VIP 3G Internet infrastruktura oštećuje datoteke već godinu dana

  • 8 June 2017
  • 20 odgovora
  • 2522 pregleda

  • Forum rekreativac
  • 16 odgovora
Proteklo ljeto sam izgubio dane dijagnosticirajući neispravne podatke prenesene na našim Officebox linijama - podaci su stizali oštećeni. Katastrofalan problem od proteklog ljeta nije ispravljen nego se već početkom 6. mjeseca vratio!

VIP 3G infrastruktura oštećuje datoteke koje se njome prenose ukoliko se poveća gustoća prometa. Problem sam prvi puta primijetio prošlo ljeto kada se dolaskom turista na otok znatno povećao broj stanovnika. Nadao sam se da će problem biti riješen do ove sezone. Sezona još nije ni počela a vidi se da problem nije riješen te datoteke već dolaze jako oštećene! Slijedeći opisi su pojednostavljeni zbog lakšeg razumijevanja.

Komu datoteke dolaze oštećene? Svim korisnicima VIP 3G prijenosa podataka u pogođenim područjima. Pogođeni su jaki privatni i poslovni korisnici fiksnog VIP Interneta. Neće biti pogođeni mali nestručni kućni korisnici. Skinute arhive su neispravne (npr. firmware), fotografije su oštećene, VPN veze pucaju, fiskalni računi se ne mogu izdati. U vrhu problema prošlo ljeto čak je bilo problematično prijaviti se na Internet bankarstvo i ostati logiran dulje vremena.

Što je uzrok? Zbog povećanog data prometa dolaskom turista određena VIP 3G infrastrukturna oprema generira pogreške. Sasvim je moguće da problema nema u npr. Zagrebu ili Slavoniji te da je tamo problem nemoguće dijagnosticirati (neću ovdje objašnjavati uzroke ni strukturu mobilnih mreža). Nisu problem pojedine lokalne bazne stanice niti je problem ograničen samo na neki grad ili neku ulicu. Sav 3G data promet od Dalmacije i otoka sve do Istre je neispravan i oštećen. Smatram da je uzrok problema u nečemu ugrađenom u VIP 3G infrastrukturu nakon ljeta 2015. a prije ljeta 2016.

Što je oštećeno? Bilo koje datoteke dovoljno velike da se pogreška pojavi. Do nedavno, trebalo je skidati datoteku >200 mb da se ustanovi problem. Sada početkom 6. mjeseca je već problem na datotekama i od 20 mb. Meni je lani u sezoni problem bio i na datotekama od 1 MB (npr. fotografijama)! VPN i autorizacije su pucale. Veće opterećenje - češće pogreške. U 3 sata u noći lani je sve radilo normalno i bez oštećenja datoteka.

Kako lako i brzo provjeriti? Skidanjem arhive (.zip .gz .tar) pri njenom otpakiravanju arhiver će prijaviti pogrešku (CRC) - za Windows korisnike preporučujem 7-zip. Provjera md5 checksuma na skinutoj datoteci u Linuxu će davati pogrešne checksume. Ovo su 100% pouzdane provjere izvan svake sumnje. U vrhu problema, otvaranje Web stranica sa većim fotografijama (npr. shopping stranice proizvoda) će pokazivati jasno oštećene fotografije bez obzira na OS.

Koje su konfiguracije pogođene? Ukoliko je računalo ili samostalni router spojen na VIP kutiju (modem / router / AP) korištenjem LAN kabla, preko 3G na sva računala s druge strane tog LAN kabla datoteke dolaze oštećene. Potvrđeno kroz godinu dana. Potvrđeno na VIP 3G mreži i u Dalmaciji i u Istri. Potvrđeno je i na najnovijem ZTE LTE Officebox Turbo VIP i na Huawei Officebox VIP kutiji iz 2010. godine. Potvrđeno je na više različitih primjeraka i u različitim razdobljima.

Tko neće primijetiti? Nestručni korisnici VIP 3G data mreže koji se na VIP kutijice spajaju putem bežične mreže (WLAN, odnosno kako se to danas pogrešno zove WiFi). Također i korisnici spojeni LAN kablom na datotekama skinutima Torrent protokolom neće primijetiti pogreške. Zašto? Za WLAN - svaka bežična komunikacija ima ugrađenu rigoroznu provjeru pogreške (integriteta) podataka. Za LAN vezu do VIP modema i Torrent: protokol ovdje ne provjerava vezu nego verificira sadržaj svakog pojedinog bloka primljenih podataka. To ne znači da u tim situacijama problema nema, nego će ga napredniji ECC protokoli zamaskirati tako što će tražiti retransmisiju oštećenog bloka podataka sve dok ga ne dobiju ispravnog. Takvih provjera za vezu VIP 3G modema preko Ethernet kabla i LAN porta očito nema. Specijalni slućaj: WLAN veza na samostalni router a koji je spojen Ethernet kablom na LAN port VIP modema će također imati pogreške u datotekama. U ovakvim sustavima, analiza podataka će pokazati jako velik broj pogrešaka koje su rezultirale traženjem ponovnog slanja podataka, prijatelj je primijetio porast prometa uzrokovan pogreškama oko 50%. Kako jači i poslovni korisnici imaju samostalne routere u koje su modemi spojeni LAN kablom, oni će biti pogođeni i imati oštećene podatke. Kućni korisnici koji samo koriste ugrađeni bežični pristup (WLAN, WiFi) neće problem primijetiti nego će samo imati sporiji Internet i znatno povećani promet.

Korisnici LTE Turbo modema nemaju ovaj problem? Imaju: kod svakog telefonskog razgovora na Officebox Turbo ZTE modemu on će se automatski spustiti sa LTE na 3G i tamo ostati sve dok razgovor ne završi. Svi podaci preneseni preko LTE modema tijekom telefonskog razgovora su preneseni preko 3G mreže i podložni oštećivanju. Za sada na LTE vezama problem nisam uočio ali LTE Turbo imam tek mjesec dana.

A data potrošnja u mobitelima? U mobitelu nemam dovoljno podataka za testiranje pa nema niti komentara. Nije mi se dopao račun kad sam pokušao malo testirati prošlo ljeto.

Kako lako reproducirati problem? Očekujem da problem nije prisutan u cijeloj Hr (neću objašnjavati zašto). Sigurno je prisutan u turistički opterećenim područjima s relativno manje stanovnika. Dakle, očekujemo ga svugdje uz more gdje smo ga i potvrdili na više lokacija i s više VIP uređaja. Test ponoviti po potrebi, po danu i noći.

1) Povezati računalo ili router Ethernet kablom na LAN port bilo kojeg VIP Officeboxa. Obavezno biti spojen na 3G (UMTS, HSDPA) mrežu. Ako treba promijeniti vrstu mreže (npr. sa LTE), prvo ju u Web sučelju modema ručno odspojiti, promijeniti na 3G, pa spojiti ručno vezu nazad.

2) skinuti datoteku duljine 20+ MB (trenutno). Preporučujem >100 MB datoteku. Osobno sam sinoć skidao: http://releases.libreelec.tv/LibreELEC-RPi2.arm-8.0.2.img.gz, 129 mb. Samo kliknite ovaj link pa snimite na disk. Bilo koja .zip arhiva će biti dobra za test, samo da je duljine iznad 20 MB. Gornja datoteka je 100% ispravna, jamčim.

3) raspakirati skinutu arhivu (probano Windows 7 i 7-zip). Datoteka neće biti ispravno raspakirana i CRC pogreška će biti prijavljena.

4) Linux varijanta: wget http://ipv4.download.thinkbroadband.com/50MB.zip && md5sum -b 50MB.zip pa usporediti dobiveno sa ispravnim checksumima sa: http://download.thinkbroadband.com/MD5SUMS

Prijavljivao problem mjesecima, ništa nije riješeno. Prošla godina dana. Nisu pomogle zamjene kartica, resetiranja, promjene računala, kablova, napajanja, klima, čarobni grah i ništa deveto. Meni je pomagala flaša dobrog crnog vina, ali VIP 3G mreži baš i ne. Uz pomoć prijatelja, sada sam potpuno definirao problem. Stiže novo ljeto, problem je već prisutan i prije početka sezone! A da ga se riješi prije nego ja postanem alkoholičar?

Probajte sami, nije teško reproducirati problem. Zanimljivo bi bilo znati gdje je sve prisutan. Dopis poslan i tehničkoj službi.

Samo da dodam radi frenda koji je sumnjao i u brzine kao mogući faktor problema. Moji brzinski podaci od jučer su:

ZTE LTE 80 mbps dl http://beta.speedtest.net/result/6359890812
ZTE 3g 20 mbps dl http://beta.speedtest.net/result/6359875427
Huawei 3g 4 mbps dl http://beta.speedtest.net/result/6359888730

Odgovora 20

Bok,
Tvoj upit smo proslijedili kolegama na provjeru, javimo čim saznamo više detalja.
Hvala
Razina korisnika 2
Imam isti problem.
Ugovorio sam Homebox Turbo uslugu u 12 mj. 2016.g. Lokacija je Istra, okolica Novigrada, najbliža bazna stanica mi je 300m dalje uz optičku vidljivost, ali nažalost ista prenosi samo 3G. LTE signal je jako loš pa se homebox na automatic postavkama pretežno spaja na 3G (DC-HSPA+). Koristim isključivo 3G budući je brzina koju homebox router tako postiže višestruko veća od one na LTE + ne prekida se internet veza kod tel. poziva. Vidi se i na karti pokrivenosti da ova zona ima slabu 4G pokrivenost.

Prvih 5 mjeseci sve je radilo odlično, a zadnjih dana u 5.mj. počinju problemi. Skinute datoteke, prvo veće, a zatim sve manje imaju problem neispravnog sadržaja, upravo kako se opisuje u prvom postu ove teme. Skinuta .zip datoteka ne može se otpakirati, skinuti .PDF ne može se otvoriti itd. Kasnijih dana situacija se pogoršava i dolazi do sve češćih problema. U normalnom radu (surfanje browserom) ne primijeti se ništa, međutim ako se proba skinuti veća datoteka dolazi do opisanih problema. Trenutna situacija je da od 5 skidanja datoteke od cca 20MB 3-4 puta ista je neispravna. Problem varira dan-noć, tijekom dana itd., ovisno kako se mijenja opterećenje infrastrukture.

Moja mrežna oprema testirana je i problema s njom nema osim u gore opisanom slučaju: samo 3G konekcija + uređaji spojeni na LAN portove homeboxa. Prijenos podataka preko WLAN konekcije na homebox prolazi bez problema, što je isto slučaj opisan u prvom postu teme, znači simptomi se potpuno poklapaju.

Prije skoro dva tjedna kontaktirana je tehnička podrška Vipneta, poslan mi je zamjenski router, isto ZTE 283+, nažalost problem je i dalje prisutan.
Odonda sam problem već višekratno prijavljivao tehničkoj službi, dvaput su mi slali zamjenski router koji naravno ne pomaže. Problem je navodno prijavljen dalje na provjeru. Preporuka tehničke službe je da radim preko wlana. To mi nije prihvatljivo, imam dva računala spojena preko LAN kabla i kupnja wlan adaptera dodatni je trošak u koji ne mislim ulaziti.

Možda bi i drugi korisnici Vip homeboxa mogli provjeriti da li imaju isti problem, pogotovo korisnici na obali?

Možda imaju, a da još nisu niti primijetili. Ja sam na problem naletio slučajno, skidajući firmware za HTPC i mobitel, sva sreća program provjerava ispravnost datoteka prije nego sam si mobitel pretvorio u skupu ciglu.
Problem je preko vikenda uspio postati opasan. S 3G uređaja je na mojem otoku postalo nemoguće uspostaviti VPN vezu prema LTE serveru na tom istom otoku.

Provjereno s 2 Officeboxa 3g i 2 telefona 3g s data linijama (i Android OpenVPN i tethering s notebooka na telefon pa preko njegove linije s notebooka otvoriti VPN). Jasno, nedjeljna služba za korisnike i njihova preporuka da su mi se izbrisale konfigracije nije mnogo pomogla. Srećom, imam još vina.

U ponedjeljak sam dežurao od zore, ali naravno da VPN nije radio. Nije bilo moguće spojiti se na server. Evo ga porezni prekršaj. Srećom prolazio je VPN prema Zagrebu pa barem nije bila velika KATASTROFA nego samo mala (porezni prekršaj). Mada, povremeno je i prema Zagrebu bilo problema, ali vrlo sitno, nevažno. Napravim ja loklano na serveru fiskalni račun, pa copy/paste pa u PDF, pa šeljem mailom.... Srećom da donekle ipak radi Internet. Pomaže i što sam ja malo paranoidno orijentiran i spreman na svašta.

Da nije problem u mojoj opremi potvrđuje što se frend iz Istre s ne-VIP infrastukture bez problema može spojiti na moj server. Isto tako i ja preko ne-vip infrastrukture od susjeda, i telefonom i računalom VPN radi savršeno.

Sve savršeno sa tuđih mreža ispravno dolazi preko VIP LTE na server k meni na otok. Samo s bilo čega VIP 3g - VPN mrtvilo totalno. Ma ni ssh ne prolazi s 3g (s tuđih mreža je i on OK).

Trenutno izgleda rade na tome jer je popodne proradio VPN barem s Officebox 3g linija prema mojem serveru, s linija u mobitelima i dalje nam ne radi VPN. Ali napredujemo.

E, sad što me zbunilo: skinuo sam u jeku problema onu gornju LibreElec testnu datoteku preko 3G i došla je u savšenom stanju? Vjerujem kako se na gornjem problemu nešto radi pa je usput nešto drugo malo bilo nastradalo.

Hmm, ova mi je flaša skoro pa gotova...
1. jutros oko 7-8h (utorak, 13.6.2017) je bio pola sata problema preko VIP Officebox 3G spojiti se na tuđi VPN u Zg s naše primarne lokacije na otoku. Kako sam ja na drugoj lokaciji, ne mogu saznati jesu li i drugi imali taj problem (prema tom VPN serveru) pa niti ne mogu tvrditi je li VIP 3g povezan s ovim konkrentim problemom.

2. Ja od jučer pa opet od jutros svako malo spajam VPN s mobitela preko stare Huawei 3g VIP linije na moj LTE (VPN server). Svaki put uspješan VPN iz prve. Od jučer u 13:00 radi mi VPN sa 3g Officeboxova prema LTE modemu na otoku; izgleda mi besprijekorno.

3. Nakon restarta mobitela, danas uredno mogu spojiti VPN sa 3g mobitela preko njegove data linije na svoj ZTE LTE modem (odn. na svoj VPN server iza njega). Radi i VPN prema VIP 3g u Zg i mojem VPN serveru u Zg.

4. Jučer i danas skinuo gorespomenuti LibreELEC-RPi2.arm-8.0.2.img.gz (130 mb arhiva) u pol bijelog dana, oba puta se raspakiralo bez CRC.

Izuzmemo li točku 1) sklon sam tvrditi da je problem nakon godinu dana popravljen. To tek treba potvrditi kad krene ozbiljno opterećenje mreže u zahvaćenim područjima. Ispravnost prenesenih podataka ne smije biti ni u kojem slućaju narušena!

Ovdje ne komentiram niti uzimam u obzir moguće probleme s brzinom pod utjecajem povećanog prometa na otoku. To je nevažno. LTE 80 mbps nisam vidio nego onu noć kad sam dijagnosticirao problem, sada mi je LTE uglavnom opet na 30-40 mbps dl.

Sve me strah otići po novu bocu vina u podrum, ali ovaj puta da nazdravim rješenju! Malo mi je prostalo: imam još taman jedan Ivan Dolac iz 2000. g (i za svaki slućaj, na polici ispod - jedan iz 2001).
Razina korisnika 2
Kod mene u Istri i dalje ne valja, maloprije probao, 3 puta skinuo .zip datoteku od 50MB, sva 3 puta neispravna.
Nevjerojatno mi je da Vipnet ne može osigurati integritet podataka na svojim 3G uslugama.
Izgleda da sam jučer pobrzao sa zaključicam u navali olakšanja što su nam VPN veze proradile. Datoteke su i dalje oštećene na otoku. I drugdje. Zanimljivo mi je da ovi moji današnji rezultati naizgled potvrđuju tezu frenda da je problem povezan s većim brzinama. Početno joj nisam bio sklon jer ju nisam mogo potvrditi. Podsjećam da je problem prošlog ljeta počeo rasipavanjem datoteka na starom sporom Huawei 3g modemu. Izgleda da pri većim 3g brzinama počinje raspad datoteka i pri znatno manjem opterećenju. Što ima i logike: jedan modem koji poteže 20 mbps stvara (ugrubo) isto opterećenje kao 4 modema koji vuku po 5 mbps svaki. Jasno, i dalje ostaje ista sumnja na iste 3g protokolie i uređaje koji se sa strane VIP infrastrukture koriste za 3g.

14.6.2017. 9:50h

1. test: VPN 3g - radi s otoka na otok i s otoka drugdje

2. test originalnog problema: oštećivanje datoteka, http://releases.libreelec.tv/LibreELEC-RPi2.arm-8.0.2.img.gz 130 mb

+Huawei 3G - nema CRC, datoteka nije oštećena

-ZTE 3g - datoteka oštećena, CRC neispravan kao i prošlo ljeto i kao u prvom postu i kao u Istri


Brzine (ookla)
ZTE LTE 37/1 mbps 30 ms
ZTE 3g: 20/4 mbps 35ms
Huawei 3g: 5/4 mbps 39 ms

Zanimljiva neka LTE UL brzina. 700 kbps prvi put, drugi je put uspjela prebaciti 1 mbps. Jedva. Meni su upravo UL brzine jedan od ključnih razloga zašto koristim VIP Officeboxove a ne fiksne data linije. Važna nam je dvosmjerna komunikacija a ne DL.

Jučer sam testirao prijenos podataka samo za stari Huawei 3G ne zato što sam lijen. Ne, nego zato jer sam htio izbjeći promjenu ZTE na 3G i povratak na LTE jer to dovodi do promjene moje WAN IP adrese, pa to ruši veze prema mojem VPN serveru, pa iako mi je DDNS propagacija nove WAN IP adrese samo 1 minutu, ne volim to raditi u radno vrijeme.

Srećom sam jučer ipak ostavio i 2000. i 2001. na polici, nije još za slaviti. Ali mi utanjuje i zaliha magareta Postup 2009. za umirivanje za svaki dan. Za dobro jutro bolje da si odem napraviti kavu. Jaku.
test 16.6.2017. oko 13:00 sati, uvijek isti LibreElec 130 mb skidam

Huawei 3g - CRC error
ZTE 3g - CRC error
ZTE LTE - ispravna datoteka

VPN radi OK
potvrdujem ovo...
znaci nisam ja lud i nisu moja racunala u kvaru... :D
slavonija... sve sto sam skidao od .exe .rar je crc error bio...
tek kad sam spojen preko wifija nema crc gresaka...
u meduvremenu su nam digli signal na 4g i dalje sam spojen reko wifija pa sam i zaboravio problem...
isto tako mjenjao ruter i dobio drugi sa istim problemom...
znaci do vipa je...
Razina korisnika 2
Ako već nisi, prijavi službeno problem, što više prijava imaju, to bolje.
Ako dobro vidim, ti si taj problem imao još prije 5 mjeseci u ovom threadu:
https://forum.vipnet.hr/homebox-37/homebox-turbo-corrupted-fileovi-preko-lan-kabla-208

Kod mene jutros ista situacija, 20MB datoteku ne mogu skinuti bez greške.
Nažalost, kod mene LTE signal skoro pa nepostojeći tako da je 3G jedina ok opcija, nažalost postaje neupotrebljiva radi korupcije podataka. Potrošio sam neoliko dana testirajući opremu, kablove, računala u LANu, ostale routere doma i ukupno 3 homeboxa koje su mi dosad poslali. Nema pomoći.
Zaključak je kao i kod kolege iz prvg psota: greška u Vipnet infrastrukturi.

Edit: sad vidim da je Slavonija u pitanju.
Dakle, sad smo utvrdili da je problem u cijeloj lijepoj našoj, trokut: Slavonija-Istra-Dalmacija 🙂
VIP 3g data integrity test 21.6.2017. 13:30h (RPi LE img.gz 129 mb)

- 3g Huawei = CRC error (ookla: 40ms, 4 mbps dl, 3 mbps ul)
- 3g ZTE = CRC error (ookla: 33ms, 13 mbps dl, 3 mbps ul)
+ 4g ZTE = arhiva ispravna (ookla: 31ms, 30 mbps dl, 2 mbps ul)

VIP 3g mreža i dalje oštećuje prenesene podatke u Dalmaciji. Idem si napraviti limunadu bez šećera. Ništa od vina.

Brzine se stalno smanjuju, isto kao što se kineska majca smanjuje sa svakim pranjem. Možda je bolje reći mijenjaju se. LTE odmah iza ovog gore:
38 ms, 11 mbps dl i 10 mbps ul, a treći put:
29 ms, 23 mbps ul i 24 mbps ul.

VPN s otoka preko VIP 3G radi.
Razina korisnika 3
Bedž +1
Očito je problem u cijeloj HR. 14.6. mi je stigla nadogradbja androida na mobitelu nekih 250 mb. Dva puta pokušao skinuti preko homeboxa i oba puta javilo grešku na fajlu za instalaciju. Isključio wifi i preko 3g signala t-mobile skinu od prve ispravan fajl za instalaciju. Lokacija Gorski kotar.
Problem je i dalje gori ali sada je na razini katastrofe. 6.7. oko 23:10 navečer.

VIP 3g i dalje oštećuje datoteke. Skinuta uobičajena arhiva LE iz mojeg prvog posta. Oštećena, isto kao i prije gopidnu dana i isto kao u međuvremenu.

Brzina VIP interneta je postola neupotrebljiva. Govorim o poslovnim korisnicima fiksne linije. Boli me briga za tehnologiju. Neka netko tamo nauči što su prioriteti u mobilnim mrežama i kako se dodjeljuju. Ovaj mejsec ću odbiti platiti račun sve fiksne linije. Pa se svaditi s njima jer će mi to oni odbiti. Pa ću morati slati žalbu prvo VIP Povjerenstvu, pa na HAKOM. Sramota kako se tretiraju korisnici.

3g brzina: 2 mbps dl
4g brzina: 1 mbps dl

Ne može se normalno niti otvoriti Web stranica koliko ju treba čekati.
Razina korisnika 2
Nakon par mjeseci, problem i dalje ostaje neriješen.
Od početne prijave problema dvaput su mi slali zamjenski router, tehničkoj službi poslani su rezultati testiranja gdje se lijepo vidi kako datoteke stižu oštećene. Sveukupno je kod mene provedeno na 3 računala, dva na linux operativnom sustavu i jedno na windowsima. U sva 3 slučaja isti problem. Dakle, Vipnet 3G infrastruktura + LAN portovi homeboxa = neispravne datoteke u downloadu.
nakon radova u VIP mreži za vikend 9.7.2017. meni više nije 100% fail rate na 3g mreži. Bolje je ali problem nije riješen.

U međuvremenu, brzine poslovnog Officeboxa su pale na 0,5 mbps (pijani i zdrogirani Englezi s free roamingom...). Officebox 3g povremeno pukne i odjavi se s mreže da bi se vratio ubrzo. Opet ne rade sigurne veze, ovaj puta zbog sporosti (npr. banka, plaćanje karticom i slično što se oslanja na SSL) sve ode s lakoćom u timeout.

Zanimljivo je da nam se i postojeće dvije Officebox linije sa starom tarifom ne mogu "prepraviti" da koriste 4g umjesto 3g. Fascinanta tvrdnja u doba računala! Zaista nevjerojatna.

Mogu se zamijeniti samo drugim, novim i skupljim a nama nepotrebnim tarifama. Naime, nama ne treba niti više niti brže - samo bismo htjeli da nam kao poslovnom korisniku Internet radi (bez oštećivanja podataka i prekidanja sigurnih veza) jer za time naš otok ima VRLO ozbiljnu i VAŽNU potrebu.
Razina korisnika 5
Meni ovo izgleda kao dobar temelj za prigovor HAKOM-u i raskid bez naplate naknade za prijevremeni raskid ugovora (ako je na broju u tijeku ugovorna obveza).
Razina korisnika 1
Evo, danas sam i ja primijetio "pokidane" datoteke preko 3G (Slavonija). Koristim ZTE router spojen preko LAN kabela (imao sam Huawei, ali je imao problema sa DNS resolvingom). Radilo se o dvije EXE datoteke veličina 10 i 80 MB. Kad sam ih skinuo ponovo, valjale su. Šta velite, da na 4G nema tog problema?
Razina korisnika 2
Na 4G kod mene nije bilo strganih paketa. Kakve točno probleme s DNS-om si imao s huaweiem?
Razina korisnika 1
Pa ono, stranice su se učitavale, ali ponekad s odgodom od nekih 10-20 sekundi. Chrome je na dnu ekrana pokazivao poruku "Resolving host" i na kraju iskoči "DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET" greška. Bio sam probao i s Google DNS-om, ali nije pomoglo. U to isto vrijeme, spojeni mobiteli su javljali da na Wi-Fi konekciji "nema internet usluge". Dakle ili je bilo do samog modela rutera, ili do Vipovih modifikacija na njemu. Evo kraj je dana i nema grešaka na ZTE ruteru, nadam se da ih neće ni biti.
Pozdrav,

postaviti ću pitanje ovdje da ne otvaram novu temu.

U nekoliko zadnjih tjedana počela mi je drastično padati brzina prijenosa preko 4G mreže (čak i ispod 2 Mbps). Znam da definitivno nisam prekoračio svoj paket prometa (100 GB).

Zbog ovih problema s brzinom na 4G mreži (do kojih dolazi zbog zagušenja lokalnog repetitora?) router (ZTE mf283+) sam prebacio u 3G način rada.

Preko 3G mreže su mi brzine puno stabilnije (oko 20 Mbps i više) i jedno sam vrijeme bio zadovoljan s ovim rješenjem. No, u posljednje vrijeme sam primjetio greške kod preuzimanja datoteka. Kod kuće imam više računala i na svima se događaju iste greške, neovisno o operativnom sustavu (Windows, Linux...). Npr. oštećene arhive (zip, rar), firmware datoteke, čak i pdf-ovi.

Zanima me kada će ovaj problem s oštećivanjem datoteka putem 3G mreže biti riješen? Ili još bolje, kada će biti riješen problem s zagušenjem 4G mreže?

Lokacija: Hrvatsko zagorje
Nadam se da ću vam biti bar od neke koristi
Naime još prije 2 godine čitao sam postove stručnih osoba i zaključak oko oštećenih datoteka bio je: routeri preko LAN kabela imaju lošiju provjeru skinutih paketa a preko WiFi imaju potpunu provjeru
To znači da datoteka skinuta preko kabela može bit oštećena a preko WiFi-ja skoro pa nikako
Ja radim isključivo preko WiFi već 2 god (router mi je na tavanu) brzine su mi do 165MBps, upload do 35MBps i nema nikakvih problema sa skidanjem
Prije par mjeseci zamjenio sam novi router, Umjesto ZLE285+ stavio sam novi Huawei B525
Sve adi perfektno
Odašiljač mi je udaljen oko 2,5km zračne linije
LP svima

Odgovori