika 2

Pozivom na besplatan broj 0800 091 091uz odabir broja za za Tehničku podršku ili privatnom porukom OVDJE uz šifru korisnika s računa ili OIBom vlasnika priključka, adresom i kontakt brojem možemo provjeriti opcije za bridge mode.

3 poziva:

Prvi poziv, ma može bridge bez problema evo sad ćemo vam ga aktivirati (čak mi dali pppoe podatke za spajanje)

Drugi poziv, mhm probat ćemo još jednom nešto možda nije prošlo dobro

Treći poziv, joj ipak nije podržan bridge mode na optici...

A1 uozbiljite se, postali ste najgori operater u RH.

Naravno da postoji nacin da se prebaci na drugi Ont i koristi u bridge modu sa bilo kojim ozbiljnim ruterom ,  mikrotik itd.…

Provjereno radi odlicno 😉

Razina korisnika 2

Nemam ja problema sa korištenjem njihovog ont terminala ..

Problem je meni što ne daju bridge mode i onda kako im se sprdne puste reset rotuera i pobrisu mi npr. port forward I druge postavke.

Jako sam razočaran njihovim odzivom. Nemam snage boriti se svakodnevno dok ne dobijem što sam očekivao i što mi je obećano. To je tako frustrirajuće da za sve što ti bi i tako trebalo biti pod normalno se moraš potrgati kao konj dok ne riješiš…

:(

Ima nedaju bridge mod

da nije razlog sprijeciti poslovne korisnike da optiku koriste u ozbiljnije svrhe, a uz to natjerati ih da uzmu stalni vod koji je dosta skuplji??

A1 uozbiljite se, postali ste najgori operater u RH.

Kad misliš da ne može gore od Iskona, pojave se ovi…

Moja preporuka, prvo i osnovno ne gubite vrijeme na njihovu korisničku službu, a ni “tehničku” (smiješno ju je time uopće nazvati). Totalni užas, dvije suvisle rečenice ne znaju sastaviti. Lupetanje gluposti naveliko. Ili ganjajte odmah preko hakoma (iako sumnjam da i od toga velike sreće) ili nabavite vlastitu opremu i izbacite njihov router kompletno (definitivno najbolja opcija, ali zahtjeva i truda i novaca). Sve upute su dostupne na pcekspert forumu. Može se, provjereno, koliko god gospoda iz “tehničke” službe tupila da je nemoguće.

Preprodavači tuđih parica su se malo zaletili u posao koji ne znaju odraditi.

Razina korisnika 6
Bedž +6

A1, a baš bi mogal dati bridge mode..i fino postaviti ograničenje kao neki nebum rekla koji operater,ali kod njega su pravila jasna. Može bridge mode, no frks, ali zbog sprječavanja zloupotrebe (preprodaje usluga) poslovnim korisnicima 5TB flat, a privatnim mrvu više. I mirna Bosna. Pa nek briđira tko hoće.

Razina korisnika 1
Bedž

Pretpostavio sam zašto ne dolazi odgovor od nekog iz vipa s ovog foruma: 10x u razgovoru s prodajom sam spomenuo riječ "bridge", dosli tehnicari za montazu i od njih dobijem odgovor da to nije izvedivo. Ne razumijem. Ne razumijem takav nacin pokušaja uvaljivanja proizvoda i ne razumijem da taj njihov modem ne moze ići u bridge mode: u danasnje doba da ti netko kaze da nesto tako jednostavno ne ide 🙄

 

Ovisi jesu li ti dali GPON router i koliko je osakaćen GUI i firmware.
Ako nije GPON router možeš kupiti svoj router i preštekati u ONT a onda sljedi zezancija oko pronalaska VLAN IDova i ostalih sitnica.
Ovi iz A1 će ti reći da je nemoguće ali moguće je itekako kao što se po ostalim forumima govori da nemožeš spojiti svoj router modem na DSL liniju a zapravo možeš i čak dosta bolje radi.

A1 šrot routeri su poznati po pucanju PPPoE veze pošto imaju ogroman EchoTime.

Razina korisnika 2

I HT I telemach na optici daju svima uredno bridge mode neovisno jel poslovni ili privatni korisnik .

 

Kolko čujem neki hakom zakon od sljedeće godine su obavezni svi operateri omogućiti bridge mode to jest da korisnik ima vlastitu opremu …

Pa da vidimo onda sljedeće godine kako neće A1 davat bridge.

 

Razina korisnika 2

Evo i dotični pravilnik (članak 30 je to što se navodi):
 

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2023_07_86_1346.html

Razina korisnika 6
Bedž +6

Nemojte zanemariti zadnju rečenicu čl.30, stavka 3

 

A1 može, a i vjerojatno hoće, objaviti popis uređaja koje korisnici mogu koristiti umjesto njegove, i vrlo vrlo vjerojatno će to biti vrlo ograničen popis,tj.popis onih uređaja za koje je već provjerio kompatibilnost i optimalnost sa svojom mrežom, jer je nemoguće da ijedan ISP tehnički podržava na stotine, ako ne i tisuću dostupnih uređaja raznih proizvođača. 

Pa tako,kad vi želite koristiti vlastitu opremu, a ona nije na tom popisu, morat ćete zvati A1 zbog provjere interoperatibilnosti. A1 može zahtjevati od vas podatke uređaja, može reći da uređaji nisu podržani i prozvati vas iznimnim i opravdanim slučajem, pa morate (ako želite) prihvatiti njegove ont-ove ako želite A1 optiku.

Ili može aktivirati vaše uređaje nakon kaj im date podatke o serijskim brojevima i kaj još zatraže, pa ćete kod svake promjene uređaja morati opet zvati A1 da vam ih aktivira, a u istom članku 30, pod točkom 9 piše da u slučaju korištenja vlastite opreme ako imate prigovor na kakvoću usluge za vas vrijedi ovo

 

I HT I telemach na optici daju svima uredno bridge mode neovisno jel poslovni ili privatni korisnik .

 

Kolko čujem neki hakom zakon od sljedeće godine su obavezni svi operateri omogućiti bridge mode to jest da korisnik ima vlastitu opremu …

Pa da vidimo onda sljedeće godine kako neće A1 davat bridge.

 

Privukla me snižena cijena na A1, ali potreba za korištenjem Asus usmjerivača bridge mode je zaista kritična. Gledam sada Telemach (HR Telekom ne daje optiku do naše zgrade prema njihovoj stranici). Ne mogu pronaći forum ili informacije o Telemachu. Jeste li sigurni da dopuštaju jednostavno premošćivanje?
Razina korisnika 4
Bedž +3

Pozivom na besplatan broj 0800 091 091uz odabir broja za za Tehničku podršku ili privatnom porukom OVDJE uz šifru korisnika s računa ili OIBom vlasnika priključka, adresom i kontakt brojem možemo provjeriti opcije za bridge mode.

Ima nedaju bridge mod

Moderatori riješite ovu sramotu.

S kim god je razgovarao, potrudite se da dobije otkaz, nije to za radit u tehničkoj službi.

Ako na coaxu (kabelu) daju mogucnost bridge-a, ne vidim razlog zasto nebi isto dali i na optici.

Razina korisnika 3
Bedž +3

@envias bridge mode je dostupan na usluzi putem koaksijalnog kabela, no putem optike trenutno ta mogućnost nije dostupna. 

@envias bridge mode je dostupan na usluzi putem koaksijalnog kabela, no putem optike trenutno ta mogućnost nije dostupna. 

Može suvisli razlog...hvala!

@A1_Leona “Nije dostupna” je relativan pojam, bolje receno “Nije omoguceno” :)

Iz pouzdanih izvora znam da je na infrastrukturi koju koristite to tehnicki moguce, no vasi odgovorni iz tehnike ili ne znaju kako ili iz nekog razloga to ne zele omoguciti jer korisnicki Huawei ONT routeri koji dajete imaju bridge nacin rada no ta opcija je nama korisnicima kroz okljastreno korisnicko sucelje routera skrivena, tj. onemogucena.

Poslao sam podatke i poruku i onda ste me vratili na "pocetak" (da kontaktiram tehnicku podrsku).

@A1_Hrvatska dali si sposoban/a da radiš ovaj posao? 8 mjeseci star post koji nije još riješen? Odi na godišnji skupa sa šefovima. SRAMOTA!

Danima sam se mucio i pokusavao naci neki nacin da prebacim u bridge mode.

 

Imao sam postojecu infrastrukturu sa 6 Mikrotik routera/APs. (VLAN, Hotspot, QoS, VPN itd.)

 

Koliko sam skuzio A1 nema remote kontrolu nad Huawei ruterom. Oni iz centrale mogu samo vidjeti dali linija prima ili salje odnosno dali je aktivna. (Probao sam sa 5-6 tehnicara).

 

Kada resetiras router i izvadis optiku onda imas superuser access i mozes mijenjati sve postavke. Medjutim nije lako iscitati wan konfiguraciju.

 

Sve da bi to uspio bih se sve ponistilo jer router vuce firmware i postavke preko optike cim ga prikljucis (force load).

 

Jedini 2 nacina bih bila:

 

  • dobiti superuser access (username i lozinku) od A1 kako bih prebacio router u bridge mode i izgasio opciju da povuce postavke sa optike.

 

 

  • Spojiti Mikrotik wan na lan sa dhcp. Postaviti u Huawei IP reservation na naprimjer 192.168.100.2. Aktivirati DMZ na IP adresu Mikrotika (192.168.100.2) kako bih svi portovi bili otvoreni prema Mikrotik. 

 

U slucaju da trebas DynDNS onda ga postavi u Huawei ruter. Na taj nacin Mikrotik radi u potpunosti. (VPN Site to Site, Site to Client itd.)

 

 

 

Razina korisnika 1
Bedž +1

@done_411 možeš li nam poslati privatnu poruku  sa svojim podacima za provjeru?

Koji ONT koristite?

prije potpisivanja ugovora imao sam samo jedno pitanje:

 

“može li se taj router koji dobijem prebaciti u bridge?”

 

naravno da su mi odmah rekli “može, nema problema”

onda sam ja rekao “onda uzimam”

 

naknadno sam saznao da im se ne da konfigurirati svaki ONT posebno

nego generic rješenje “svima isto”

 

naime, uopće nije problem to staviti u skriptu za pojedini uređaj

meni bi trebalo 5 min da me puste u sobu gdje imam pristup

tehničar napravi za 1 min ako zna

 

problem sa optikom je da kad se “logira” primi cijelu konfiguraciju, tako da

ako resetiraš router, on opet postavi sve konekcije za internet, telefon, TV, TR069

dakle, trebalo bi promijeniti u OLT za tvoj serijski broj uređaja jedan parameter

a to se nikome ne da

pa kažu “ne može se”

 

a možda i ne znaju

 

Odgovori