Riješeno

Znatno smanjena brzina interneta

  • 5 June 2022
  • 6 odgovora
  • 2248 pregleda

Brzina fiksnog interneta koji koristim u a1 je iznenada pala sa prosjecnih 50mbps na jedva 2 ili 3 mbps.4.5(Petak) sam primjetio smanjenje i ostatak vikenda ukljucujuci i danas i u vise navrata pokusao kontaktirat vašu sluzbu za korisnike,ali bezuspješno niko se ne javlja radi unapređenja sustava koliko sam shvatio.I sad mene zanima kada ce se brzina vratiti u normalu.

icon

Najbolji odgovor od A1_Leona 6 June 2022, 23:58

Pogledaj original

Odgovora 6

Primijetio sam i ja istu stvar. Problemi su počeli početkom svibnja. Ja sam Homebox korisnik i tokom prošlog mjeseca streamanje videa je postalo neupotrebljivo. Npr. HRTi uopće nije moguće gledati - bufferanje svakih 20 sekundi.

Prvo sam mislio da je problem u ruteru/signalu, no A1 odašiljač mi je praktički pokraj kuće. Zatim sam išao testirati internet sa Speedtestom i pronašao nešto jako zanimljivo:

  • brzina koju je Speedtest mjerio je bila na razini od preko 100 Mbps i na računalu i na mobitelu, no video stream i dalje nije uopće radio
  • zatim sam išao testirati s različitim speedtest serverima (aplikacija po defaultu uvijek odabere “najboljeg”) i skužio da zapravo postoji problem negdje između A1 mreže i “ostatka interneta”. Naime, Speedtest brzina prema HT i Iskon serverima je očajna - niti 6 Mbps, dok je ista prema A1 i Tele2 serverima preko 100 Mbps.

Evo par rezultata mjerenja koje sam upravo obavio tokom pisanja ovog posta:

[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --servers
Closest servers:

ID Name Location Country
==============================================================================
2453 Hrvatski Telekom d.d. Zagreb Croatia
41437 A1 Hrvatska d.o.o. Zagreb Croatia
7742 Tele2 HR Zagreb Croatia
12319 Iskon Internet d.d. Zagreb Croatia
5708 Terrakom [net + tel + tv] Zagreb Croatia
44719 Telemach Hrvatska Zagreb Croatia
45571 OMONIA Zagreb Croatia
31004 BTnet Zagreb Croatia
48358 Magic Net d.o.o. Varazdin Croatia
14118 ARIO Maribor Slovenia
[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --server-id=41437

Speedtest by Ookla

Server: A1 Hrvatska d.o.o. - Zagreb (id = 41437)
ISP: A1 Hrvatska
Latency: 27.93 ms (0.62 ms jitter)
Download: 154.80 Mbps (data used: 179.2 MB )
Upload: 44.55 Mbps (data used: 77.4 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/9cb8105d-a838-47c7-be54-3e9924c6e709
[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --server-id=12319

Speedtest by Ookla

Server: Iskon Internet d.d. - Zagreb (id = 12319)
ISP: A1 Hrvatska
Latency: 28.86 ms (0.86 ms jitter)
Download: 5.30 Mbps (data used: 8.3 MB )
Upload: 47.49 Mbps (data used: 56.2 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/3950dc75-e5ac-450a-9733-7fced25fbedf
[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --server-id=7742

Speedtest by Ookla

Server: Tele2 HR - Zagreb (id = 7742)
ISP: A1 Hrvatska
Latency: 29.96 ms (5.05 ms jitter)
Download: 181.91 Mbps (data used: 303.5 MB )
Upload: 45.46 Mbps (data used: 33.5 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/6cb6aea5-657c-44be-880f-1c22f06b84a2
[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --server-id=2453

Speedtest by Ookla

Server: Hrvatski Telekom d.d. - Zagreb (id = 2453)
ISP: A1 Hrvatska
Latency: 29.04 ms (0.28 ms jitter)
Download: 5.77 Mbps (data used: 8.9 MB )
Upload: 48.71 Mbps (data used: 57.1 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/7e2c1398-a8a7-4657-9c59-71015e70f6b2

Netko bi mogao reći da je problem možda u Speedtest serverima u HT-ovoj i Iskonovoj mreži, no to se lako može provjeriti tako da isti test pokrenem s računala koje nije spojeno na internet preko A1 mreže.

 

Evo rezultata speedtesta s mojeg drugog računala koje je u Iskonovoj mreži:

pipi@pipi:~ $ speedtest --server-id=41437

Speedtest by Ookla

Server: A1 Hrvatska d.o.o. - Zagreb (id = 41437)
ISP: Iskon Internet
Latency: 2.67 ms (0.09 ms jitter)
Download: 214.19 Mbps (data used: 96.6 MB )
Upload: 102.81 Mbps (data used: 50.2 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/b838646c-40c2-42db-886d-4fb2a8f05dae
pipi@pipi:~ $ speedtest --server-id=12319

Speedtest by Ookla

Server: Iskon Internet d.d. - Zagreb (id = 12319)
ISP: Iskon Internet
Latency: 3.00 ms (0.05 ms jitter)
Download: 214.80 Mbps (data used: 96.6 MB )
Upload: 102.54 Mbps (data used: 46.2 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/29ccbab2-a5e6-427f-8e98-e02b7631c645
pipi@pipi:~ $ speedtest --server-id=7742

Speedtest by Ookla

Server: Tele2 HR - Zagreb (id = 7742)
ISP: Iskon Internet
Latency: 28.70 ms (0.09 ms jitter)
Download: 202.99 Mbps (data used: 255.5 MB )
Upload: 91.87 Mbps (data used: 162.1 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c3a6b150-3c7a-4602-b535-bf395713ca2f
pipi@pipi:~ $ speedtest --server-id=2453

Speedtest by Ookla

Server: Hrvatski Telekom d.d. - Zagreb (id = 2453)
ISP: Iskon Internet
Latency: 2.38 ms (0.07 ms jitter)
Download: 214.74 Mbps (data used: 110.3 MB )
Upload: 102.59 Mbps (data used: 148.1 MB )
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/5159810a-1602-4efc-9042-cae473bf4ddd

Dakle, vidimo da iz Iskonove mreže imam punu brzinu prema sva 4 spomenuta Speedtest servera, uključujući i ova dva u A1 i Tele2 mrežama.

Dakle, problem spore brzine je asinkron - A1 mreža je dostupna po punoj brzini iz ostatka interneta, ali ostatak interneta nije dostupan po punoj brzini unutar A1 mreže (to se vidi i na brzini uploada kod testiranja brzine s računala iz A1 mreže). Štoviše, rekao bih da problem možda i nije u samoj A1 mreži, nego “negdje iznad”, s obzirom da je Tele2 Speedtest server dostupan iz A1 po punoj brzini. Potencijalno je usporenje negdje na strani operatera koji povezuje A1 mrežu s ostatkom interneta, ako pretpostavimo da preko istog operatera i Tele2 ide na Internet.

 

To možemo lako provjeriti tako da napravimo Speedtest prema serveru na drugom kraju planeta, npr. u Kaliforniji:

Ovo je brzina iz A1 mreže:

[dodo@stormtrooper: ~] speedtest --server-id=1783

Speedtest by Ookla

Server: Comcast - San Francisco, CA (id = 1783)
ISP: A1 Hrvatska
Latency: 181.99 ms (7.96 ms jitter)
Download: 1.36 Mbps (data used: 2.2 MB )
Upload: 38.42 Mbps (data used: 66.1 MB )
Packet Loss: Not available.
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/9f1cffae-cf37-46b5-bc34-2be505bfdce6

A ovo brzina prema istom serveru iz Iskonove mreže:

pipi@pipi:~ $ speedtest --server-id=1783

Speedtest by Ookla

Server: Comcast - San Francisco, CA (id = 1783)
ISP: Iskon Internet
Latency: 169.21 ms (0.17 ms jitter)
Download: 147.68 Mbps (data used: 215.0 MB )
Upload: 42.35 Mbps (data used: 74.4 MB )
Packet Loss: Not available.
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/dd1c8d64-7b83-412f-836c-971061357533

Izgleda da cijela A1 mreža ima očitih poteškoća sa pristupom internetu kada kažete da ste primijetili isti problem i na fiksnoj A1 vezi (nažalost, kod mene A1 fiksni internet nije dostupan, a za Homebox korisnike uvijek odkantaju kad im je spor internet da nek “pomaknu antenu na drugo mjesto” 🤦).

Ja sam ovaj problem inače prijavio prošli tjedan preko Moj A1 portala (web forme za prijavu problema) i nitko mi se nije javio cijeli tjedan.

Nadam se da A1 operateri čitaju ovaj forum pa da će provjeriti gdje je točno problem i čim prije ga otkloniti.

U suprotnom ću se morati prebaciti na drugog pružatelja internet usluga.

Razina korisnika 3
Bedž +3

@tonio66 i @DoDoENT vjerujem da ćete se složiti sa mnom kad kažem da je nezgodno govoriti o situaciji u koju nemam detaljniji uvid, za početak koju uslugu točno koristite 🤔 Možete nam se javiti OVDJE kako bismo napravili detaljnije provjere. Svakako nam je u cilju omogućiti što kvalitetniju i stabilniju uslugu, a samim time i riješiti bilo kakvu poteškoću ako je ista u našoj nadležnosti. 

Od jučer navečer mi se je brzina interneta normalizirala i više nemam razliku na speedtestu između A1 i ostalih servera.

 

@tonio66, probaj vidjeti jel i kod tebe sad problem riješen...

Razina korisnika 4
Bedž +3

@DoDoENT hvala ti na povratnoj info, a @tonio66 nam se svakako može javiti zatreba li našu podršku s tehničke strane.

@DoDoENT sada imam i ja isti problem kao i ti :-(

@fritz , budi dosadan A1 podršci dok im ne dojadiš pa se konačno udostoje popraviti…

U mom slučaju je trajalo 4 mjeseca gdje sam svakih 2 tjedna gnjavio A1 službu za korisnike.

Malo mi je žao tih ljudi koji tamo rade, ali da nisam tako postupao, vjerojatno problem još ne bi bio riješen… 😢

Odgovori