PITANJE

brzina interneta preko parice

  • 13 December 2018
  • 3 odgovora
  • 2156 pregleda

Pozdrav,
dakle u 11/2018 s A1 dogovorim telefonski produljenje ugovora na 24 mj DUo pake sa brzinom neta do 20Mb/s, nakon 20 dana dobijem sms poruku da mi je puštena nova usluga.
Izmjerim brzinu pušteno mi je 10 Mb/s što nije niti propisanih 70% utvrđenih Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (HAKOM).
Zovem službu za korisnike A1, kažu mi da sam ja tražio 10 Mb/s i da sam toliko dobio (?!), kako nisam bio zadovoljan odgovorom upute me dalje kroz šumu službe za korisnike na odjel prodaje gdje mi je rečeno da moja parica propušta samo 10 Mb/s. Kako živim u manjoj novoj zgradi sa par stanova i sve stanare poznajem osobno, napravim spajanje kod dvoje koji su na paricama i gle čuda njiove parice propuštaju famoznu teoretsku brzinu od 20 Mb/s (jedan Tcom jedan A1 korisnik).

Nakon toga uputim pritužbu za kvarom na mail službe za korisnike jer očito se radi o ''kvaru'' a ne nepoštenoj trgovačkoj praksi te sad čekam odgovor.

U iščekivanju zakonski propisanog roka za otklanjane kvara temeljem gore navedenog pravilnika imam pravo na umanjenje mjesečnog računa(''....U slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori će korisniku uvijek morati ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa...'') , jer u suprotnom bi proizašlo da su mi namjerno pustili manju brzinu iako su bili u mogućnsoti pustiti ugovorom definiranu .

Po dobivenom odgovoru postavljam update teme,
Lp

Odgovora 3

Razina korisnika 1
kaj od rade idiote, ja imam ugovor sa 70/ nešto i isto imam 10/1 , a nemam ni to

Imam sličan problem, do prije nekoliko dana pa unatrag 2 godine sam imao 30 mbps (preko bakra), i sad odjednom na novo produljenje ugovora mi smanje na 20 mbps, a kad sam zatražio povećanje brzine vele da mi je zahtjev odbijen jer mi parica ne dozvoljava brzinu veću od 20 mbps.

Pa ko tu koga j***?!?! Kako može odjednom brzina parice biti manja?!?!

Razina korisnika 5

Brzina parice vam je uvijek ista bez obzira kod kojeg operatera se nalazite, no morate znati i uzeti u obzir koliko ste udaljeni od centrale u kojoj ste priključeni. Ovisno o udaljenosti od centrale do prvog stupića u blizini vašeg doma ovisi i sama brzina. Bitno je znati i odakle mjerite brzinu, od stupića do vaše parice koja je spojena na vašu kuću. Ta brzina je obična brža, što ne znači da je prospusnost brzina ista od vašeg kutijice na vašoj kući do rutera u vašem domu, a to pak ovisi o instalaciji koju imate razvedenu po vašoj kući uz pretpostavku da pričamo o lan žičnoj instalaciji koja je razvedena u vašoj kući. 

No, da pojednostavim, ukoliko je jednom brzina od kutijice na vašoj kući do rutera  bila 20 mbita, mjereno putem žičnog lan kabala, ona bi uvijek morala biti tolika osim ako nemate kvar ili prekid na instalacijama u vašoj kući. 

Ako pretpostavimo i ako se utvrdi da je sve u redu sa vašim instalacijama u kući a brzina vam ipak je pala, postoji mogućnost kvara na kutijici na vašoj kući izvana, no ako je i tu sve u redu, vrlo je mala vjerojatnost da se na putu od stupića do vaše kutijci nešto desilo, tu se u 99% slučajeva ništa nije desilo. 

Ako je sve gore navedeno u redu a brzina vam ipak je pala sa početnih 20 na 10 uz pretpostavku da niste aktivirali neke nove usluge HD kanale ili nešto slično, onda vas je operater ili neki tehničar iz samo njima znanih razloga u 99% slučajeva na centrali prespojio na neku sporiju lošiju paricu i zbog toga ste izgubili brzinu, koju ste nekada imali. U prijevodu prespojili su vas na centrali na lošiju, udaljenjiju slabije propusnu paricu i zbog toga ste izgubili brzinu. Tako da zovite tehničku podršku, neka pošalju tehničara na teren i slobodno tražite od tehničara da utvrdi sve što sam vam napisao. Kad to utvrde ili će vam vratiti liniju kakva je bila ili vam ponuduti raskid usluge bez plaćanja penala, jer im ništa drugo ne preostaje.

Odgovori