Homebox - brzina interneta

  • 11 September 2017
  • 128 odgovora
  • 32220 pregleda


Prikaži prvu objavu

Odgovora 128

Pozdrav, nedavno mi je došao gospodin iz Vipa i ponudio Homebox opciju preko koje bih imao do 112 Mbit/s brzinu interneta uz uvjet da kada se potroši 100 Gb, brzina prelazi na 1 Mbit/s. Prvo i prvo, trenutna brzina koju imam preko T-coma mi je max 10 Mbit/s što je za mene i ukućane premalo. Zanima me koliko često puca veza ako mi može itko tko koristi Homebox reći i da li je brzina tolika( imam toleranciju da je minimalna brzina oko 40 Mbit/s, jer je i to znatno više nego što sad imam). Drugo, postoji i taj problem ograničenja 100 Gb, trenutno u T-comu zajednička potrošnja svih ukućana je od prilike po mjesecu 221 Gb. Da li se opcija 100 Gb može platiti duplo, odnosno da se umjesto cijene od 30 kn plati 60 kn pa se dobije 200 Gb? I zadnje pitanje, da li je moguće uzeti SAMO internet bez telefona jer ga više zaista rijetko tko koristi. Unaprijed zahvaljujem na odgovorima.
Razina korisnika 4
Jure, u redu.
Svoje mišljenje si već više puta iznio, kao i mi svoje. Mislim da nema smisla prepucavati se, zbilja ne vodi nikuda 🙂
Uslugu nudimo preko više tehnologija, od klasične fiksne, FTTH, do Homeboxa. Ti si našao uslugu i operatera koji tebi odgovaraju, a tako nađu i naši korisnici pakete koji odgovaraju njima.
Želim ti ugodan ostatak dana. 🙂
Draga Vip_Iva,
Plaćam Flat Rate internet 280kn/mj, konstantna brzina, maksimalan prijenos podataka (ne neograničen), ugodno se svi spojimo i surfamo, navečer upalimo YouTube, gledamo i zaspemo na kauču, ujutro (oko 4h) ugasimo PC i odemo u krevet.. pa u novi radni dan. Nema brige o tome dali se YT reducirao na 1/9tinu ekrana ili je popixelizirao, dali se stranica učitava 4 minute, hoće li nastati nervoza ili frustracija zbog zastoja u prijenosu ili slično. Sad da se ja za 120kn brinem i nerviram pola mjeseca oko toga hoću li ja potrošit 100GB ili 48 sati gledanja YTba na HD rezoluciji (a monitor je 4K) pa svako malo nadoplaćivati 30Kn? Oprosti, ali moja cjena je malo veća od 4Kn/dan za cjelomjesečno nerviranje. Neide to tako.

Vip, umjesto da pokušava trikovima izvući novac od korisnika smatrajući ih neobrazovanom divljom hordom idiota i plasirajući neistine u ugovorima jer matematiku nemožeš zaj.., bi trebao staviti karte na stol i reći istinu ljudima u oči i to ovako:
Ljudi, imamo kvalitetan bežični intenet, ne postoji neograničena količina podataka koje možete skinuti sa neta ali postoji Flat Rate što znači da Vam nudimo konstantnu brzinu prijenosa, i nemora bit 500Mbit/s, neka je to 15Mbit/s download i 5Mbit/s upload i to za 200kn/mj, bez dodatnih troškova, bez iznenađenja. Ako vam je ta brzina pre mala imate opciju veće brzine po nekoj stopi koju odredite po OPEX/CAPEX računici.

Nemojte zaboraviti da imamo najskuplji i najlošiji internet u cijelom modernom zapadnom svijetu a znanje je najvažniji resurs 21. stoljeća a pravodobna informacija ljudsko pravo.

Vlasnik Vipa je Austijska tvrtka (tko zna tko su pravi dioničari i vlasnici), kablovi i infrastruktura iz prošlog stoljeća je naša kao i Carnet a bogami i HAKOM? Ich kann Deutch auch sprechen, kein problem. Ali brate, nemoj me pravit budalom, žargonski rečeno. To ne prolazi u svijetu informacija. Play fair or go home! Onaj koji Vam kroji ponude bi trebao dobit opomenu pred otkaz jer da je kojim slučajem ovo Amerika (https://www.youtube.com/watch?v=cUliUWMrMZA) bilo bih tužbi koje bi itekako Vip opalile po džepu (https://www.youtube.com/watch?v=lPHljIgXcg0&t=329s).

LP.
Razina korisnika 4
Jure, hvala ti na iznesenom mišljenju. Složit ćemo se da se ovaj put ne slažemo.
Zakonski rok postoji s razlogom, da korisnici koji iz nekog razloga, koji god to bio, mogu raskinuti uslugu. Možda se jednog dana opet sretnom, u boljim i zadovoljnijim okolnostima 🙂
1. Umjesto da se raspravljate o tome tko je kriv a tko ne preložio bih Vipnetu da ukloni naziv "NEOGRANIČEN" sa predloška svih ugovora jer nije u mogućnosti ispuniti taj uvjet te krivo informira korisnike.
2. Također predlažem da Vipnet d.o.o. obavijesti svoje telefonske operatere da prestanu koristiti naziv "Flat Rate" i "Neograničen promet" u slučajevima prodaje usluga koje se naplaćuju po količini podataka odnosno da koriste naziv "Variable Rate", "promjenjiva stopa brzine prijenosa" ili drugi odgovarajući i jednoznačni naziv.
3. Zahvaljujući Zakonu o zaštiti potrošača, vlastiti ugovor sa Vipnetom sam poništio unutar zakonskog roka.
4. Imam osjećaj da će HAKOM u dogledno vrijeme podići minimalnu brzinu sa 125KB/s na 1MB/s.
5. Ugodan dan!
Evo malo matematike ali prije toga objašnjenje pojma "Flat Rate" (izvor Wikipedija: "https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_rate")

Flat Rate se sastoji od dvije riječi, prva "Flat" znači na hrvatskom "ravna" ili "konstantna" a "rate" na hrvatskom znači "stopa" (npr. isporuke), zajedno te dvije riječi se koriste u slučajevima kad trgovac isporučuje uslugu (ili artikl) po konstantnoj stopi isporuke i to po unaprijed dogovorenoj ili određenoj cijeni za zadani period.
„Flat Rate“ u žargonu ISP-a (Internet Service Provider - Pružatelja Internet Usluga) znači isporuka podataka po konstantnoj stopi isporuke odnosno po konstantnoj brzini, najčešće izraženoj u Mbit/s (1Mbit/s = 0.125 MB/s), za zadani period (najčešće mjesec dana).
- Na postavljeno pitanje Vip operateru u smislu da li je ponuđena usluga „Flat Rate“ odnosno „Neograničena (maksimalnom brzinom prijenosa)“ operater odgovara potvrdno suprotno praksi.

A sad ide matematika:
Mjesec ima 30(ak) dana u koji stane cca. 2.6 milijuna sekunda.
Vipnet na Homebox Duo uređaju koristeći 3G/4G mrežu može, u mjesec dana, isporučiti sljedeće količine podataka (24/7):
Download 75Mbit/s - 24,3TB
Upload 25Mbit/s – 8,1TB

Ova računica negira pojam na Ugovoru „NEOGRANIČEN“ suprotno tehničkim mogućnostima infrastrukture.
Da kojim slučajem Vipnet isporuči podatkovni promet, pri gore navedenoj brzini, cijena koju bi korisnik trebao platiti za mjesečni iznos (uključujući osnovicu od 100GB) bi bila cca 10.000,00 kn.

Da se sad malo dotaknemo komfora modernog života ili što ti megabiti ili megabajti po sekundi zapravo znače:

Primjenom HAKOM osiguravajuće mjere o minimalnoj brzini interneta od 1Mbit/s (0,125MB/s) Vipnet je primoran isporučiti 324GB mjesečno, ne računajući vrijeme za preuzimanje „osnovnog paketa“ od 100GB.

Podsjetimo se da nominalna brzina od 1Mbit/s nikad nije u potpunosti ravnomjerno ostvariva na području cijele države. Brzina od 1Mbit/s je ekvivalentna 125KB/s što znači da medij za pohranu tipa CD od 650MB napunite za 86 minuta, medija za pohranu tipa DVD od 4.7GB napunite za 626 minuta odnosno cca. 10,4 sata, medij za pohranu tipa HDD od 1TB napunite za 2.222 sata odnosno cca.92 dana pri konstantnoj i maksimalnoj brzini koja nikad nije 100% ostvariva.

Razina komfora „običnog“ Internet korisnika se može odrediti brzinom video prijenosa na rezoluciji monitora koju prakticira najveći broj korisnika sa servisa tipa YouTube (https://support.google.com/youtube/answer/2853702?hl=en).

Prijenos kodiranog video signala pri brzini od 1Mbit/s (1000kbit/s) odgovara rezoluciji 640x360 (360p, video bitrate range: 400 - 1,000 Kbps) pri standardnih 30 sličica u sekundi. Standardna rezolucija današnjih PC monitora je nominalna HD rezolucija (1080p, rezolucija 1920x1080, bitrate: 3,000 - 6,000 Kbps) što znači da minimalna brzina prijenosa koju garantira HAKOM iznosi 1/9 punog HD ekrana.

Cijena usluge Vipneta u odnosu na referentnog pružatelja usluge:
Vipnet nudi uslugu, pri nepostojećoj „Flat Rate“ opciji, kombiniranog (upload/download) podatkovnog prometa u mjesečnom razdoblju po cijeni od 0,45Kn/GB.
Referentni pružatelj za istu uslugu nudi cijenu od 0,12Kn/GB pri konstantnoj stopi prijenosa podataka.

Koliko 100GB prometa znači prosječnom YouTube gledatelju (HD rezolucija, 1080p, 1920x1080, 3-6Mbps):

Odgovor jest 2 dana ili 48 sati gledanja YouTube videa. Svaka sljedeća dva dana platite dodatnih 30Kn odnosno dan 15Kn što vas dovodi do računice od 450Kn mjesečno. Oduzmite dva dana koja vam poklanja Vipnet po cijeni od 160Kn i dobijete jedinstvenu mjesečnu cijenu od 580 Kn mjesečno za konstantno gledanje YouTube videa na standardnom monitoru.
Razina korisnika 5
Vipnet d.o.o. u Ugovoru o osnivanju pretplatničkog odnosa na polju "PROMET UKLJUČEN U MJESEČNU NAKNADU" neopravdano i u svrhu krivog informiranja kupaca koristi pojam "NEOGRANIČEN*" umjesto kojeg bi trebao stajati naziv "100GB*" što odgovara stvarnom stanju usluge.

Neograničenost minimalne brzine prometa je uvjetovana HAKOM regulativom što nigdje nije navedeno a po kojoj je zabranjeno namjerno obustavljanje data prometa ISP korisnicima.

Nije točno.

Flat rate se odnosi na količinu prometa koja je uključena u tarifu, a koja je ovdje neograničena.

Limit brzine nakon potrošenih 100 GB je navedeno u Uvjetima korištenja tarife, i prijetnje HAKOM-om možeš okačiti mačku o rep jer si sam svojim potpisom pristao na uvjete.

Vipnet d.o.o. u Ugovoru o osnivanju pretplatničkog odnosa na polju "PROMET UKLJUČEN U MJESEČNU NAKNADU" neopravdano i u svrhu krivog informiranja kupaca koristi pojam "NEOGRANIČEN*" umjesto kojeg bi trebao stajati naziv "100GB*" što odgovara stvarnom stanju usluge.

Neograničenost minimalne brzine prometa je uvjetovana HAKOM regulativom što nigdje nije navedeno a po kojoj je zabranjeno namjerno obustavljanje data prometa ISP korisnicima.

Kojom regulativom? Gdje? Tko je ovdje obustavio išta? Pristup Internetu i dalje je dostupan, samo po 1 Mbit/s.

Zakon o zaštiti potrošača (čl.7 st.8):

Pri oglašavanju u kojem se navodi maloprodajna cijena proizvoda ili usluga mora biti navedena i cijena za jedinicu mjere, sukladno odredbama ovoga članka.

Kako je ovo primjenjivo ovdje? Imate li raspoloživu neograničenu količinu prometa za fiksnu mjesečnu naknadu kako se usluga i reklamira? Imate. Je li navedena cijena za jedinicu mjere? Je - mjesečna naknada za neograničen promet.


Sljedeći put pročitajte prije nego što nešto zaslijepljeni obećanjima potpišete i robujete sljedeće dvije godine.

Mislim, možete se svi skupa razbacivati člancima, pravilnicima, zakonima i nekim "znanjem", ali je poanta da niti nakon 20+ godina telekomunikacijskih operatera na tržištu nitko ne čita što potpisuje.

Ova je tema prožvakana već milijun puta i svaki put je kriv korisnik. S pravom, jer NE ČITA ŠTO POTPISUJE.

Za razliku od proteklih nekoliko puta, neću se više ispričavati za svoj oštar ton jer sam milijun puta pokušao pojasniti na lijep način, pa nema napretka.
Zakon o zaštiti potrošača (čl.7 st.8):

Pri oglašavanju u kojem se navodi maloprodajna cijena proizvoda ili usluga mora biti navedena i cijena za jedinicu mjere, sukladno odredbama ovoga članka.
Vipnet d.o.o. u Ugovoru o osnivanju pretplatničkog odnosa na polju "PROMET UKLJUČEN U MJESEČNU NAKNADU" neopravdano i u svrhu krivog informiranja kupaca koristi pojam "NEOGRANIČEN*" umjesto kojeg bi trebao stajati naziv "100GB*" što odgovara stvarnom stanju usluge.

Neograničenost minimalne brzine prometa je uvjetovana HAKOM regulativom što nigdje nije navedeno a po kojoj je zabranjeno namjerno obustavljanje data prometa ISP korisnicima.
Razina korisnika 4
Jure, žao mi je što tako misliš, no smanjenje brzine nigdje nije skriveno - navedeno je u Uvjetima korištenja tarife, koji su dostupni na našim stranicama.
Također, data promet se ne obustavlja nakon potrošenih 100 GB niti se dodatno naplaćuje. Uz osnovnih 100 GB u tarifu je uključena Noćna opcija (besplatan promet po punoj brzini u periodu od ponoći do 8 ujutro). Kako je već rečeno, za korisnike većih potreba postoji i dodatna opcija za 30 kn.

Jasno mi je što želiš reći, no regulative nisu prekršene niti postoji išta što se od korisnika skriva. Sve informacije o našim ponudama i tarifama su dostupne na samoj stranici, gdje si ih vjerujem i ti našao.
'single fixed fee for a service, regardless of usage'

Pojam "Flat Rate" je sinonom za uslugu ISPa koja je ograničena (jedino i isključivo) brzinom mreže koja mora biti konstantna, maksimalno stabilna i definirana karakteristikama infrastrukture.

Spuštanje brzine prometa podatkovne mreže zbog vršnog opterećenja uvjetovanog tehničkim karakteristika infrastrukture te nepredviđenih smetnji nije predmet ove rasprave.

NEOGRANIČEN (Internet promet) UZ periodično OGRANIČENJE brzine (nakon potrošenih 100GB prometa) NIJE NEOGRANIČEN, dapače, namjerno je OGRANIČEN količinom prenesenih podataka od strane ISPa.

Svaka manipulacija korisnika u smislu ograničenja brzine zbog bilo kojih razloga negira karakteristiku mreže "Flat Rate" ili "Neograničen promet" te se pojam kao takav nesmije koristiti na ugovorima i promotivnim materijalima ISPa koji namjerava ograničiti bilo koju karakteristiku podatkovne mreže po bilo kojim uvjetima van tehničkih ograničenja.

Vipnet d.o.o. na korisničkom ugovoru, po mojoj vlastitoj procjeni, sam definira značenje pojma "Neograničen promet" te ga namjerno koristi da bi:

a) naveo klijente na krivi zaključak da se radi o samostalno definiranoj usluzi pristupa Internet mreži konstantnog karaktera prethodno zadane brzine te neograničene količine podataka koju korisnik može prenijeti na podmrežu po jedničnoj i nepromjenjivoj baznoj cjeni.
b) priskrbio neopravdanu financijsku korist na osnovi krivog informiranja kupaca.

Pojam "NEOGRANIČEN PROMET" Vipnet d.o.o. koristi na Ugovoru o pretplatničkom odnosu primoran jurisdikcijom HAKOM regulative o minimalnoj brzini isporučenog podatkovnog prometa od 1MBit/s što ni u kojem slučaju nije zasluga Vipnet d.o.o. poslovne politike (koja neopravdano prisvaja te nigdje ne navodi HAKOM zakonsku regulativu na promotivnim sadržajima i ugovrima) već HAKOM regulativa jedina grantira NEOGRANIČENOST prenesenih podataka po minimalnoj brzini od 1MBit/s.

To nije navedeno na ugovoru.
Razina korisnika 3
Otkrio. Kaže 100GB po maksimalnoj brzini, sve nakon toga po donjem limitu HAKOMa od 1MBit/s. Za dodatnih 100GB prometa 30Kn? Šta Homebox nije Flatrate?

Flat rate
From Wikipedia, the free encyclopedia

A flat fee, also referred to as a flat rate or a linear rate, refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage.[1] Less commonly, the term may refer to a rate that does not vary with usage or time of use.


'refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage' - nema naplate nakon potrošenih 100 GB, dodatna opcija je dostupna svima no ide na zahtjev korisnika, ovisno o njegovom izboru. Nakon potrošnje 100 GB, spušta se brzina.
Otkrio. Kaže 100GB po maksimalnoj brzini, sve nakon toga po donjem limitu HAKOMa od 1MBit/s. Za dodatnih 100GB prometa 30Kn? Šta Homebox nije Flatrate?

Flat rate
From Wikipedia, the free encyclopedia

A flat fee, also referred to as a flat rate or a linear rate, refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage.[1] Less commonly, the term may refer to a rate that does not vary with usage or time of use.

Flate rate po Vipu:
(http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/-/journal_content/56_INSTANCE_231aRqoyWWOu/10307706/23510200)

34. Mjere zaštite mrežnog integriteta Vipnet d.o.o. nalažu da korisnik Homebox/Officebox M tarifa preuzima i/ili učitava osobito velike količine podataka kroz vremensko razdoblje unutar jednog mjeseca, a što može usporiti brzinu širokopojasne veze za druge korisnike na tom području, Vipnet može prema tom korisniku primijeniti mjeru isključenja pristupa internetu do kraja kalendarskog mjeseca. Ta se mjera može primijeniti na korisnike u slučaju da korisnik unutar jednog mjeseca prenese količinu podataka veću od 150 GB.

Homebox Duo:
(http://www.vipnet.hr/homebox-internet-i-telefon)

*Nakon potrošenih 100GB podatkovnog prometa, brzina se spušta na 1 Mbit/s. U slučaju potrebe za većim Internet brzinama od 1Mbit/s, preporučamo neku od dodatnih opcija koje će vam omogućiti maksimalno dostupnu brzinu. U periodu između 00 i 08 sati primjenjuje se neograničeni podatkovni promet bez ograničenja brzine.

**Maksimalna brzina interneta ovisi o razini 4G signala, trenutnoj opterećenosti mreže i modelu uređaja.
Naručio 3G/4G HomeBox, aktivan skoro 10 dana, u startu brzina downloada 70+MBit/s, upload 25+MBit/s..
Danas download 0.8MBit/s, upload 0.8MBit/s?

Što se događa?

Jure Brkan ing.rač.
Razina korisnika 2
U web pregledniku utipkaj adresu 192.168.1.1 ili neku drugu ako si je mijenjao te kad ti se otvori stranica sučelja sa podacima iz rutera vidi da li si na LTE signalu i koja je razina signala. Bio sam u jednom lokalu koji je imao wi fi preko Homeboxa, a brzina nikakva jedva da otvori neku web stranicu. Uzrok tome bio je što se ruter spojio na EDGE signal. Ručnim odabirom 4G mreže stvar se poboljšala.

Pozdrav. I meni je isto brzina sa početnih35-40 prije tjedan dana pala na jedva 5 Mbps. Zvao par puta SZK i uvjek ista pitananja, da li gore sve lampice,koje su boje lampice, resetirajte ruter itd . Zanima me zašto je došlo do takvog pada brzine , ako je zbog vremenskih uvjeta onda mogu zaboraviti one početne brzine do ljeta.
Možete malo objasnit di da točno pogledam?
Bok,
pogledaj u sučelju Homeboxa, na njegovim postavkama, na koju vrstu mreže si spojen?
O tome može ovisiti i brzina interneta na Homebox uređaju
Pozdrav, danas odem na internet i vidim jako sporo radi, odem u speedtest i najprije nije ni hito učitat stranicu, pa sam pustio nekih sat vremena i sad opet odem na internet i vidim opet jako sporo, odem u speedtest i piše 0.10 mbps download i nekih 18 ms pinga, reko kaj je to, do neki dan preko 50 downloada i sad takvo rušenje brzine?

Isto i na mobitelu, koristim S4 mini, nekad radi super, kod rutera preko 40, odem u sobu udaljenu par koraka 1.5 npr., nekad i manje. Živim u Zagorju i do sada sam uvijek imao problema s netom(prvo HT, pa su iz H1 zvali i rekli internet super ovo ono a još gore od HT-a) i onda smo se prebacili na VIP, i zadovoljan sam internetom, ali ovako rušenje brzine nema smisla.

Imate li i Vi takvih problema?
Razina korisnika 7
Bedž +3
Nazovi SZK i prati putanju do tehničara.

P.S. prvotno spoji s kablom pa probaj brzinu jer spajanje na router preko wi-fia ne smatraju relevantnim.
Pozdrav!

Koristim Homebox internet već duže vrijeme, i do sada je sve bilo u redu. Međutim zadnjih tjedan dana je internet užasno spor (6/30 Mbps) inače je uvijek bio bar 40/30 Mbps. Ruter je spojen na 4G, signal je dobar... Probao sam i preko kabela i mobitela... isto. Odgovor od službe za korisnike čekam već 5 dana.
Da li možda netko zadnjih dana ima sličan problem?
ovo se je dogodilo tijekom noci internet mi je sada vrlo slab sta da uradim
Razina korisnika 7
Bedž +1
Ovo je kod mene Mobilni Net L tarifa

Razina korisnika 7
Bedž +3
Ako netko koristi Vipov broj mobitela može na toj lokaciji napraviti speedtest na tvojoj lokaciji. Ako su brzine puno veće od onoga što ti mjeriš na Homeboxu, onda problem nije u lokaciji ili mreži.

Najveći problem i je u tome što sam isto preporučio prijateljima pa su se razočarali jer brzina na mobitelu i hb je neusporediva. A kad malo uguglaš ZTE, vidiš da je to smeće od HB ograničeno brzinama ali valjda VIP-u odgovara jer ne opterećuje full resurse bazne stanice.

P.S. i hb preko kabla na komp ne pokazuje bolje rezultate od wifi-a.
Da, veca je.

Odgovori