OPTIČKI INTERNET - problem s DNS serverima/učitavanjem stranica - HELP

  • 21 May 2022
  • 2 odgovora
  • 803 pregleda

Pozdrav!

Koristim A1 optički internet već dosta vremena bez problema, ali u posljednje vrijeme imam učestale probleme s  jako sporim učitavanjem stranica (resolving host...), greškama kod odlaska na stranice (ERR_NAME_NOT_RESOLVED itd.) Dakle ne radi se o samoj brzini interneta, nego mislim da je problem povezan s DNS serverima / DNS resolving, jer iako je učitavanje web stranice sporo (resolving host...) ili javi error nakon nekog vremena , kada se uspješno spoji onda je brzina downloada ok. Često kada mi javi grešku, moram ili kliknuti na reload par puta ili ponovno pokrenem browser i onda uredno odem na stranicu i tako ukrug. 

Primjer kako to izgleda u Google Chromeu  (odlazak na stranicu Speedtest.net - pokušaj 🙂 ) 

greška - ERR_NAME_NOT_RESOLVED

I onda minutu kasnije, kada se uspijem konektirati na stranicu, brzina je ok. Samo i kada budem na speedtest stranici, kliknem na gumb GO, potrebno je duže vremena dok se pokrene test. 

Speedtest result

I ne radi se samo o toj konkretnoj stranici, nego i youtube.com, google.com, o svim mogućim stranicama nasumično, zato pretpostavljam da bi problem mogao biti oko DNS servera. (još jedan primjer ERR_NAME_NOT_RESOLVED)

error - ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Uglavnom imam Win 10 x64optički internet, router Huawei HG 8245 koji je podešen standardno (ionako se ne može podešavati 90% opcija) i funkcionorao je kao takav dugo, koristim LAN kabel ne WiFi vezu. Naravno, probao sam resetirati računalo par puta, onda resetirati router par puta, updateati drivere ethernet kartice, Windowsi su updateani, nemam neki poseban firewall/antivirus koji bi blokirao nešto, čak i kad je sva zaštita isključena problem je isti.

Probao sam više manje sve flushati DNS, winsock, renew IP, očistiti cache, na ethernet kartici sam zamijenio DNS servere u googleove (8.8.8.8./8.8.4.4) - nije pomoglo previše, probao sam i druge DNS servere, ali je rezultat manje više isti. Inače imam i VPN (NordVPN), pa sam probao raditi i s uključenim VPN-om stalno, u nadi da će biti manja brzina ali da će možda to riješiti DNS probleme, ali nije. Inače 99% koristim Google Chrome, instalirao sam i Brave(neka druga verzija Chromea), updateao, ali i dalje ništa. 

E sad mislio sam da je problem isključivo možda do mog računala, aliiiiii.

Kada mi je mobitel spojen na WiFi na isti router, također se zna dogoditi ERR_NAME_NOT_RESOLVED, odnosno povremeno se dogodi isti problem, pa refresham i onda radi, kao i na računalu. 

Također, doma imamo 2 zasebne usluge od A1 (2 optike u 2 stana), pa sam otišao na drugo računalo u drugi stan i provjerio - identičan problem. Sad nekako više ne sumnjam da je problem samo u mom računalu, jer sam ga mislio formatirati i reinstalirati da na taj način riješim problem, ali očito se ne radi samo o tome. I u drugom stanu je isto optika, isto Huawei HG 8245 router, novo računalo Win 10 x64, isto LAN kabel priključen u router ne koristi WiFi i isti problem koji sam opisao gore. I isto sam probao sve što sam probao i kod sebe, mijenjati DNS servere, instalirao sam isto VPN i probao riješiti , nije pomoglo. 

Obzirom da zbog posla puno  vremena provodim online na unosu podataka, kada sam na web stranici na kojoj radim, često se dugo učitava, dugo učitava podatke, “zablokira”, moram refreshati i izgubiti dio podataka koji sam upisao i onda je to užasno frustrirajuće. 

Ako itko ima slična iskustva, savjet ili slučajno kakvo rješenje -  zahvalan unaprijed  😱


Odgovora 2

Pozdrav,

 

Imam slične ili iste probleme na kabelskom internetu (Bnet).

DNS problemi se javljaju dugo vremena pa sam također koristio razne DNS servere (google, claudflare, Quad9, Adguard) kao i secure DNS konfiguraciju u browserima. To mi je radilo manje više OK dok me nisu prošli tjedan maknuli sa CGNAT-a. Usput su mi isključili i IPv6 (što nisam tražio).

Sada mi secure DNS i ovi vanjski ne rade dobro. Nakon suspenda i uključivanja laptopa, neke stranice se ne otvaraju i dešavaju s gore opisani problemi).

Trenutno sam isključio secure DNS u browsera i koristim defaultne A1 DNS-ove i situacija (sa laptopom) se popravila. 

Sutra ću zvati tehničku podršku da mi vrate IPv6.

 

 

 

Razina korisnika 3
Bedž +2

 

Ja sam na cloudflare dns-u, custom made za teams. radi normalno.

Odgovori